יום שני, 21 בדצמבר 2009

לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2011-2010.

אז זהו לוח ההערכות השני לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2011-2010. מי שקרא את הלוח הקודם שלי יכול להבחין ששיניתי קצת את העיצוב. קודם כל ציינתי בשני החלקים (הראשון והאחרון) אילו סדרות כבר חודשו ואילו בוטלו. החלק השני מתייחס לסדרות שאין ספק לגביהם שיחודשו. בחלק השלישי והרביעי נמצאות הסדרות שעדיין נמצאות בסיכון מסוים לא לחזור לעונה הבאה. בחלק השלישי נמצאות הסדרות שמרבית הסיכויים שלהן לחזור ואילו בחלק הרביעי נמצאות הסדרות שנמצאות בסיכון גבוה יותר לא לחזור. כמו כן, לסדרות אלו שעדיין נמצאות בסיכון מסוים (בחלקים השלישי והרביעי) הצמדתי הערכה שלי באחוזים לגבי אפשרות חזרתן. הערכה זו מתבססת על נתוני הרייטינג של הסדרות, על ידיעות רשמיות שמגיעות מתוך רשתות השידור על סיכויי הסדרות לקבל חידוש, על הדלפות שמגיעות מקרב הרשתות ועל הערכות עיתונאים בארה"ב.








סדרות שחודשו (יצאה הודעה רשמית)

סדרות שיחזרו כבר באביב או קיץ 2010:





Mad Man
Dark Blue
Leverage
True Blood
Psych
Burn Notice
White Collar
warehouse 13
Army Wives
Eureka
Hawthorne
in plain sight


סדרות שיחזרו בלוח החורף לשנת 2011-2010:


Californication
Desperate Housewives
Friday Night Lights
Bored to Death
Bones
Sanctuary
Stargate Universe
Dexter
Merlin
Being Erica (עונה 3)
The Big Bang Theory
סדרות שיחודשו ללא בעיה




House – הסדרה שומרת גם בעונה השישית על רייטינג גבוה, אם כי איכות הסדרה מדרדרת מעט, אין מה לעשות, בכל זאת מדובר בעונה שישית. אחת המניות הבטוחות של רשת FOX. חוזרת לעונה שביעית.

One tree hill נתונים טובים יותר משל Gossip Girl ולמעשה מכל אופרות הסבון של רשת ה CW בעלת הנתונים הגבוהים ביותר. למרות שעברה מתיחת פנים העונה וחלה אצלה ירידה בנתוני הרייטינג (כמו כמעט כל הסדרות של הרשת) תחודש.

Gossip Girl – נתוני הרייטינג שלה גרועים אבל בגלל שהיא נחשבת כסדרת הנוער החמה בשוק תזכה לעונה נוספת, אם כי מעריציה לא אוהבים את הסיפורים שמסופרים בעונה השלישית והחלו לכתוב מכתבים בנידון, ההפקה קצת נלחצה וקיימה ישיבה בנידון ובה הוחלט לשנות את הסיפורים כדי שיהיו מזעזעים יותר.

NCIS – ההצלחה הגדולה של העונה.

NCIS:L.A – יושבת על רייטינג גבוה, בעיקר בגלל שהיא משודרת אחרי סדרת האם, אין ספק שמדובר בבלוק חוסם של ערב יום שלישי. תחזור ללא ספק.

Criminal Minds – למרות שגם בסדרה הזאת, כמו בהאוס, מזהים ירידה באיכות הרי שהיא מנצחת כמעט כל ערב בו היא משודרת. אין ספק שהסדרה חוזרת.

Glee – לא רק שהיא סיימה את החלק הראשון של העונה בנתונים גבוהים, הסדרה מקבלת את המשבצת הכי חמה בטלוויזיה האמריקאית, שידור אחרי אמריקן איידול, למרות שמדובר בשידורים חוזרים עד אפריל. אין לי ספק שהנתונים שלה יהיו גבוהים (כי כרגע הם די בינוניים) ואז גם תגיע הודעת החידוש.

The Mentalist – למרות המעבר ליום אחר הסדרה עושה חיל ונחשבת לבין הנצפות ביותר בטלוויזיה האמריקאית.

Grey's Anatomy – למרות הירידה באיכות ובנתוני הרייטינג עדיין מצליחה מאד והצליחה גם לרומם את Private Practice יחד איתה. אין ספק שתחזור, אם כי לי די נמאס ממנה בגלל שהיא הפכה לאופרת סבון מעצבנת.

The Vampire Diaries– לא רק שתחודש, יכול להיות מצב שתקבל חוזה לשנתיים עקב ההצלחה הגדולה שלה.

Ghost Whisperer – עדיין ממשיכה לשמור על נתונים יותר מטובים בשעת שידור קשה מאד (יום שישי בשמונה בערב).

The Office – הקומדיה המצליחה ביותר של NBC העונה (אולי בגלל כל נושא החתונה של פאם וג'ים שהתרחש בחלק הראשון של העונה) אין כל ספק שתחודש.

Private Practice – משיגה נתונים יפים מאד השנה ובין הסדרות שאף הצליחו להעלות את הרייטינג שלהם בניגוד לסדרות רבות שאיבדו קהל. תחזור לעונה נוספת. למרות שאישית, אני לא כל כך בעדה.

Greek – הסדרה תחזור לעונה נוספת. נתונים גבוהים וברשת מאד מרוצים ממנה.

Law & Order: SVU – בין 3 התוכניות של NBC שעדיין מצליחות. תחודש.




סדרות שיחודשו אבל לא כל כך מהר (ההודעה על החידוש תתעכב מעט)




Smallville – הנתונים גבוהים ויצאו כבר הדלפות לעיתונות שברשת מעוניינים שתהיה עונה עשירית ולכן תקבל עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 95%.

Brothers & Sisters – למרות התחלה לא כל כך טובה עושה רושם שהסדרה מתייצבת. אני לא רואה שלרשת יש משהו טוב יותר, וכמו שציינתי בניתוח הקודם שלי, ברשת לא ירצו לפרק את החבילה של יום ראשון שכוללת את עקרות בית נואשות ואת הסדרה הזאת. הסיכוי לחידוש: 85%.


How I Met Your Mother – החזירה לעצמה מעט מהקהל שאיבדה בתחילת השנה אבל עדיין נתוניה גרועים מהנתונים שהיו לה בשנה שעברה. עדיין מחזיק בדעה שתחודש. הסיכוי לחידוש: 80%.


30Rock – יוצרת יחד עם הסדרה The Office בלוק של שעה של קומדיות בערב הקומדיות של NBC (יום חמישי), בנוסף לכך לרשת אין משהו טוב יותר. הסיכוי לחידוש: 75%.

Flash Forward – התחלה טובה ואז החלה הידרדרות (בין היתר בשל התערבות מנהלי הרשת בתכנים), אבל הסדרה זכתה ל 24 פרקים השנה ופרט לקריסה טוטאלית ברייטינג (ירידה מתחת ל 7 מיליון צופים) היא תחזור. הסיכוי לחידוש: 70.



Castle – נתוניה לא הכי משביעי רצון אבל יותר מסבירים, בנוסף הסדרה מכניסה לרשת כסף בדרכים אחרות (ספר של "ניקי היט"). הסיכוי לחידוש: 70%.


Supernatural – היא לא נמצאת באגף החידוש האוטומאטי רק בגלל שלא בטוח אם תהיה עונה שישית. במידה ויוחלט על עונה שישית הסדרה תחזור ללא ספק. הסיכוי לחידוש: 70%.

Modern Family – סדרה די טובה אבל מיצתה פחות או יותר את הפוטנציאל שלה. קשה לי להאמין שברשת יבטלו אותה, עדיין נחשבת לאחת הסדרות החדשות שהצליחו העונה. הסיכוי לחידוש: 70%.


BH 90210 – בין הסדרות שאיבדו קהל רב מאד מהעונה שעברה (למרות שמבחינת איכות היא טובה יותר). אבל עדיין הנתונים שלה מצביעים על חידוש. הסיכוי לחידוש: 65%.


The Good Wife – למען האמת,, התחלתי לאהוב את הסדרה. הסדרה עוברת עליות ומורדות אבל הנתונים שלה בסדר גמור. יחכו קצת עם ההודעה אבל הסדרה תחודש. הסיכוי לחידוש: 65%.

Cougar Town – פתחה חזק ואז איבדה קהל רב (כי זו סדרה דפוקה) אבל קשה לי להאמין שתבוטל. אני חושב שבמידה ותשמור על הנתונים שלה כרגע תקבל הזדמנות נוספת. הסיכוי לחידוש: 65%.

Medium - מבחינהת הנתונים היבשים הסדרה נמצאת על הגבול הדק שבין הצלחה לכישלון. כרגע היא נמצאת בצד של ההצלחה אבל אי אפשר לדעת מה יקרה בהמשך. עובדה שעובדת לטובתה היא שהרשת אוהבת את הסדרה הזאת וגם לאחר ש NBC ביטלו אותה בשנה שעברה הם החליטו לשדר אותה אצלהם. לי נראה שאם הם ישמרו על הנתונים שלהם כרגע הם יקבלו עונה נוספת, במיוחד לאור העובדה שהסדרה מתאימה מאד לאווירה של יום שישי בערב ולא הרבה סדרות יצליחו ביום ובשעה שבה משודרת הסדרה. הסיכוי לחידוש: 60%.

Law & Order – מצבה לא ברור. עמדה בפני ביטול אבל הניבה נתונים בינוניים ומעלה יחסית לשעת השידור שלה ביום שישי בלילה. אם לרשת יהיה משהו טוב יותר הסדרה תבוטל, אבל כרגע אי אפשר לדעת. הסיכוי לחידוש: 55%.


Lie To Me– משתפרת קצת (לאחר התחלה בינונית) ואף קיבלה עונה מלאה, בניגוד למחשבה הראשונית של 16 פרקים בלבד העונה. אבל עדיין מוקדם לדעת לגבי חידוש. הסיכוי לחידוש: 55%.

- ל 2 הסדרות הבאות אני עדיין לא מצמיד אחוזים משום שעדיין לא שידרו פרק אחד מהמחצית השנייה של העונה שלהם. כשתחל העונה ההערכה תשונה בהתאם.
סודות ההתבגרות של נערת טיפש עשרה - תחודש משום שהיא זכתה בקיץ לנתונים מרשימים מאד. רק אם בחלק השני של העונה תגיע ירידה דרסטית לא תחודש לעונה נוספת וקשה לי להאמין שזה מה שיקרה. אבל זו סדרת כבלים ולוקח להן זמן עד שמודיעים על החידוש.
Brake it or make it - שנייה בקיץ רק לסודות ההתבגרות. קיבלה עשרה פרקים נוספים שישודרו מינואר ובמידה ותשמור על נתוניה מהקיץ תמשיך לעונה נוספת. הבעיה היא שחלק מהסדרות שמתחילות חזק בקיץ בעיקר בשל היעדר התחרות, לא מצליחות לעמוד בתחרות של תוכניות החורף ומכיוון שזו עונתה הראשונה אני עדיין מחכה לנתוני הרייטינג של הפרקים הראשונים בינואר כדי לקבוע סופית. אבל אשמח מאד אם תחודש.






סדרות שנמצאות בסכנת אי חידוש







Heroes – לטעמי, הסדרה הזאת גמורה, גם אם תחזור לעונה נוספת זה יהיה זמני ולא לעונה שלמה. כרגע הנתונים שלה (פרט לפרק האחרון שהצליח להשכיח מעט את הביזיון בגלל ששודר רק מול האוס) היו בבחינת ביזיון. הדבר היחיד שעובד לטובתה היא העובדה שהיא מכניסה כסף לרשת בדרכים אחרות כגון ממכירת DVD. הסיכוי לחידוש: 50%.

Accidentlly On Purpose – נתונים סבירים בלבד. אישית, אני לא סובל אותה. הסיכוי לחידוש: 50%.

The Middle- נתונים בינוניים של סדרה ממש אבל ממש לא מעניינת. עדיין מצבה לא ברור. הסיכוי לחידוש: 50%.

The New Adventures of Old Christine – כמו The Middle נתוניה בינוניים אם כי (בהיעדר תחרות) בפרקים האחרונים הצליחה התרומם מעט. נחכה ונראה. הסיכוי לחידוש: 50%.

Fringe – נמצאת במשבצת שידור בעייתית (מול האנטומיה של גריי ו CSI) ולכן הידרדרה, יכול להיות שיזיזו אותה למשבצת אחרת ושם תפרח במידה ותמשיך עם הנתונים הבעייתיים שלה עד עתה היא נמצאת בסכנת ביטול. הסיכוי לחידוש: 50%.

Gary Unmarried – נתונים מעט פחות מטובים מזו של "הרפתקאות החדשות של כריסטין הישנה". הסיכוי לחידוש: 45%.

Mercy – קשה לי לראות את הסדרה עוברת את ניקוי האורוות של NBC. מצד שני, יכול להיות שישאירו חלק מהסדרות כדי לא להתחיל כמעט מאפס ואז לסדרה יש סיכוי קטן לשרוד. הסיכוי לחידוש 45%.

Community – נתונים לא טובים. אם ישאירו אותה הסיבה תהיה כי אין משהו יותר טוב, למרות שמבחינת האיכות הסדרה מעולה. הסיכוי לחידוש: 45%.

Flashpoint – בוטלה כבר וחזרה מהקבר. נחכה ונראה מה יהיה הרייטינג שלה ב CBS ואז נהיה חכמים יותר. כרגע המצב לא כל כך טוב. (לא אציין סיכוי לחידוש כי אין לה עדיין נתוני רייטינג על מנת שאוכל להסיק מסקנות).



סדרות שלא יחודשו






The Forgotten – עדיין סיכוי קטן לחידוש אבל צריך לקרות נס כדי שזה יקרה. הסיכוי לחידוש: 30%.

Trauma – אין כמעט סיכוי שתחזור. לא ברור מתי תחזור לשדר את פרקיה האחרונים (אולי בקיץ) ובעונה הבאה נראה סדרה אחרת במשבצת שלה, בתקווה שזו תהיה צ'אק. הסיכוי לחידוש: 20%.

Melrose Place – גם ההגעה של התר לוקליר לא עזרה והנתונים שלה מזוויעים. אם תחודש זה יראה שברשת ה CW ממשיכים לטעות. הסיכוי לחידוש: 20%.

Brothers – אם היא תחודש סימן שב FOX לא מבינים בטלוויזיה. סדרה זוועתית עם נתונים גרועים. הסיכוי לחידוש: 10%.

Numb3rs – עדיין קיים סיכוי קטן מאד לחידוש אבל לא נראה שזה יקרה. הכותבים סוגרים את קצוות הסיפור ומספר הפרקים שלה קוצץ. הסיכוי לחידוש: 10%.

Better Of Ted ו Scrubs – כפי שדיווחתי לפני יומיים ברשת ABC משדרים 2 פרקים ברצף של הסדרות הללו במהלך חודש ינואר כדי להיפטר מהן. רק בגלל שלא יצאה הודעה רשמית הן לא ברשימת הסדרות שבוטלו. הסיכוי לחידוש: 5%.

סדרות שבוטלו (יצאה הודעה רשמית)




The beautiful life
Monk
Eastwick
Hank
Three Rivers
Dollhouse
Raising The Bar

The Tudors - מסתיימת אחרי העונה הזאת – העונה הרביעית-בכל מקרה.
Saving Grace - תשדר בקיץ את תשעת הפרקים האחרונים שלה ואז תסיים את דרכה.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אמממ, המפץ הגדול - The Big Bang Theory כבר חודשה לעונה נוספת, היא לא צריכה להיות ב"יחודשו בלי בעיה".
אם תבדוק, מתי שחידשו אותה לעונה 3, חידשו אותה גם לעונה 4.

D1D1 אמר/ה...

לאחר ברור נוסף - צודק.
תוקן.

אנונימי אמר/ה...

מה עם מדיום?! מצליחה למדי בהמשכת הבלוק של הלוחשת לרוחות ביום ו' ופרט לפעם אחת הרייטינג שלה היה יותר גבוה משל מספרים שבדרך לביטול, אז מה הנתונים היבשים ודעתך אומרת?!
תודה.

D1D1 אמר/ה...

לאור בקשת אחד הקוראים הוספה הערכה גם על הסדרה מדיום.

אנונימי אמר/ה...

תודה על עדכון מדיום!