יום שלישי, 20 ביוני 2017

פרסום: אז, מה קורה עם העונה החמישית של Sherlock ?



מעטות הסדרות בימינו, אשר יש לגביהן קונצנזוס. אחת מהן היא הדרמה הבריטית Sherlock בכיכובם של בנדיקט קממברץ ומרטין פרימן. הקונצנזוס הוא רחב ומצביע על איכות גבוהה של הסדרה. אולם, ולמרות נתוני רייטינג גבוהים מאד בעונתה הרביעית, עדיין לא נשמעה צפירת ההרגעה עבור הצופים של הסדרה, צפירה אשר אמורה להודיע להם שעונה חמישית אכן תגיע.

אז, מה הסטאטוס של המותג, נכון לעכשיו ? 

בואו נתחיל עם החדשות הטובות. ראשית, נתוני הרייטינג של הסדרה, למרות ירידה מעונות קודמות, היו עדיין גבוהים, כך שעל פי כל קנה מידה הסדרה אמורה לקבל הודעה לחידוש. 

כמו כן, שני השחקנים הראשיים, קממברץ ופרימן, חתומים לעונה חמישית במידה ואכן יוחלט להעניק לסדרה עונה נוספת, כך שמהבחינה הזאת המעריצים יכולים להיות שקטים. 

נקודה חיובית נוספת מגיעה מסטיבן מופאט, אחד האחראים לריבוט של המותג וכן אחד מהתסריטאים במספר פרקים. בינואר 2017, לאחר שהעונה הרביעית של הסדרה הגיעה לסיומה, מופאט התראיין וטען שנכון לאותה נקודה בזמן אין כל מחשבה על עונה חמישית. אולם לפני קצת יותר מחודש ראיינו אותו שוב והפעם הוא נשמע אחרת. לטענתו, בהפקה כבר ישבו ושרטטו לעצמם כיצד העונה החמישית צריכה להיות במידה ואכן הסדרה תקבל עונה נוספת והם רק מחכים לאו.קיי של הרשת לגבי עונה חמישית. 

ועכשיו אנו מגיעים אל הבעיות הגדולות שבגללן הודעת החידוש לא מגיעה. ראשית, על פי מידע שמתקבל ממקורבי קממברץ ופרימן, גם אם הסדרה תקבל עונה נוספת לוח הזמנים של שני השחקנים הראשיים לא יאפשר להם להתחיל בהפקה לפחות עד תחילת שנת 2019, והיות ובשנים האחרונות העונות עולות בחודשי ינואר, אזי עונה נוספת לא צפויה לעלות לפני תחילת שנת 2020 ! 

נכון, הסדרה לא עולה מדי שנה בעונה חדשה וניתן להצביע על פערים גדולים בין העונות, אולם מאחר וניתן לזהות ירידה בנתוני הרייטינג מהעונה השלישית לרביעית, ואפילו ירידה גדולה של כ 20%, כאשר הפרק האחרון של הסדרה רשם נתונים שהסדרה לא ראתה מאז פרק סיום העונה הראשונה ! בשל כך, ברשת עדיין מחזיקים את הקלפים קרוב לחזה ולא מודיעים על חידוש הסדרה. 

כמו כן, הצורה שבה הסתיימה העונה הרביעית, עם סוף כל כך סגור, גורמת לכך שבמידה ותהיה עונה חמישית הרי שמדובר בריבוט של הריבוט של המותג ולמעשה יתחילו כמעט מחדש את הסיפור. ועל פי דיווחים שמגיעים מתוך הרשת עובדה זו בצירוף הירידה בנתוני הרייטינג, אשר מצביעה לפי אנשי הטלוויזיה הבריטים על ירידה בערך של המותג, גורמת להם כאב ראש לא קטן. 

לסיכום, למרות שקיימת תמימות דעים בקרב כמעט כל מבקרי הטלוויזיה ובעיקר הבריטים, שיהיה המשך בצורה זו אחרת למותג, הרי שככל שהימים עוברים ואין הודעת חידוש רק מתחזקת התחושה בקרב אותם מבקרים שיכול מאד להיות שברשת יחליטו דווקא להסתפק בספיישלים מדי מספר עונות (שלש או ארבע) של סרט טלוויזיה בודד, כפי שקרה עם הסדרה "ג'ונתן קריק", אשר לאחר כעשור של היעלמות חזרה לשני ספיישלים, ולא להתמיד בעונות מלאות של שלשה סרטי טלוויזיה מדי עונה. קשה לראות את הרשת מבטלת את הסדרה לחלוטין, אולם בעולם הטלוויזיוני של היום אי אפשר להיות מופתעים גם אם זה יקרה. 

החודשים הקרובים יהיו קריטיים לגבי עתיד הסדרה, במידה ולא נשמע על חידוש הסדרה עד סוף השנה האזרחית סביר מאד להניח שספיישלים יהיו התקוות הגדולות ביותר שמעריצי הסדרה יוכלו לקוות לו. 

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

ההרגשה היתה שזהו הם סיימו, הפרק האחרון של עונה 4 היה פשוט חזק וסגר את כל הקצוות למעשה. אם יחליטו לעשות עונה 5 מעניין איך תתפתח.