יום ראשון, 24 בפברואר 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השביעי של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות




רשת NBC שידרה השבוע את הפרק האחרון של הדרמה Manifest. מכיוון שהסדרה עדיין לא חודשה על ידי הרשת (בניגוד למשל ל New Amsterdam שכבר קיבלה הודעת חידוש וזאת למרות שנתוניה דומים מאד לאלו של Manifest הגיע הזמן לברר מה מצבה. בפרק סיום העונה שלה הסדרה הניבה 1.0 נק' מדד ו 5.36 מיליון צופים. יתרה מכך, לאחר הידרדרות איטית מפרק הפתיחה שלה, הסדרה התייצבה על נתונים שנעים בין 0.9 ל 1.1 נק' מדד (במקרה שהרשתות האחרות לא משדרות פרק חדש בשעת השידור מולה) ועד כמה שזה יישמע מצחיק, לשעת השידור שלה מדובר בנתונים טובים, במיוחד כאשר היא כבר לא קיבלה את התמיכה של The Voice בפרקים האחרונים של העונה. אז מדוע ברשת עדיין לא מוציאים הודעה לגבי חידושה ? הסיבה לכך היא, שברשת רוצים לראות את הביצוע של The Enemy Within באותה משבצת שידור, משום שקשה להאמין שהרשת תחדש את שתי הסדרות, במיוחד מאחר והיא צפויה לאשר בין שלש לארבע דרמות חדשות ועושה רושם שאין לה יותר מדי משבצות שידור. יהיה מאד מעניין מבחינת מעריצי הסדרה לעקוב אחר נתוני הרייטינג של ערב יום שני בשבועות הקרובים.

ברשת FOX, הסדרה Lethal Weapon שידרה את הפרק הלפני אחרון של העונה ולראשונה העונה הראתה ניצוצות של תקווה. הסדרה הגיעה לשיא צפייה של 0.8 נק' מדד ו 3.24 מיליון צופים, נתונים אותם לא ראתה מזה זמן רב. במידה ובפרק סיום העונה הנתונים הללו יישארו או אפילו יעלו במעט קיים סיכוי קטן שהיא תשרוד עונה נוספת, במיוחד כאשר לרשת אין יותר מדי דרמות בעונת הפיילוטים הנוכחית. מי היה מאמין.

ברשת ABC בוודאי מביטים על הסדרה How To get Away With Murder וחוששים. הסדרה נמצאת הרבה מעבר לשיא מבחינת התכן שהיא משדרת, אבל ברשת עדיין מנסים לשמר את הסדרות האחרונות ששונדה ג'יימס השאירה להם לפני שעזבה ל"נטפליקס". בשל כך גם חודשה For The People לעונה שנייה וזאת למרות נתוני רייטינג גרועים מאד בעונה הראשונה. How הניבה בשבוע שעבר נתונים גרועים של 0.5 נק' מדד ו 2.58 מיליון צופים בלבד. אלו נתונים שקשה לרשת להתמודד איתם. הם פשוט גרועים. צריך גם להבחין ש"האנטומיה של גריי" הניבה בשעה שמונה 1.7 נק' מדד ו A Million Little Things הגיעה ל 1.1 נק' מדד, כך שהנפילה היא גדולה מאד. הבעיה הגדולה יותר היא: נותרו ימים בודדים לפני שידור פרק סיום העונה. יהיה מעניין לראות אם גם בפרק זה הנתונים יהיו גרועים ובמידה והסדרה לא תצליח להתרומם אם ברשת בכל זאת יצילו אותה לעונה אחרונה בשל השם של שונדה.

ברשת CBS היה מעניין לעקוב בשבוע שעבר על נתוני הדרמה הוותיקה NCIS אבל מכיוון קצת שונה. לפני כשבועיים שידרה הסדרה פרק מיוחד, שבו רוחה של זיווה דוד (קוט דה פאבלו) ריחפה מעליה. לא חזינו בהופעת אורחת של השחקנית ולא שמענו את קולה. ובכל זאת, רק למשמע השם הנתונים עלו ל 1.4 נק' מדד ו 13.37 מיליון צופים. היה מעניין בשבוע שעבר לגלות, כאשר הסדרה תחזור לשדר פרקים "רגילים" מה היה האפקט. ובכן, הסדרה ירדה ל 1.2 נק' מדד ו 12.74 מיליון צופים. לכאורה עלייה קטנה, אבל עבור סדרה כה וותיקה אלו נתונים משמעותיים. עכשיו, דמיינו לו השחקנית גם הייתה חוזרת להופעת אורחת...

ברשת ה CW לא שידרו יותר מדי פרקים חדשים בשבוע שעבר. לאחר זמן רב, הגיע הזמן לבחון כיצד הסדרות של יום ראשון מצליחות להסתדר בערב זה. הירידה של Supergirl לנתונים של 0.3 נק' מדד ול 1.15 מיליון צופים ( מ 0.4 נק' מדד ו 1.34 מיליון צופים) צפויה. הסדרה נעה רוב העונה בין 0.3 ל 0.4 נק' מדד עם פיקים קטנים מאד ל 0.5 נק' מדד. אולם, הנפילה של Charmed מ 0.3 ל 0.2 נק' מדד ומ 880 אלף ל 770 אלף מראה שלמרות שהיא חודשה, היא רחוקה מלנפק את הנתונים הדרושים. עושה רושם שהיא מניבה יותר משירותי הסטרימינג מאשר מצפייה ישירה, משום שאין סיבה אחרת לכך שהיא חודשה. פשוט אין.

אין תגובות: