יום ראשון, 20 בינואר 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השני של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת NBC, הסדרה Manifest חזרה לפני כשבועיים מחופשת חג המולד ונדמה היה שמצבה בסדר גמור כאשר הניבה 1.1 נק' מדד. אולם, בשבוע שעבר, הסדרה קרסה ל 0.9 נק' מדד ו 5.46 מיליון צופים בלבד. נכון, אין לה את התמיכה של The Voice מאחוריה, אבל Got Talent אשר משודרת לפניה מניבה נתונים טובים ממה ש The Voice הניבה לקראת סוף העונה (בשבוע שעבר היא הניבה 1.7 נק' מדד ו 9.98 מיליון צופים) וזה מוכיח שהבעיה היא לא ההובלה, אלא בסדרה עצמה. עם נתונים כאלו היא לא תזכה לעונה נוספת, זה כבר ברור, ואין לה גם יותר מדי אפשרויות להתאושש עד תום העונה. יהיה מאד מעניין לראות את הנתונים שלה בשבועות הבאים בכדי לראות לאיזה כיוון היא נוטה.

ברשת FOX עושה רושם שעד כמה שברשת ינסו להעניק הזדמנויות ל The Gifted היא ממשיכה ליפול ולבזבז אותן. בשבוע שעבר היא צללה לתהום של 0.5 נק' מדד ו 1.59 מיליון צופים בסך הכל. הנתונים הללו מדברים בעד עצמם. מתחילת העונה הסדרה כושלת בנתוני הרייטינג והיה נדמה שבעזרת הקשר שלה לעולם של "מארוול" והבעלים החדשים של הרשת היא תצליח לשרוד, אבל הצלילה שלה הופכת גם את גלגל ההצלה לאפשרות קלושה יותר ויותר.

ברשת ABC, כל הקומדיות של ערב יום שלישי מלבד The Conners, שגם היא הניבה נתונים לא גבוהים במיוחד (1.3 נק' מדד ו 6.65 מיליון צופים בלבד, רחוק מאד מאד מההייפ שהיה סביב "רוזאן" לפני כשנה), עם נתונים מאכזבים. The Kids Are Alright נעצרה על 0.8 נק' מדד, בדיוק כמו Black-ish ואילו Splitting Up Together  עוד פחות מכך (0.7 נק' מדד). בעוד שלגבי האחרונה די ברור שהיא לא תזכה לעונה נוספת, יהיה מאד מעניין כיצד הרשת תחליט לגבי השתיים האחרות. יותר ממחצית העונה לפנינו לגבי השתיים והשבועות הבאים אמורים להוות אידיקציה לגבי לאן הן פונות. מה שהצליח לרשת בשנים האחרונות הן בעיקר הקומדיות ואם גם זה ייעלם, מה יישאר לה ?

ברשת CBS, הקומדיה The Neighborhood הפתיעה לטובה בשבוע שעבר. לאחר שבשבועות האחרונים שלפני היציאה לחופשה היא נעה בין 1.0 ל 1.1 נק' מדד, היא חזרה מחופשת החגים עם נתונים של 1.3 נק' מדד ו 6.82 מיליון צופים. אין כמעט ספק שנכון לעכשיו היא מהווה הצלחה עבור הרשת, גם אם היא לא להיט היסטרי. דרך אגב, הנתונים הנ"ל לא הצליחו יותר מדי לסייע ל Happy Together בפרק סיום העונה שלה, אשר הניב 0.9 נק' מדד ו 5.09 מיליון צופים בלבד. בואו נגיד את זה בצורה עדינה: הסיכויים שלה לקבל עונה נוספת קטנים עד כדי לא קיימים.

ברשת ה CW השיקו בשבוע שעבר דרמה חדשה: הריבוט של "רוזוול". מבחינת נק' המדד הנתונים לא היו מזהירים, כאשר נעצרו על 0.4 נק' מדד בלבד, אם כי צריך לציין ש The Flash, אשר שודרה לפניה די איבדה מכוחה והניבה בסך הכל 0.6 נק' מדד. הנתון המעניין יותר הינו במספר הצופים הכללי, אשר נעצר על 1.51 מיליון צופים. מדובר בעלייה של כחצי מיליון צופים לעומת הנתונים של Black Lightning באותה משבצת שידור בשבועות האחרונים לפני היציאה לחופשת החגים. יהיה מעניין מאד לראות את נתוני הפרקים הבאים בכדי לקבל תחושה לאיזה כיוון הסדרה נעה.

אין תגובות: