יום חמישי, 18 במאי 2017

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת 2018-2017: הפתעה אחת בלבד


הגענו אל רשת הברודקאסט האחרונה בשבוע הצגת לוחות החדשים לעונת 2018-2017, רשת ה CW. למען האמת, קשה מאד להישאר מתוח לאחר הצגת ארבעה לוחות חדשים ערב אחר ערב. מבט על הלוח החדש של הרשת לא נותן יותר מדי רצון להתרגש. פרט להפתעה אחת, הלוח של הרשת הוא די סטנדרטי ומובן.

יום שלישי יציג בשנה הבאה שוב את The Flash ו Legends Of Tomorrow לאחר שבחצי השני של העונה הקודמת הן שובצו לראשונה. ולמען האמת, שתי הסדרות די מתאימות אחת לשנייה ולא רק בשל העובדה ששתיהן סדרות קומיקס. על המדף מחכה הסדרה Black Lightning לחצי השני של העונה, ככל הנראה לאחר ש Legends תצא לחופשה.

לאחר שערב יום שלישי הוא ערב סדרות קומיקס, ערב יום רביעי הוא ערב אופרות סבון כאשר Riverdale חוזרת בעונה שנייה ואליה מצטרפת התקווה הגדולה ביותר של הרשת לעונה הבאה, הריבוט של Dynasty. על פי לוח הזמנים של ההפקה  (על פי הדיווחים מתברר שההפקה של העונה אמורה להסתיים רק בחודש אפריל !) ובשל העובדה ש Riverdale עולה כבר בשלב הנוכחי של העונה עושה רושם שהעונה שלה תהיה ארוכה יותר מעונתה הראשונה וקרובה יותר לעונה מלאה בת 22 פרקים וזאת למרות שנתוני הרייטינג של העונה הראשונה שלה היו בינוניים ומטה. ברשת גם העדיפו לשדר את Dynasty בערב זה משום שהוא הערב הקל והפנוי ביותר בשבוע. קשה לראות מתחרה עיקרית עבור הסדרה. עושה רושם ש The 100 אמורה להיות המחליפה של אחת מהן.

ביום חמישי ברשת שידכו שוב את Supernatural ו Arrow. ברשת מקווים שהשידוך ביניהם, אשר עד לפני מספר שנים היה מוצלח מאד ועזר לשתיהן לשמר נתוני רייטינג טובים ויציבים. למען האמת, השידוך ביניהן גם עזר ל Supernatural להמריא מחדש לאחר "ההגליה" שלה למספר עונות לערב יום שישי.

ערב יום שישי גם הוא ערב בעל תמה משלו - ערב הדרמות-קומדיות. Crazy Ex Girlfriend ו Jane The Virgin מקבלות סיכוי להצליח בערב בעל הציפיות הקטנות ביותר שיש, למרות שבפועל שתיהן היו אמורות כבר לסיים את דרכן ומכל הבחינות.

ולסיום, הגענו אל הערב המפתיע של הרשת. לאחר שכל שאר הערבים של הרשת הציגו תיאום די מושלם ואף ערבים בעלי תמה מרכזית, דווקא הערב הפותח של העונה, אשר יציג עונה חדשה של Supergirl, סדרת קומיקס, וסדרה "צבאית" חדשה בשם Valur. אין שום תיאום בין שתי הסדרות ופרט לכך ש Supergirl הייתה יציבה בלוח המשדרים של העונה הקודמת בנתוני הרייטינג ואולי גם תוכל להוות נקודת פתיחה עבור הסדרה החדשה.

הנתון המעניין הוא שהשנה ברשת בחרו שלא לצוות סדרה חדשה עם The Flash ובחרו לעשות זאת עם Supergirl, וזאת למרות ש Valur פונה יותר אל הקהל הגברי ודווקא והיה מתאים יותר לה להיות מצוותת עם The Flash מהבחינה הזאת. יהיה מאד מעניין לראות באם ההימור יצליח ובאם ההתעקשות של מארק פדוביץ', ראש הרשת, על סדרה בעלת מוטיב צבאי, תצליח.


לסיכום, לרשת יש חמש סדרות אשר מחכות, שתיים מהן חדשות, אבל אף לא אחת מהן צפויה להיות להיט ולכן ברשת יקוו מאד שהתחלת העונה של הרשת תהיה מוצלחת. ובמשפט אחד: ברשת יחזיקו אצבעות במשך זמן רב שהריבוט של Dynasty יצליח. במידה ולא, ברשת יתחילו לבנות את הלוח של השנה שלאחר מכן...


הציון שלי ללוח: 7. 

תגובה 1:

שי אמר/ה...

תודה על כל העדכונים והניתוחים
שבוע טוב :)