יום שישי, 1 בפברואר 2019

שלב סיכום עונה: Legends Of Tomorrow, עונה שלישית: מסתכלים על זה לא נכון



לא להאמין, אבל הסדרה הזאת סיימה את עונתה השלישית והיא כרגע באמצע העונה הרביעית שלה. מדוע אי האמונה ? משום שבשל העובדה שמדובר ב"גיבורים" שפחות מוכרים התחושה הייתה שהסדרה לא תצליח כל כך. ואכן, ההצלחה הייתה בינונית, אך הסדרה שרדה עד כה.

לאחר עונה ראשונה סבירה, למרות שגם בה היו אי אלו בעיות, הגיעה עונה שנייה לא מספיק טובה. מבט על העונה השלישית יצביע על כך שההידרדרות נמשכת, משום שללא ספק מדובר בעונה הגרועה ביותר עד כה של הסדרה. אולם, לפי דעתי, במידה ויסתכלו על הסדרה בצורה אחרת יכולים אולי ליהנות ממנה בצורה טובה יותר. צריך להביט בסדרה כאילו היא פארודיה ולא דרמה. ואז התמונה משתנה.

מדוע צריך לשנות את המבט ?

משום שזה בדיוק מה שניבט על המסך ובצורה רבה יותר בעונה השלישית. הדמויות המוצלחות ביותר בעונה זו הן ללא ספק מיק (דומיניק פארסל), שגם בעונה השנייה השורות המוצלחות ביותר היו שלו, וגארי (אדם צ'קמן), אשר בעונה זו יותר מהכל היו על תקן הגג הקומי של הסדרה. והגג הקומי היה הרבה יותר מעניין מהסיפור המטופש שסופר בעונה זו על שד בשם מאלוס, אשר מנצל את נורה ודמיאן דרייק בשל לבצע אנכרוניזם בזמן בכדי לחדור לכדור הארץ. כמו גם השימוש בבובה מדברת (ביבו) בכדי להציל את העולם. נו באמת...

קשה גם להבין מדוע בסדרה הזאת ממחזרים דמויות רשעי על, כאשר דמיאן דארק מת בסוף העונה כבר בפעם השלישית ביוניברס שיצרו ברשת ה CW בשנים האחרונות. נכון, בעונה זו התוודענו לנורה (קורטני פורד), בתו, ולכך שבסופו של דבר דמיאן רואה את האור, חוזר למוטב ואף מקריב את עצמו למענה, אך לאחר שגם בעונה הקודמת ראינו כבר דמויות שכבר ראינו בעולם הזה כנבלים כגון מלקולם מרלין, ת'ון ודמיאן, אנחנו ממשיכים במחזור. נכון, יש שד מאחרוי הקלעים בשם מאלוס שהוא כביכול המושך בחוטים, אך לא רואים אותו בכל העונה וגם בפרקים האחרונים לא רואים את השחקן שמשחק את הדמות.

צריך גם לדבר על "הרכבת" של הדמויות שעוברות בסדרה הזאת בקאסט הראשי. לאחר שבתום העונה הראשונה הצופים איבדו את הדמויות של לאונרד סנארט (למרות שבעונה זו הכפיל שלו מעולם אחר חוזר בפרקים היותר טובים של הסדרה) והוק גאי והוק גירל, אשר היו חלק מהקאסט הראשי. בעונה השלישית הצופים גם מאבדים את הדמויות של מרטין שטיין (שמת) וג'פרסון, אשר פורש מהצוות. כאשר בסוף העונה יצטרכו להתרגל לכך שהדמות של ריפ האנטר לא תחזור וכך גם של אמאיה, אשר ליוותה את הסדרה בשתי העונות האחרונות.

הצעד של מותו של שטיין הזכיר לי במידה מסוימת צעד דומה שקרה בסדרה אחרת לפני יותר מעשרים שנה, הסדרה Sliders. הסדרה הנ"ל הצליחה מאד באמצע שנות התשעים, ואז בשיא הצלחתה, באמצע העונה השלישית, החליט השחקן ג'ון ריס דיוויס לעזוב אותה. גם בסדרה זו היה דיוויס השחקן המבוגר ביותר בקאסט הראשי. בהפקה חשבו שיוכלו להתגבר על עזיבת השחקן והביאו שני שחקנים צעירים אחרים שהצטרפו לקאסט. הסדרה שרדה שתי עונות נוספות נוספות ונמוגה לה.

גם במקרה של Legends עזיבתו של ויקטור גארבר הגיע בשל רצונו של השחקן, בעיקר משום שהוא מצליח בבורדווי, ולמרות שזה לא נראה על פני השטח, בעיקר בשל הכנסת דמותו של ג'ון קונסטנטין (עדיף היה לו היה נכנס כבר מתחילת הסדרה), אבל לפחות עבורי מדובר בצעד שמסמל את הסוף המתקרב של הסדרה, גם אם זה יקח עונה אחת או שתיים נוספות.

דרך אגב, נמאס גם הפוליטקלי קורקט בטלוויזיה. בעונה זו, עזבה דמות אפרו אמריקאית בדמות ג'פרסון ג'קסון (פרנץ דרמה), אז צריך להכניס דמות אפרו אמריקאית אחרת כגון וואלי ווסט (קניה לונסדייל), שגם היא לא נשארת זמן רב. עזבה דמות יהודית (שטיין), אז מצטרפת דמות בעלת רקע אתני אחר כגון זארי תומאז (טאלה אשה), שהיא מוסלמית. במקום להביט על מה שהצוות צריך מביטים יותר על מה שאולי הקהל רוצה לראות.

ולבסוף, לאחר שהעונה הראשונה, שדווקא הייתה המוצלחת ביותר מכולן, הייתה מורכבת בסך הכל מ 16 פרקים, דווקא ככל שהעונות מתקדמות נוספו פרקים, כאשר העונה השנייה הייתה מורכבת מ 17 פרקים ואילו העונה השלישית מ 18 פרקים. הצרה היא, שככל שהעונות מתקדמות כך הרמה יורדת. לפי דעתי, היו צריכים להסתפק ב 13 פרקים וגם זה יותר מדי.

אז, לראות או לא לראות ?

רק חובבי הז'אנר המשועממים. מדובר בבזבוז זמן אחד גדול. יש סדרות רבות (וגם בז'אנר הזה) שהן טובות בהרבה מהעונה הגרועה הזאת. התסריט דלוח (מלבד שתי הדמויות שציינתי), הרעיון גרוע והצוות הוא כבר לא אותו צוות...

2 תגובות:

odeliya אמר/ה...

וואי. מאוד לא מסכימה. העונה הראשונה הייתה בלאגן נוראי. מהעונה השניה והלאה היוצרים התחלפו והבינו את הפוטנציאל הקומי של הסדרה ומשם היא המריאה. היא מוטרפת, קורצת לרפרנסים של חובבי מדב ופנטזיה והיא פשוט קורעת מצחוק. התוספת של קונסטנטין היא מושלמת. זאת פשוט אחת הסדרות הכייפיות על המסך.

JamesCrow אמר/ה...

+1 לתגובה של אודליה