יום רביעי, 17 במאי 2017

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת 2018-2017: קפואה במקום


עושה רושם שרשת CBS לא מבינה את מה שהרבה אנשים אומרים לה במשך כל כך הרבה זמן: אתם מיושנים. הלוח של השנה שעברה הוכיח זאת בצורה מובהקת, לאחר שהרשת החזירה אל קדמת הבמה את הגברים הלבנים המבוגרים כדוגמת מאט לה בלאנק וקווין ג'יימס ובשל כך, גם את קהל הצופים שצופה בסדרות שלהם. הלוח החדש של הרשת לא משנה את נקודת המחשבה של הרשת. למען האמת, אין בה כמעט שינויים.

רק לשם ההתחלה, ערבי שלישי ושישי נשארים ללא שינוי בודד ! ביום שלישי NCIS על שתי הסדרות שלה (סדרת האם וניו אורלינס) ו Bull, אשר שודרו ביום שלישי בשנה שעברה חוזרות בעונה חדשה. ביום שישי, הסדרות "מקגייור", "הוואי" ו Blue Bloods חוזרות גם הן בעונה חדשה. בעוד שחזרתו של ערב יום שישי על כנו נראה הגיוני בשל היציבות שלו, אשר הוכחה גם בעונות קודמות  הרי שנדמה שערב יום שלישי די פגיע, יהיה מעניין לראות עד כמה בעונה הבאה.

ערב יום רביעי נשאר כמעט על כנו פרט להצבת הסדרה החדשה SEAL TEAM. השינוי היחיד הוא הזזתה של Criminal Minds לשעה אחת עשרה. הסיבה לכך היא כפולה, הרצון להשיק סדרה חדשה על ידי "הישרדות", אשר עושה רושם שהיא "לא נגמרת" ולא עושה רושם שהקהל האמריקאי זונח אותה ובמקביל, לנסות לסגור "חור שחור", כאשר מזה מספר שנים היא לא מצליחה לייצב סדרה בערב זה בשעה עשר בערב. עושה רושם שבשנתיים האחרונות, הסדרה התייצבה על נתונים שנעו בין 1.3 ל 1.5 נק' מדד. יהיה מאד מעניין לראות אם זה יצליח לה.

ברשת גם לא למדו את הלקח של השנים האחרונות והמשיכו עם שני ערבי קומדיות בימי שני וחמישי. גם כמעט כל הקומדיות הן אותן קומדיות ומבין שלש הקומדיות החדשות, אחת מהן היא ספין אוף של סדרה וותיקה ("שלדון הצעיר"), ואילו השתיים האחרות גם הן נעות סביב אותו קהל יעד שליווה את הרשת בשנים האחרונות. אין שום פנייה אל הקהל הצעיר או קהל בעל גיוון אתני.

גם הדרמות החדשות שהרשת השיקה פונות לקהל בגילאי השלשים פלוס, SEAL Team, SWAT ואפילו Wisdown Of The Crowed. השתיים הראשונות גם מאד דומות ועוסקות במשטרה ובצבא, שני מוסדות גדולים ודי מיושנים. אז נכון, הסדרה SWAT היא ריבוט לסרט והשחקן הראשי בה הוא אפרו אמריקאי, אבל גם הפעם מדובר בדמות מוכרת ומבוגרת בצורה יחסית ומסדרה מיושנת של הרשת (שאמאר מור הלא הוא מורגן מהסדרה Criminal Minds). שוב, ברשת "הלכו על בטוח" ועל קהל מבוגר.

השיבוץ של Wisdowm Of The Crowed נראה הגיוני. הסיבה לכך שהסדרה עולה בשעה שמונה היא בכדי שבתחילת העונה היא תקבל דחיפה מערב הפוטבול כפי ש NCIS:LA קיבלה בעונה שעברה. ברשת גם החזירו את NCIS:LA לשעה עשר, שעה שהיא הכירה מימי שני לפני שעברה לשעה שמונה בעונה שעברה. יהיה מאד מעניין לראות כיצד המעבר החד ישפיע עליה הפעם.

לצערה של הרשת, אין לה גם משהו יוצא דופן, אשר ממתין לה בחצי השני של העונה. "אלמנטרי" כנראה תזכה ל"טיפול" בו זכו The Mentalist ו Person Of Interest, כאשר העונה האחרונה שלהן בת 13 פרקים הסתיימה מהר מאד, בין אם היא תשודר בחודשים דצמבר-ינואר או בחודשים מאי-יוני. Code Black ו Man With A plan יחזרו בעונות חדשות, כאשר במקרה של הקומדיה מדובר באותו מצב בו הייתה The Odd Couple של מת'יו פרי לפני עונה, יהיה מעניין לראות אם גורלה יהיה דומה. אולי רק Instinct של אלן קאמינג מעוררת קצת את הדימיון, אבל בעיקר בשל השחקן ולא בשל התמה שלה. לא ברור מדוע היא לא הועדפה על פני Wisdom בערב יום ראשון, במיוחד מאחר וערב זה לא זר לקאמינג אשר שיחק ב The Good Wife מספר שנים בערב זה.


לסיכום: ברשת ממשיכים "ללכת על בטוח", עם אותן סדרות, אותם נושאים ואותו קהל היעד. אין שום דבר חדש אצל רשת CBS ולכן מי שאוהב אותה ימשיך לאהוב את הסדרות הללו, אלא אם נמאס לו מהן, אולי גם את החדשות, נצטרך להמתין ולראות עד כמה הן איכותיות, מי שמחפש משהו חדש שינסה במקום אחר. עבור הלוח של רשת FOX, אשר התאפיין בלא שינויים מיוחדים, מדובר היה בניסיון לייצב את השורות, כלומר הקונטציה הייתה חיובית במידה מסוימת. במקרה של רשת CBS מדובר על קיפאון של רשת, אשר פונה לקהל מבוגר, ומכאן הקונוטציה השלילית.


הציון שלי ללוח: 5. 

אין תגובות: