יום רביעי, 21 ביוני 2017

פרסום: Stan Lee's Lucky Man, עונות 2-1: עונה ראשונה טובה מאד, עונה שנייה פחות



אינפלציית סדרות הקומיקס הגיעה גם לבריטניה ולאחר ש Misfits הצליחה כל כך, היה ברור שסדרת קומיקס נוספת תפציע גם בבריטניה. סדרה זו הגיעה בדמות הסדרה Lucky Man של סטאן לי. לאחר צפייה בשתי העונות הראשונות של הסדרה מתברר שבהחלט יש לה מקום בלוח המשדרים, אך גם ניתן למצוא הבדלים באיכות בין העונה הראשונה לשנייה.

הסדרה עוקבת אחר הבלש הארי קלייטון בגילומו של ג'יימס נסביט הידוע, מהמר כפייתי אשר איבד בשל כך את אשתו אנה (איב בסט) ובתו דייזי (לילה דה מזה). הפרטנרית שלו בעבודה היא בלשית בשם סורי (אמרה קארן). לאחר לילה של סקס עם בחורה צעירה בשם איב סינה גוילורי, אשר עונדת על פרק ידו צמיד עתיק המצב שלו משתנה ולפתע המזל שלו משתנה לטובה. הבעיה היא, שיש אנשים שרוצים את הצמיד לעצמם והדרך היחידה שהם יוכלו להשיג אותו היא אם הארי ימות. כמו כן, איב נשארת בחייו של הארי, כאשר הוא לא מודע לכך שיש לה אג'נדה משלה, אשר קשורה למות אימה.

למרות שמדובר בסדרת קומיקס הרי שבפועל מדובר בעוד סדרת משטרה, כאשר מדי פרק פותרים פרשית רצח אחרת. כמו כן, בשל העובדה שכל אחת מהעונות של הסדרה עד כה מורכבת מעשרה פרקים בלבד אפשר לראות כיצד אין אפילו פרק אחד חלש מאד, הסיפורים מעניינים מאד וכוללים את העולם התחתון, עם דגש על עולם התחתון הסיני, קצב העניינים כמעט ולא עוצר לשנייה. עוזרת לכך העובדה שיש לסדרה קאסט טוב מאד וגם נאה לעין, כאשר בעונה הראשונה אל הקאסט הראשי מצטרף סנדהיל רממותי (Heroes) כאיש הרע של העונה, אשר מעוניין בצמיד לעצמו.

אפשר גם לזקוף לזכותה של הסדרה את העובדה שלמרות שאת סוף העונה הראשונה הם סגרו עם סוף פתוח לאחר שהארי מצליח לחלץ את משפחתו מידיו של גולדין (רממותי), הרי שהוא מצליח לברוח. אולם, במקום למתוח את הסיפור כמו מסטיק כפי שנעשה בסדרות קומיקס אמריקאיות, הרי לאחר שלשה פרקים בתוך העונה השנייה הסיפור מגיע לסיומו והמשך העונה מתמקד בדמות הרשעה הראשית של העונה, איזבלה אוגוסטין (דקלה רוטן).

נקודה שחייבים לציין (לטובה) היא, שמדובר בסדרת הקומיקס שבה למרות שהדמות הראשית היא של הארי קלייטון, הרי שבפועל כמות זמן המסך שיש לנשים בסדרה זו היא נכבדת מאד, כאשר בעונה הראשונה אל הצוות הנשי שהזכרתי מצטרפת לילי אן לו (ג'ינג לוסי), כראש העולם התחתון הסיני ובעונה השנייה הזמן גדל כאשר דמותה של איזבלה מוצגת.

הבעיה הגדולה של העונה השנייה, כפי שאני רואה אותה, הייתה הסיומת שלה. לאחר שהעונה הראשונה נבנתה ונסגרה בצורה יפה מאד, הרי שהעונה השנייה נסגרה בצורה קצת בנאלית. בעונה זו הארי מגלה שיש צמיד נוסף ושהאישה אשר עונדת אותו היא איזבלה. לאיזבלה יש עבר עצוב, לאחר ששתי בנותיה מתו בפיצוץ מכוניתה והיא מחפשת אחר נפש תאומה ובשל כך היא מחפשת את הארי בכדי למצוא נפש תאומה. אולם, מתברר שאיזבלה לא שפויה בדעתה ולאחר שהארי מגלה את פרצופה האמיתי הוא נפרד ממנה ואז היא מתחילה לרדוף אותו עד כדי מצב של יציאה עם הבוס שלו, הבלש האחראי וינטר (סטיבן מקינטוש), הריגת פושעים שהמשטרה לא הצליחה לתפוס ולבסוף גם חפים מפשע.

אך בכל זאת, סוף העונה הציג בעיה גדולה. לאחר שמתברר שאיזבלה הרבה יותר חזקה מהארי והיא אף מצליחה לגרום לו לסבל אחר סבל, הרי בסופו של דבר המצב נפתר לאחר שהיא מחליטה להתאבד בכדי לחסוך מהארי מלהפוך להיות כמוה. הצופה בוודאי מרגיש שרימו אותו, משום שהכל נראה "נקי" מדי. הכל "מסודר" מדי. וזאת לאחר שדווקא סיפור עלילתה של איזבלה הוצג בצורה יפה מאד מהרגע שבו היא מכניסה את עצמה לחייו של הארי, דרך מערכת היחסים שלה עם הארי, איבוד העשתונות שלה ועד להצגתה כפסיכופתית.

סיפור נוסף שמסודר בצורה "חלקה" מדי היה סיפור מערכת היחסים של הארי ואנה. לאחר שבתחילת הדרך הם פרודים ואנה כועסת על הארי ויוצאת עם אנשים אחרים (גולדין בעונה הראשונה, ג'וני בעונה השנייה), הרי שבעונה השנייה, כאשר היא מגלה סוף סוף את האמת על הצמיד של הארי היא מחליטה לסלוח לו והם מוצאים את עצמם שוב פעם ביחד וזאת למרות שבתחילת העונה הארי נמצא עם איזבלה וניתן לראות שהיא מקנאה. בכך גם מוצגת הבעיה בריכוז של עונה בעשרה פרקים בלבד, קצב העניינים לעיתים מהיר מדי.

יכול גם להיות שהסיבות הנ"ל הן מהגורמים לכך שהרייטינג של הסדרה ירד כמעט בארבעים אחוז מהעונה הראשונה לשנייה.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות, למרות האכזבה מסוף העונה השנייה, הרי שמבחינת סדרות קומיקס מדובר באחת הטובות ומכל הקטגוריות: רעיון, עלילה, תסריט וקאסט. צריך גם לזקוף לזכותה של הסדרה שלא היה צורך כמעט בצילומי CGI, או אפקטים מיוחדים, ולי באופן אישי זה היה שינוי מרענן לאור כל סדרות וסרטי הקומיקס שנמצאים על המסכים לאחרונה, אני מקווה שאתם חושבים כמוני...

תגובה 1:

שד משחת אמר/ה...

לידיעתך
FOX העלו את מעוד עליית הסדרות של הסתיו לשנת 2017