יום שישי, 30 ביוני 2017

כתבה: הבחירות שלי מקרב הסדרות של רשת ה CW מעונת 2017-2016


לרשת ה CW אין קומדיות, אלא אם אתם מחשיבים את הדרמות קומדיות שלה. בשל כך אבחר 2 דרמות שלפי דעתי היו הטובות או המעניינות ביותר שלה ושתיים שהיו הגרועות.

הדרמה הטובה\מעניינת ביותר 1: Riverdale

למרות התחלה גרועה ורעיונות משומשים, הסדרה התייצבה וסיפקה סיום מעניין לעונה ראשונה סבירה בהחלט, וזה גם הרושם שאפשר לקחת מרשת ה CW, גם ההצלחות הטובות ביותר שלה הן רק סבירות בהחלט. מאחר ואפשר לזהות רוויה מסדרות הקומיקס (ושימו גם לב שאני לא מכניס ולו אחת מהן לכל אחת מהקטגוריות), דווקא אופרת הסבון הזאת הצליחה לעניין. הבעיה הגדולה יותר היא שעושה רושם שהסדרה הייתה בנויה לעונה אחת והעונה הבאה (בוודאי לפי ההחתמות של השחקנים החדשים) לא עושה רושם חיובי. הסדרה גם הצליחה להשיג שחקנית אחת שתהיה פרוספקט מעניין וכמו כן, הייתה מעל כולן, לילי ריינהרט, אשר גילמה את דמותה של בטי קופר, ולמרות שכביכול היא אמורה להציג דמות של "הנערה מהבית השכן", היא הצליחה (בגבולות הסביר) להציג גם את הצדדים האפלים כאשר הייתה צריכה. צריך להדגיש, לא מדובר ביצירת מופת, אפילו לא בז'נר של אופרות הסבון, אלא בסדרה שלאחר חמישה פרקים בהחלט התייצבה והצליחה לעניין. עצוב שזה מספיק עתה בכדי להציב אותה בקטגוריה הזאת.

הדרמה הטובה\המעניינת ביותר 2: Frequency

הרעיון של הסדרה היה מעניין מאד ובמבט לאחור התסריט של הסדרה זרם בצורה מעניינת וסבירה. אולם היא סבלה ממספר בעיות שמנעו ממנה להצליח בצורה טובה יותר. ראשית, העובדה שיצא לפני מספר שנים סרט שהסדרה התבססה עליה יצרה מצב שנוצר רושם שהסדרה הייתה "מריחה" אחת גדולה. לפי דעתי, היה עדיף לו הפורמאט היה של מיני סדרה בעלת שמונה פרקים לכל היותר. כמו כן, פייטון לייסט הייתה בחירה לא נכונה לתפקיד הראשי. כפי שההיסטוריה שלה הוכיחה, היא טובה בתור שחקנית משנה, אבל לא בתור הכוכבת. יש שחקניות שלא יכולות "להחזיק" סדרה והיא אחת מהן. לו היה לצידה שחקן כגון ג'יימס ספיידר מ The Blacklist המצב היה שונה. אולם, בסך הכל הצפייה בסדרה הייתה מהנה, בוודאי ביחס לשאר הסדרות של הרשת. וכן, גם בהשוואה לעונות האחרונות של Reign, The Vampire Diaries או The 100.

הדרמה הגרועה ביותר 1: No Tomorrow, Crazy Ex Girlfriend ו Jane The Virgin

לפי דעתי, ישנן סדרות אשר אסור שיראו אור יום, שתי הסדרות הראשונות בקטגוריה הזאת נמצאות ברשימה הזאת. הבעיה הגדולה יותר היא ש Crazy Ex Girlfriend שידרה את עונתה השנייה ואף חודשה לעונה שלישית וזאת למרות שעושה רושם שכמעט אף אחד לא צופה בה. אפשר להבין את הרצון של הרשת להוסיף דרמה קומית נוספת לאחר Jane The Virgin, שגם היא נמאסה לאחר שנייה וחצי, אבל שתי הסדרות הללו הוכיחו שהן בהחלט לא שוות צפייה. הוכחה לכך ניתנה כאשר המבקרים אהבו אותה, וזה בדרך כלל (ברוב המקרים ולא כולם !) סימן לכך שהיא לא באמת טובה (משפט מוזר להגיד, ואולי חלק לא יסכימו איתי, אבל הוא בדרך כלל נכון). לגבי No Tomorrow, אפשר להאשים את מנהלי הרשת בכך שהם פשוט לא קוראים את המצב בצורה נכונה, משום שרק על פי הפיילוט אפשר היה לראות שהמוצר גרוע. לא פלא שהיא לא קיבלה יותר מ 13 פרקים. מי יודע, אולי לאחר העונה הבאה ברשת ייפטרו מהשאריות האחרונות בדמות Crazy Girlfriend ו Jane The Virgin. ולא, הביקורות הזאת לא מגיעה בגלל שאולי מישהו חושב שיש לי משהו נגד דרמות קומיות - ממש לא.

הדרמה הגרועה ביותר 2: iZombie

מבין הדרמות שחזרו לעונה נוספת בחצי השני של העונה, עושה רושם ש iZombie מיצתה את עצמה, בוודאי לאור העונה השלישית שלה. לו העונה הייתה מסתיימת לאחר שישה פרקים המצב היה שונה, אבל 13 פרקים לסדרה שכבר בעונתה השלישית נמצאת מעבר לשיא שלה היו הרבה מעבר למה שהיא הייתה צריכה לקבל, בוודאי מבחינה קריאטיבית, משום שעושה רושם שאין יותר לאן לקדם אותה מלבד למלחמה בין זומבים לבני אדם ואת זה כבר אנו מקבלים משתי הסדרות של The Walking Dead. החן שלה הגיע לסיומו והיה נחמד לו ברשת היו מכירים בכך. במידה והסדרה תקבל עונה נוספת(מעבר לזו שכבר אושרה לה) זה יצביע על אוזלת ידה של הרשת, במיוחד לאחר הירידה בנתוני הרייטינג בעונתה השלישית, ולאור העובדה שהיא ממשיכה לאשר גם את הדרמות-קומיות שלה ללא סיבה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

המאה הכי טובה שם