יום שישי, 25 בינואר 2019

שלב סיכום עונה: Arrow, עונה שישית: המתח עולה, הצופים עוזבים



קשה להאמין, אבל הסדרה Arrow סגרה עונה שישית והיא נמצאת, נכון לעכשיו, באמצע העונה השביעית שלה. מי האמין כאשר הסדרה עלתה לפני קצת פחות משבע שנים שהסדרה תצליח כל כך, בוודאי לאחר שלא עבר זמן רב מאז ש"סמולוויל" ירדה מהמרקע. אבל כן, היא עדיין איתנו והיא בועטת. לצערה של ההפקה, אפשר לראות כבר את הסוף המתקרב, במיוחד לאור העובדה שהצופים שלה נוטשים אותה. בקצב איטי, אבל הם עדיין נוטשים.

את העונה השישית של הסדרה ניתן לחלק לשניים. בחלק הראשון, החל מהפרק הראשון ועד הפרק השלש עשרה, אוליבר וחבורתו נלחמים בקיידן ג'יימס (מייקל אמרסון, אשר עושה רושם שלא מצליח להימלט מתדמית החנון הטכנולוגי לאחר הדמות שגילם בסדרה Person Of Interset במשך חמש עונות, דמות שהיא לא כל כך שונה גם מהדמות שגילם בסדרה Lost), עילוי טכנולוגי, אשר מקבל מידע שגוי לכך ש"החץ הירוק" הרג את בנו בשוגג. בחצי השני, המאבק של אוליבר וחבורתו הוא בריקארדו דיאז (קירק אקוודו), סוחר סמים קטן אשר שם לו למטרה להשתלט על העיר והוא מצליח בכך עד אשר אוליבר בשילוב עם ה F.B.I מצליחים לעצור אותו. יכול מאד להיות שזה היה קצת יותר מדי עבור עונה אחת והיה עדיף לו היו מתרכזים בדמות רשעה מרכזית אחת, במיוחד לאור העובדה שבתחילת העונה אפשר היה לראות כיצד חבורת נבלי העל שכללה את ג'יימס, דיאז, אנטולי, לורל וויג'לנטה (אח"כ התברר שהוא מנסה להפיל את ג'יימס, אך בתחילת העונה זה לא נראה כך ויכול להיות שהעובדה שהוא חובר שוב לדיינה מסייעת להעביר אותה לצד של ה"טובים") מייצרים חבורה נגדית לחבורה של אוליבר. אולי אפשר היה להעניק עונה שלמה למאבק של אוליבר בדיאז, משום שעושה רושם שמכולם עד כה הוא היה היריב החזק ביותר שאוליבר נתקל בו ועשרה פרקים זה לא מספיק, במיוחד לאחר שרואים באיזה מפלצת מדובר. 

אם לוקחים בחשבון ש Legends Of Tomorrow היא הגג הקומי בסדרות הקומיקס ואילו The Flash שומרת על קלילות מסוימת, הרי ש Arrow תמיד התאפיינה ברצינות שלה, אולם בעונה השישית הסדרה הפכה להיות אפלה בדרגת "נטפליקס". נכון, הרמה היא לא אותה רמה, אך התחושה שמתקבלת בסיום העונה היא שמדובר בעונה "כבדה" מאד. אין בה כמעט גגים קומיים, וגם כשיש הם לא באמת מצליחים לפגוע ונשמעים כמו בדיחות קרש.

התחושה מתחילה כמעט מהפרק הראשון, כאשר אוליבר מתחיל להיות הורה חד הורי (לפני שהוא נישא לפליסטי בפרק השמיני), מעשה שלא צולח בידיו במשך זמן רב בשל התנגדויות של ויליאם, בנו, אשר פוחד ממה שיקרה לאביו. הבגידה של אנטולי, החבר של אוליבר מליאן יו, ממשיך עם המרדף של קיידן, חיסול ויג'לנטה, החבר של דיינה, אשר מוליך אוה לדרך הרסנית, דרך פיצול הצוות כאשר קרטיס, רנה ודיינה עוזבים את אוליבר, פליסטי וג'ון בשל בעיות מנהיגות כנגד אוליבר, פיצול אשר מוליך אותם למלחמה אחד בשני. ואז הצוות עובר פיצול נוסף כאשר ג'ון עוזב לטובת א.ר.ג.ו.ס" ואוליבר גם משיל מעליו את פליסיטי בכדי להילחם לבדו עד שהוא מבין שלא יוכל לעשות זאת לבד ופונה לעזרת ה F.B.I, עזרה שגורמת לכך שבפרק האחרון הוא מתוודה שהוא "החץ הירוק" ונכנס לכלא.

בעונה זו הצופים גם נפרדים משתי דמויות מרכזיות שליוו אותה מהעונה הראשונה. בראש ובראשונה תיאה קווין, אותה גילמה ווילה הולנד. למרות שניכר בשתי העונות האחרונות שהשחקנית כבר לא רוצה להמשיך, אולי בשל המעבר של הלוקיישנים של הצילום לקנדה, אך למרות זאת היא עדיין הייתה חלק חשוב מהסדרה. עזיבתה מותירה חלל גדול, אשר ספק אם יש דמות שיכולה למלא אותה. כאשר בהפקה חיסלו בתום העונה הרביעית את הדמות של לורל, הסדרה סבלה מזה מאד ולכן החזירו את השחקנית קייט קאסידי, אשר גילמה את הדמות, כ"סירנה השחורה". יהיה מאד מעניין לראות באם יכניסו דמות נשית נוספת למלא את החסר. אולי להחזיר את דמותה של ניסה (למרות שהיא עוזבת את העיר ביחד עם תיאה ורוי) או אולי של אלנה (קיסי רוהל הנהדרת). לפי דעתי, חייבים לעשות זאת. לפחות לנסות.

גם דמותו של קוונטין (פול בלאקת'ורן), אביהן של לורל ושרה לאנס, אשר מתה בפרק האחרון של העונה, תחסר מאד. אם כי, יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא שלא ניתן לראות לאן ניתן לקדם עוד את הדמות. דווקא יחסיו עם לורל ("הסירנה השחורה") בעונה זו היו אחד מהנקודות החזקות ביותר בעונה זו. ויכול מאד להיות שזו גם הסיבה שהחזיקו את הדמות בעונה זו, בכדי להספיק להפוך אותה לטובה, ואולי בכך לצרף אותה אל ה"טובים", למרות שבמהלך העונה היא רוצחת (ללא רצון) את החבר של דיינה לנגד עיניה בשל הוראתו של קיידן ג'יימס.

לסיכום, מדובר בעונה קשה מאד, גם לצפייה. צופים שאוהבים לעשות להם מרתונים של צפייה בסדרות, במיוחד של סדרות קומיקס, יתקשו לעשות זאת בעונה השישית של Arrow, משום שהתחושה שמתקבלת בתום העונה היא של אדם שסיים מרתון ולשונו בחוץ. מצד שני, העלילה מעניינת, יש תהפוכות (אולי יותר מדי) והדמויות מתפתחות. ובניגוד למשל ל Supergirl, גם לא מנסים לחנך את הצופים. ולכן, אפשר לצפות בה, אבל לאט לאט.

בדיוק כמו ש The Flash נמצאת בצומת דרכים, אבל מסיבות שונות, בתום העונה הרביעית שלה, כך גם Arrow בתום העונה השישית שלה וממספר סיבות אותן תיארתי. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר העונה השביעית שלה, במיוחד לאור העובדה שמרבית מהקהל שלה זנח אותה ועושה רושם שהיא נמצאת בפרפורי הגסיסה האחרונים שלה, גם אם זה ייקח לה עוד שתיים או שלש עונות, גם הסוף שלה קרוב.

ולבסוף, לאחר שבנו את המפלצת שהיא ריקרדו דיאז במשך כל כך הרבה זמן, לראות אותו מנוצח בצורה פשוטה כזאת בפרק אחד, היה קצת אנטי קליימקס. חבל. יכלו לעשות זאת בצורה טובה יותר. אולי בשל הצורה שבה סיימו את העונה הדמות עוד תחזור. נכון שזה יהיה נהדר ? 

אין תגובות: