יום רביעי, 30 בינואר 2019

ביקורת: The Passage, עונה ראשונה, פרקים 3-1: לא ברור




ברשת FOX מנסים בשנים האחרונות לנפק להיטים. זה הצליח להם במידה רבה עם Empire ולאחר מכן במידה פחותה בהרבה עם 9-1-1 ועם The Resident ואולי גם Star, אבל מעבר לכך, הרשת כושלת כמעט בכל סדרה שהיא מעלה. דבר אחד צריך לומר לזכות הרשת, בעוד רשתות ABC ובמיוחד CBS די מנסות למחזר הצלחות, ברשת FOX מנסים לחשוב מעט מחוץ לקופסא. כך נולדה Empire, אשר גרמה לרשת NBC ללכת בכיוונה של This Is Us, וכך גם הגיעה ההצלחה עם 9-1-1. לפני מספר שבועות, הרשת העלתה את הניסיון הבא שלה לחשוב מחוץ לקופסא, הדרמה The Passage.

הסדרה מספרת את סיפורה של איימי בלפונטיין (סאנויה סידני), אשר ענף ממשלתי סודי מנסה לנצל אותה בכדי לייצר את החיסון המושלם, על ידי חשיפתה לדם ערפדים, ובסופו של דבר היא הופכת לתקווה היחידה של האנושות להצלתה מפני אפוקליפסה ערפדית. בראד וולגסט (מארק פול גסלר), אמור לחטוף את הילדה, אך בסופו של דבר הופך להיות למגן שלה, לאחר שהוא מבין שמה שהוא עושה זה לא בסדר ובשל העובדה שבתו הקטנה מתה ולכן קל לו להזדהות איתה.

הבעיה הראשונה שהסדרה נתקלת בה היא, שאנו נמצאים לאחר כעשור של סדרות וסרטי ערפדים ולכן קיימת רוויה גדולה מהז'אנר, ואת זה גם אפשר לראות בכך שלא רבים הגיעו לצפות ב Legacies, הספין אוף של The Originals. ולא, זה לא קרה בגלל האיכות של Legacies. ולמרות זאת, ההתחלה שלה בנתוני הרייטינג הייתה לא רעה בכלל, אולי משום שהרעיון נחמד, גם אם די מוצה.

כמו כן, לפני מספר שנים רשת NBC העלתה סדרה בעלת גוון דומה Believe, אשר הציגה נערה בעלת כוחות שיכולה לסייע לעולם ואדם מבוגר (במקרה הנ"ל אביה) מגן עליה, הייתה לעין ערוך טובה ממנה ולא הצליחה לשרוד מעבר לעונה אחת, אז אולי יש פה כתובת על הקיר, שברשת ברודקאסט סדרה מסוג זה לא בדיוק מצליחה, אלא אם מדובר ברשת ה CW, ששם מסתכלים פחות על נתוני הרייטינג. אולי היה כדאי לפנות אל רשתות הסטרימינג.

כאשר נכנסים אל עובי הקורה מגלים שההפקה לא מהוקצעת, לפחות לא בתחילת הדרך. הפיילוט מתחיל בצורה סבירה, אבל המעברים בין הסצינות לעיתים לא ברורים ולפעמים גם יש קפיצות לא מסוברות בין סצינות, כמו למשל המעבר מסצינות הערפדים למרדף אחר איימי.

בעיה נוספת שהדרמה סובלת ממנה היא חוסר הכימיה הבולט בין מארק פול גוסלר לסידני. מדובר בבעיה כפולה. מצד אחד, גוסלר לא מתאים לגלם את דמות המגן, במיוחד על נערה. ראו זאת במיוחד כאשר עמנואל צ'ירוקי הצטרפה לסיפור בתור אשתו לשעבר והיא נראתה מוכנה יותר בגילום הדמות שלה מאשר פול. מצד שני, סידני לא מצליחה לגלם את הילדה החמודה ששגורמת לאנשים לאהוב ולמתוך בה במאבקה. ולא, לקוראים שחושבים שהסיבה לכך נעוצה בכך שהיא לא הילדה הבלונדינית החמודה שרגילים לראות על המסכים בקטגוריה הזאת, זו לא הסיבה, אלא בכך שהמשחק שלה יותר מעצבן מאשר גורם להזדהות.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי הז'אנר (ערפדים) יכולים לנסות אותה, כל השאר צריכים לדלג עליה. מדובר בסדרה סבירה, אבל לא יותר מכך. אבל לקחת בחשבון, שיש לה חסרונות והרבה. בעיקר בליהוק הדמויות המרכזיות ובעריכה הלא טובה (בלשון המעטה). 

2 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

וואו, אני כבר לא מגיב ולא נכנס אבל הפעם הייתי חייב.
קודם כל הסדרה מבוססת על סדרת ספרים ובנוגע ל"ערפדים" בוא נאמר שיש הרבה מעבר.

ובנוגע לכימיה? לא רק שפול עושה את התפקיד מעולה סידני כלכך חמודה שבא לחבק אותה, והקטעים שלהם ביחד מושלמים והכימיה נהדרת.

-והרבה חושבים כמוני בכל הקשור לכימיה ולמשחקה המעולה של סידני

אנונימי אמר/ה...

איפה אפשר לראות את הסדרה?