יום רביעי, 28 ביוני 2017

שלב סיכום עונה: The Last Kingdom, עונה שנייה: עדיין מספיק טובה



לפחות עבורי, העונה הראשונה של The Last Kingdom הייתה הפתעה לטובה. לא ציפיתי ליותר מדי מסדרה שהתרחשה, פחות או יותר, באותה תקופה שבה עוסקת הסדרה Vikings ובמידה רבה גם בחלק מאותם נושאים, אותה אני מחשיב לאיכותית. נכון, היא עדיין לא באותה רמה, אבל עדיין היה כיף לצפות בה. העונה השנייה של הסדרה לא הייתה שונה ובמידה מסוימת כמעט ללא שינוי וההרגשה היא, לפחות בחצי הראשון של העונה, שהעונה השנייה היא המשך ישיר לעונה הראשונה.

את העונה השנייה ניתן לחלק לשני חלקים, החלק הראשון, אשר מורכב מפרקים אחד עד ארבע היו המשך סיפור הנקמה של רגנאר, ברידה ואות'רד בקיירטן, אשר רצח את אביהם, ובבנו, סוון. וכן, שחרור אחותם, תורה, אשר נכלאה על ידם והפכה לזונה של המחנה הדני. בחלק השני, שני לוחמים דנים, סיגפריד ואריק הופכים לאיום ממשי על הממלכה שאלפרד, מלכה של וסקס, מנסה ליצור - אנגליה. כפי שניתן להצביע על חלוקה לשני חלקים מבחינת האירועים (קיימת קפיצה של שלש שנים מסוף הפרק הרביעי לתחילת הפרק החמישי), ניתן גם להצביע על הבדל באיכות ובעניין ששני החלקים מעוררים בצופים.

החלק הראשון אמנם מתחיל בצורה איטית ולצופה לוקח זמן לחזור אל אירועי העונה הראשונה, אבל לאחר רבע שעה עושה רושם שהצופה נכנס לרכבת שלא עוצרת עד לתום הפרק הרביעי וחיסולו של קיירטן ובנו. החלק השני כמעט מתחיל מחדש סיפורים שכבר סופרו, אותרד שוב תחת שבועה לאלפרד למרות שהוא לא רוצה בכך, אלפרד עדיין לא בוטח בו לחלוטין, עדיין יש תככים בארמון של אלפרד ועוד...האלמנט היחיד שהיה שונה הפעם הוא שבתו של אלפרד, אתלפלד (מיילי בריידי), מתאהבת באריק, הדני ששבה אותה ומנסה לברוח איתו, אך האחרון מת בסופו של דבר ובכך סוגר את הסיפור בצורה "חלקה", כאשר אתלפלד חוזרת לבעלה, לורד מארסיה, שלא מתייחס אליה יפה וכאשר היא בהריון שהוא לא מודע לו. בכך, הסדרה החלה להידרדר לכיוון של אופרת סבון והאיכות שלה נפגמה.

וזו גם הבעיה שלה לעתיד לבוא, במידה והסדרה תימשך, שהיא תיפול לכיוון של אופרת סבון. וזאת, למרות שכביכול היא מופקת על פי סדרת ספרים.

כמה נקודות שצריך גם לציין בקצרה:

היה נחמד לראות שוב טובי רגבו, אותו רבים זוכרים מהסדרה Reign בתור המלך פרנסיס, אשר גילם את דמותו של המלך אתלרד, בעלה של אתלפלד.

גם עונה זו, כמו העונה הראשונה, הסתיימה בקרב גדול בין דנים לאנגלו-סקסנים וגם הפעם המאבק הסתיים לטובת האנגלו-סקסונים. פעם אחת זה בסדר, פעמיים זה סביר, במידה וזה יקרה שוב (כפי שקורה למשל בסדרה Arrow מדי עונה) אם הסדרה תחודש זה כבר יהיה יותר מדי ומחזור חומרים מעצבן, אם כי היה לכך צידוק בסיפור של סוף עונה זו.

איכות המשחק גם בעונה זו היא ללא דופי. קשה היה למצוא אפילו שחקן אחד או שחקנית, אשר עשו עבודה גרועה. החל מהשחקנים הראשיים ועד לניצבים. לא פלא ש"נטפליקס" "רשומה" על המוצר.

בשל העובדה שהסיפור השני נפתח רק בפרק החמישי, היה צורך בעוד שני פרקים לפחות בכדי לפתח את הסיפור בצורה איטית ונכונה יותר.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות, אבל בעיקר את החלק הראשון שלה. במידה ולא לוקחים אותה יותר מדי ברצינות ופשוט יושבים וצופים בה, אפשר להעביר איתה שמונה שעות מהנות (כל פרק הוא בן שעה אחת). 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

השתעממתי קשות בעונה הראשונה ולא טרחתי בכלל לראות את השניה.
הסדרה והקאסט מחווירים בהשוואה ל vikings שהיא סדרה הרבה יותר טובה.
אני לא הייתי ממליצה לבזבז זמן עליה.

Unknown אמר/ה...

ראיתי את העונה הראשונה, די חביבה אך החלה להמאס קצת. בכל זאת נתתי לה צ'אנס עם העונה השניה. בנתיים סבירה. בהחלט שאינה מתקרבת לא בתקציב ההפקה, לא ברמת השחקנים אך היא עדיין מספקת הנאה בכך שאינה כבדה. כך שלהעביר את הזמן היא בהחלט מנעימה.

שבת שלום חבריא :)