יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

שלב סיכום עונה: Impulse, עונה ראשונה: הפתעה לטובה



אז, בראשית שודרו הסדרות ברשתות הברודקאסט. לאחר מכן נוספו רשתות הכבלים. עם הזמן ולאחר ש"נטפליקס" שברה את המחסום, נוספו עם שירותי הסטרימינג כאשר נוספו גם "אמזון", Hulu ועוד... השנה, החליטו גם ב"יוטיוב" להפיק סדרה משלהם. ההחלטה נפלה על Impulse, המבוסס על הספר השלישי בסדרת ספרי סטיבן גולד, אשר עוסקים ב"ג'אמפרים", אנשים אשר יכולים לשגר את עצמם ממקום למקום. התוצאה: לא רעה.

מאדי חסון, אשר זכורה בעיקר מתפקידה בשתי סדרות: The Finder ו Twisted, אשר כל אחת מהן שרדה בדיוק עונה אחת, מגלמת את דמותה של הנרייטה, "הנרי", קול, אשר בגיל 16 מגלה לפתע פתאם שהיא יכולה לשגר את עצמה ממקום למקום. היא מתקשה להתמודד עם מה שעובר עליה, בעיקר משום שהיא חווה זאת לראשונה כאשר קליי (טאנר סטיין) מנסה לתקוף אותה מינית כאשר השניים מתמזמזים ברכבו.

הנרי אוספת סביבה את ג'נה הופ (שרה דסג'ארדינס), אשר לא סגורה על הזהות המינית שלה ובעיקר לחוצה. ג'נה היא בתו של תומאס (מאט גורדון הזכור מהסדרה Rookie Blue) והנרי חיה אתם באותו בית מאחר ואמא שלה, קליאו (מיסי פייל), מאוהבת בתומאס. חבר נוסף בחבורה של הנרי הינו טאונס (דניאל מאסלני), נער על ה"ספקטרום", אשר מנסה לסייע להנרי לקבל על עצמה את היותה גיבורה. דניאל עושה עבודה סבירה, אך כאשר מביטים בשרה מגיעים למסקנה שהיא משחקת. כלומר, שזה לא טבעי.

הנרי מצידה מגלמת דווקא את האנטי גיבור, או אולי ה"גיבור" החדש של ימינו. לא עוד הגיבור הטוב שעושה רק דברים נכונים. הנרי מעשנת סמים, מתבודדת, לא מפחדת להתעמת עם החוק, ובגדיה הן בהחלט לא המחמיאים ביותר. מהבחינה הזאת ליהוקה של מאדי חסון מתאים מאד, כאשר הדמויות שגילמה בשתי הדרמות בעברה שציינתי היו בדיוק אותו סוג של דמות (מינוס כמובן הכוחות על) ויש סיבה שהיא לוהקה לאותה דמות (בערך) שלש פעמים, משום שהיא מצליחה להעביר את היותה אאוטסיידרית בצורה טובה מאד. מצד שני, קשה מאד לראות אותה כ"מלכת הכיתה". והיא גם מצליחה להעביר כנות ואמינות, בעיקר כאשר היא מתמודדת מול השדים שנוצרו בתוכה לאחר התקיפה של קליי.

למרות ניסיונה לחזור מעט למוטב, העובדה שהיא אחראית לכך שקליי הופך למשותק גורם להנרי להסתבך עם אביב של קליי, ביל בון (דיוויד ג'יימס אליוט) ובמידה מסוימת אחראית למותו של בנו של יצרן סמים ולאחר מכן לכוח שמניע את המאבק בין בון ולוקאס (קרייג ארנולד) לג'רמיה וביתו. שני הצדדים, אשר החזיקו את עסקי הסמים בעיירה ביחד ניצבים אחד מול השני, כאשר ברקע ה F.B.I אורב ורוצה לעצור אותם.

במקביל לעלילה המרכזית של העונה, אשר נסגרת בצורה הרמטית בפרק האחרון קיים גם סיפור מסגרת גדול בדמות ארגון אשר רוצה להחזיק תחתיו את ה"ג'אמפרים" והוא לא בוחל בשום דבר בכדי לעשות זאת. יש צייד ג'אמפרים חולה שעושה זאת עבורם. חבל רק, שלא עסקו בכך יותר. בתחילת העונה הוא צד "ג'אמפר" ובנו הרחק מהעלילה הכללית, ככל הנראה בכדי להכניס את הצופים שלא מעורים בסיפור הכללי פנימה, ורק לקראת תום העונה הנרי מתוודעת אליו. אפשר להבין את הרצון לפתח את הרעיון לאיטו, ויכול להיות שזה גם נעשה בצורה דומה בספר (לא יצא לי לקרוא), אבל במידה והסדרה לא תמשיך הלאה מעבר לעונה השנייה (בכל זאת מדובר בעשרה פרקים בלבד) הצופים ירגישו שמשהו חסר להם. עסקו מעט מאד במיתולוגיה של הסיפור.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות. באופן כללי, עבור דרמת קיץ ועבור הקהל הנכון (בני נוער משועממים) מדובר בסדרה לא רעה בכלל. האווירה בהחלט משקפת את התקופה, התסריט לא מסובך, המשחק סביר והרעיון נחמד. לא צריך להשתקע בה יותר מדי, למרות שכביכול עוסקים גם בנושאים כגון זהות מינית ואוטיזם, אך עושים את במידה מועטה והעיסוק בסמים הוא יותר בכדי להציג את האווירה של בני הנוער. ובתום העונה גם ישכחו ממנה, אבל ביחס לעובדה שמדובר בסדרת קיץ זה בדיוק מה שצריך. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

TY

Unknown אמר/ה...

קראתי את התקציר ברשת ועברתי הלאה עד שהגעתי לקרוא את הביקורת שלך, אמרתי לעצמי למה לא לתת לזה צ'אנס. באחד עשרה בלילה ישבתי לצפות בפרק הראשון והופתעתי לטובה. מאז צופה בסדרה בהנאה ומתח כי שום דבר שם לא זורק רמז מה יהיה הכל פתוח שזה נחמד, במיוחד לגיל העשרה ששם צריך לדעת כל פרט ובפרט וספויילר :)