יום ראשון, 5 באוגוסט 2018

ביקורת: The Outpost, עונה ראשונה, פרקים 3-1: עוד אחת



עושה רושם שבעת האחרונה מצאה רשת Syfy שיטה מסוימת להפקת סדרות. לוקחים דמות נשית ראשית בסדרה, מכניסים אותה אל מין עולם על טבעי או פנטזיה ומוציאים אותה למסע. כך היה במקרה של "ואן הלסינג", או במקרה של "וינונה ארפ" ועתה בסדרה The Outpost, אשר עלתה לאוויר לפני זמן לא רב ברשת ה CW האמריקאית (ההפקה עדיין של רשת Syfy).

הסדרה עוקבת אחרי המסע של טאלון (ג'סיקה גרין), השורדת היחידה של גזע שנקרא Blackbloods. כל הכפר שלה נטבח בשל הוראה של אדם מיסתורי על ידי שכירי חרב. טאלון נעה בכל רחבי הארץ בשעה שהיא מחפשת אחר הרוצחים מתוך מטרה אחת: לחסל אותם. במהלך המסע היא מגלה שיש לה כוחות מיסתוריים ועל טבעיים והיא חייבת לשלוט בהם אם היא רוצה להציל את עצמה ואת העולם מדיקטטור אכזר.

הסדרה סובלת מכל כך הרבה בעיות, שאי אפשר לדעת מהיכן להתחיל. אבל ננסה. ראשית, ניתן לראות כמעט מההתחלה עד כמה הסדרה היא דלת תקציב. לעיתים נדמה שמדובר בסרט סטודנטים של סטודנט משנה ג. צילומים על רקע מסך ירוק ובעיקר צילומי אולפן עם מעט מאד צילומי שטח.

לא ברור גם כיצד הבמאי של הסדרה החליט שצריך כל כך הרבה צילומי תקריב של הדמויות. במקום להתרחק ולתת לסיפור לרוץ בכוחות האנרציה, העובדה שיש כל כך הרבה צילומי תקריב שמה את הדגש יותר על השחקנים ופחות על הסיפור.

וזו גם הבעיה הגדולה ביותר של הסדרה. ג'סיקה גרין, אשר משחקת את הדמות הראשית של טאלון היא לא יותר מבדיחה עצובה. לא ברור כיצד דווקא היא לוהקה. המשחק שלה כל כך מזויף ורואים זאת כמעט מהרגע הראשון שהיא ניבטת על המסך. אפילו השחקנית שגילמה את הדמות בצעירותה בפרק הראשון עושה את העבודה בצורה טובה יותר. ובמידה והכוכבת הראשית של הסדרה עושה עבודה לא מספיק טובה, הסדרה נידונה לכישלון. שאר השחקנים עושים עבודה סבירה, אך גם היא לא יוצאת דופן. קשה להצביע על שחקן אחד או שחקנית שמתעלים מעל לבינוניות.

לסיכום, למרות רעיון נחמד, הרי מי לא אוהב סיפור פנטזיה נחמד ?, התקציב הדל של הסדרה, הצילום והעריכה שלה ובעיקר המשחק של השחקנית הראשית גורמים לכך שהמוצר הסופי פשוט גרוע, ולא משנה שדווקא התסריט בסדר גמור. אפשר היה לעשות זאת הרבה יותר טוב, משום שהפוטנציאל (רעיון ותסריט) קיים, ההוצאה לפועל מתחת לכל ביקורת. דלגו עליה. כן, אפילו חובבי הז'אנר.

תגובה 1:

אורן אמר/ה...

מסכים עם כל מילה. השחקנית הראשית יפהפיה, אבל פשוט לא יודעת לשחק.. אולי שלפו אותה מניקולודיאון..?
אני חושב שבלעדיה הסדרה הייתה הרבה יותר מבדרת וכיפית. כי הרעיון מאחוריה הוא לא רע (אף כי גם לא מקורי).
יש סדרות רבות לאחרונה עם שחקנים ושחקניות ראשיות שפשוט לא מסוגלים להחזיק סדרה על כתפיהם. זה מין מוטיב חוזר לצערי.