יום שלישי, 2 במאי 2017

שלב סיכום עונה: Beyond, עונה ראשונה: בסופו של דבר, מוצר פלסטיק



רשת FreeForm ערכה ניסוי ראשוני, עשתה כמעשה "נטפליקס" והעניקה אפשרות להוריד את הסדרה החדשה שלה Beyond דרך אתר האינטרנט וגם דרך ה VOD. ברשת דיווחו שמדובר בהצלחה גדולה ומיהרו להעניק לה עונה שנייה. לאחר צפייה בעונה הראשונה שלה, אפשר לומר שלא בטוח שכדאי לעשות זאת.

הסדרה עוסקת בהולדן מתיוס (ברקלי דופילד), נער בגיל העשרה, אשר נכנס לתרדמת במשך 12 שנה, וכאשר הוא מתעורר מהתרדמת הוא מגלה שיש לו כוחות, ושכאשר היה בתרדמת רוחו נכנסה לעולם אחר ושם הוא קיבל את הכוחות שלו. אולם, הוא גם מגלה שיש אנשים, אשר רוצים לנצל את הכוחות הללו והם רודפים אחריו ולקראת סוף העונה גם מצליחים לשים עליו את ידם.

עבור סדרת נוער מדובר ברעיון לא רע, במיוחד בתקופה הנוכחית, שבה כל נושא "גיבורי העל" נמצא בקדמת הבמה ודי מצליח. אולם, למרות פרק פתיחה לא רע בכלל, הרי שכאשר נכנסים אל עומק העונה מגלים שלמעשה היא סובלת מבעיות גדולות מאד.

ראשית, למרות שרעיון גיבורי העל מתאים גם למבוגרים, הרי שהסדרה פונה רק לבני הנוער. צופים מעל גיל 15 מבינים שהרמה שלה, בוודאי בהשוואה לכל סדרת גיבורים (ולא רק סדרות קומיקס) היא נמוכה מאד בעיקר בשל סיפור המסגרת המגוחך שלה. אפשר היה להבין את הרעיון של אדם המתעורר מתרדמת עם כוחות על, אבל הרעיון של הרוח המגיעה לעולם וירטואלי די מגוחך ונראה כמו משחק מחשב לילדים קטנים.

ועם עסקנו במשחק מחשב, הרי שאיכות הפקת CGI של העולם שמעבר נראית כאילו מדובר בסדרה מתחילת העידן של CGI ועושה רושם שלא הושקע בהם יותר מדי. בפרק סיום העונה, הולדן חוזר אל העולם בשל איום מצד הקבוצה שתפסה אותו על חייו ועל חיי חברתו ווילה (דילן גוון) ועל חיי אחיו לוק (ג'ונתן ווייטסל), ובאחת הסצנות נראה שהם נמצאים על גשר בין שני העולמות והולדן הורס אותו. זו הייתה הפקה פשוט גרועה וזה אמור היה להיות אקט הסיום של העונה.

יכול להיות שהסדרה סבלה מכך שהיא משודרת ברשת FreeForm, אשר ידועה בהפקות ה"פלסטיק" שלה, משום שאפשר וצריך היה לקחת את הרעיון ולהפוך אותו לאפל הרבה יותר, במיוחד לאור הפיילוט שדווקא היה לא רע בכלל. נכון, לא כל סדרה חייבת להיות אפלה כמו "דרדוויל", אבל במידה ו"מנקים" את כל הרעשים מסביב הרי שמקבלים מוצר "פלסטיק" נוסף ולא מיוחד ובעולם הסדרות של ימינו הסדרות צריכות להבדיל את עצמן, אחרת העניין בה ייעלם מהר מאד.

היו בסיפור נקודות אור כגון החדרת סיפורה של צ'ארלי (עדן ברולין), אשר התנגדה לארגון שרודף אחרי הולדן ובתחילה מנסה להפיל את הולדן, אך מתאהבת בו עד אשר הארגון כמעט ותופס אותם. גם הסיפור של אובדן הבתולים של הולדן לצ'ארלי היה נכון ומעניין ונדמה היה שיעלה את הרמה של הסדרה, אך לאחר סצינת לחימה קצרה באותו פרק הסדרה חוזרת לשגרה שלה.

עושה רושם שבעיה נוספת שהסדרה סובלת ממנה היא הליהוק שלה. אי אפשר לומר מילים רעות מדי, או ביקורת קשה, על השחקנים שלוהקו, אך הבעיה היא, שאף לא אחד מהם, וזה כולל גם ברקלי הכוכב, לא מצליח להותיר רושם עז, אשר יכול לגרום לצופים לשים לב לסדרה.

אז, לראות או לא לראות ?

הסדרה פונה לצופים עד גיל 15 בלבד ועבורם, במידה והם לא מגיעים עם יותר מדי ציפיות, מדובר בסדרה סבירה. כל השאר צריכים לדלג עליה. עבורי (ואולי אני כבר מבוגר מדי) מדובר בבזבוז של רעיון נחמד, במיוחד לאחר שהפיילוט שלה היה טוב ומעניין (אם כי, אם זה היה תלוי בי הייתי מאריך אותו לכיוון של שעה או שעה וחצי) תסריט בינוני בלבד וחסר עומק וליהוק לא מספיק טוב. בכל זאת, עוד מוצר "פלסטיק של רשת FreeForm. ובמילה אחת: אכזבה. 

תגובה 1:

שי אמר/ה...

מודה ראיתי את כל העונה הראשונה די ברצף, ודי מצטער על בזבוז הזמן- היא הייתה דלה רעיונית והביצוע כמו שציינת היה די עלוב, אך בזכותה יכולתי להתגאות ביכולות המולטיטאסקינג המשופרים שלי ;)
לפחות בזכות ההצלחה של הניסיון זכינו ליהנות מכל העונה הראשונה המהנה של famous in love ברצף.... כך שמשהו אחד טוב יצא בכ"ז ממנה :)
תודה