יום רביעי, 20 בפברואר 2019

שלב סיכום עונה: פוראבר, עונה ראשונה: רעיון נחמד, ליהוק גרוע



בשקט בשקט מתחת לרדאר עלתה בסוף חודש דצמבר דרמה יומית בערוץ ניקולודיאון בשם "פוראבר". אחר כל כך הרבה דיבורים סביב "או בוי", דרמה זו עלתה כמעט בקול ענות חלושה.

הסדרה מספרת את סיפורם של דודו (לי בירן) ובתיה (אליאנה תדהר) גילמן, אשר לאחר שבתיה ממציאה מכשיר להצערת תאים חוזרים בשל תאונה להיות בני 17 ובתם בת ה 12, רומי גדלה להיות בת 32 (הגרסה המבוגרת שלה מגולמת על ידי (נלי תיגר). בתחילה, הבוס של בתיה, סטיבן (ציון אשכנזי) מנסה בכל דרך אפשרית להשיג את הנוסחאות של בתיה ולדחוק אותה הצידה. במקביל, דודו ובתיה נכנסים אל בית הספר בו לומדים ילדיהם אדם אדם שנל) ויולי (ליאנה עיון), תאומים, שבתחילה לא אוהבים שהשניים לוקחים להם את אור הזרקורים (דודו) ואת מושאי אהבתם (יולי אוהבת בסתר את עומר גיגי אותו מגלם עומר חזן ואדם אוהב את דפי אותה מגלמת מורין אמור. אדם גם לא מודע לכך שדני, אותה מגלמת יעל פדן, מאוהבת בו בסתר).

ברמה העקרונית, הרעיון של הסדרה עבור סדרת ילדים הוא לא רע בכלל, גם אם לא מקורי. כל כך הרבה סרטים נעשו בסגנון הנ"ל, כאשר בין הידועים אפשר למצוא את Freaky Friday בכיכובן של לינדזי לוהן וג'יימי לי קרטיס (נכון, הרעיון מעט שונה אבל התמה דומה, מבוגרים בגוף של ילדים וילדים בגוף של מבוגרים) וגם סיפורי המשנה היו בסדר גמור, בוודאי בשל העובדה שמדובר בסדרה בעלת תקציב נמוך ותסריט צפוי במרבית מהמקרים.

הבעיה הגדולה ביותר של הסדרה היא הליהוק. לא מעניין אותי כמה הוא ינסה, לי בירן הוא לא שחקן. נקודה. רואים זאת בכל סצנה שהוא על המרקע ובכל סדרה שהוא משחק וגם בסדרה זו. הבן אדם לא מסוגל להפגין רגשות כמו שצריך ומזכיר לי מאד את הניסיון של מייקל לואיס להוכיח שגם הוא שחקן (הוא לא). גם בת זוגו (על המסך ובמציאות), אליאנה תדהר הינה ליהוק גרוע. לא ברור לאיזה כיוון השחקנית רוצה לנווט את הקריירה שלה, אבל בסדרה זו נראה שהיא משחקת כמעט ללא חשק. ב"גאליס" זה לקח מספר עונות. בכל מקרה, לגלם מבוגרת בגוף של ילדה זה לא דבר פשוט ולא כל שחקן או שחקנית יכולים לעשות זאת. כמו כן, המשחק של נלי תיגר כרומי המבוגרת היה על גבול המעצבן ובעיקר מוגזם. לא ברור אם זו הייתה ההכוונה של ההפקה או המשחק שלה, בכל מקרה התוצאה הייתה גרועה. על ליאנה עיון אין בכלל מה לדבר, כאשר ההופעה שלה ב"שכונה" לא השתפרה גם בסדרה הזאת.

מצד שני, היו גם הפתעות לטובה בתחום הליהוק והיא מגיעה דווקא בגזרת הילדים הקטנים. יונתן גוטליב, אשר גילם את דמותו של איתי נחמיה הנדלר, החבר הכי טוב של רומי הקטנה עשה עבודה סבירה בהחלט. אבל מעל כולם אפשר לציין את ליאור דהן, אשר גילם את דמותו של סטיבן הילד ועשה עבודה מושלמת, יהיה מאד מעניין לעקב אחר הקריירה שלו כשיגדל.

מבחינת התכן, לא ברור מדוע לאחר שאושרו לסדרה שתי עונות עוד לפני שהראשונה עלתה לאוויר החליטו לסגור את כל הסיפורים בתום 25 פרקיםולמעשה לחלק את הסדרה לעונות ולא להתייחס אל שתי העונות כיחידה אחת.

בשל כך, גם לא ברור כיצד הסיפור נסגר בצורה כל כך קיטשית, לאחר שסטיבן מבין שהוא טעה (לאחר שכל העונה הוא נמצא בקטגוריה של הרשעים), או שדודו לאחר שמציל את בתיה מהחוטפים מבין את טעותו ומוכן לחזור לחיים כגבר מזדקן ושמן לצד המשפחה, או שלפתע אדם ודני ויולי ועומר מוצאים את עצמם כזוגות. והכל, בפרק אחד. נו, באמת...נכון, מדובר בסדרה בערוץ ניקולודיאון, אבל בחייכם, אפשר וצריך היה לעשות זאת אחרת.

אז, לראות או לא לראות ?

אם אתם ילדים בגיל 10 עד 15 אפשר לצפות בה (בעיקר בשל הרעיון החביב) ואז אולי אפשר יהיה לדלג על הליהוק הגרוע. צופים בגיל מבוגר יותר חייבים לדלג עליה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איזה סדרה של אורי גרוס הכי אהבת?

techtik אמר/ה...

איפה אפשר לראות אותה?