יום שלישי, 16 במאי 2017

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ABC לעונת 2018-2017: סימני שאלה


אין כמעט ספק שבניגוד לשנים עברו (ואפילו עד העונה שעברה) בה רשת ABC ניסתה לפתוח את העונה בצורה חזקה, הרי שהפעם היא מכוונת דווקא לחצי השני של העונה. בדומה למה שרשת FOX עברה כאשר American Idol שודרה אצלה עד לפני מספר שנים, חצי זה היה החצי הטוב יותר של העונה מבחינת נתוני רייטינג והפעם, עושה רושם זו גם הכוונה של רשת ABC, כאשר תכנית הריאלטי המוזיקלית נפלה לידיה.

ברשת חושבים שהם יודעים מה הם עומדים לקבל מ American Idol, בסביבות 1.8-1.6 נק' מדד, אשר ייצבו את לוח המשדרים של, ובעיקר את האכזבה הגדולה שהדרמות שלה, שהן לא של שונדה ריימס, מעניקות לה. ברשת גם מקווים שחזרתה של הסדרה "רוזאן" לאחר הפסקה כה ארוכה (אפילו ארוכה יותר מזו של "וויל וגרייס") תזכה אותה אף היא בעדנה. עד כמה יש לקומדיה הוותיקה כוח להחזיק מעמד ? זו כבר שאלה אחרת.

ברשת גם שומרים לצי השני של העונה מספר סדרות חדשות, אשר היוו עבורה את המיטב שהיה לה להציע בעונת הפיילוטים הנוכחית. הכוונה היא ל Deception של כריס פדאק (יוצא הסדרה "צ'אק" המיתולוגית) והקומדיה Start Up של זאק בראף, אשר הייתה הקומדיה הטובה ביותר בעונת הפיילוטים הקודמת. וכאן שוב נשאלת השאלה, האם זה לא יקרה מאוחר מדי ואז שתי התקוות של הרשת יקרסו ? משום שנדיר שסדרות מצליחות כאשר הן עולות בחצי השני של העונה.

סימן שאלה נוסף היא הצבתה של הדרמה החדשה של "מארוול", הלא היא Inhumans דווקא ביום שישי. בעוד שהזזתה של Once Upon A Time נראית הגיונית, משום שבערב זה הציפיות ממנה יהיו נמוכות יותר, בוודאי לאור הריבוט שהיא עומדת לעבור, אך להעלות דרמה חדשה דווקא בערב זה נראה מוזר מאד. ברשת בוודאי חושבים שיש קהל לסוג הסדרות הללו בערב זה לאור ההצלחה בעבר של "סמולוויל" כאשר עברה לערב זה ושל סדרות הערפדים (שחלק מהקהל של סדרות הקומיקס גם צופה בהן, כך לפחות על פי הרשת). גם במקרה הזה מדובר בסימן שאלה. בשלב מסוים "ש.י.ל.ד." אמורה להחליף אותה, כאשר זו תסיים את העונה.

כמו כן, סימן שאלה אחרון הינו העלאת הסדרה Ten Days In The Valley דווקא בערב יום ראשון. הציוות שלה עם To Tell The Truth ו Shark Tank נראה מוזר מאד. ברשת בוודאי חושבים ש Shark Tank תוכל להוות מקפצה עבור Ten, משום שהרייטינג שלה יציב סביב 1.5-1.1 נק' מדד. יהיה מעניין לראות אם הנתונים של ימי שישי יחזרו גם בערב יום ראשון, משום שהיא יכולה גם להביא לקריסת כל הערב.

שאר השיבוצים של הרשת נראים שמרניים מאד וללא יותר מדי שינוי. כרגיל, דרמה אחרי "רוקדים עם כוכבים", אך בניגוד לשנים עברו כאשר בערב זה שודרו סדרות כגון "קאסל" או "קוונטיקו", כלומר סדרות בלשיות או סדרות אקטיביות, הפעם מדובר בדרמת רפואה בדמות The Good Doctor. סימן שאלה נוסף הוא, האם יש לרשת קהל לסוג כזה של סדרות בשעה כזאת ובערב זה בפרט.

ביום שלישי ברשת נקטו דווקא בשיבוץ מעניין כאשר שיבצו בתחילת הערב שלש קומדיות וותיקות (The Middle, Fresh Of The Boat ו Black-Ish) בעלות נתוני רייטינג ברורים ואז קומדיה ודרמה חדשה, The Mayor ו The Gospel Of Kevin, אשר נחשבים עבורה ללהיטים עם פוטנציאל. יהיה מאד לראות כיצד ייפתר סימן השאלה הזה, לחיוב או לשלילה.

ולבסוף, ימי רביעי וחמישי כמעט ללא שינוי, כאשר רק American Housewife החליפה מקומות עם Black-Ish בכדי לבנות את ערב יום שלישי בצורה שציינתי בפסקה הקודמת.


לסיכום, ללא ספק, שעד כה מדובר בערב המעניין ביותר מבין הערבים של רשתות הברודקאסט. הרשת הצליחה להחיות את לוח המדרים שלה, במיוחד לאחר שנפטרה מלא פחות מעשר סדרות בעלות תסריט מהעונה הקודמת. עדיין לא מדובר בניקיון מוחלט ("ש.י.ל.ד.", "קוונטיקו" ו Once, אשר היו צריכות גם הן להימחק, אבל אולי זכו לעדנה של עונה אחת נוספת), אבל מבחינת היצע, עושה רושם שלרשת יש הרבה מה להציע.

למרות כל זאת, עדיין הלוח של הרשת מלא בהרבה סימני שאלה, והתשובות לגביהן יהיו אלו שיכריעו עם הגיע האביב החדש של הרשת.

צריך לשוב ולהזכיר, למרות שאפשר יהיה לראות עוד לפני כן את המגמות, את הרשת ניתן יהיה לשפוט רק בחודשים פברואר-מרץ 2018, לאחר שהחצי השני של העונה שלה יעלה. עד אז, יצטרכו להעניק לרשת מאה ימים של חסד,


הציון שלי ללוח של הרשת: 7. (בעיקר בשל ההיצע של הרשת)

אין תגובות: