יום רביעי, 19 באפריל 2017

שלב סיכום עונה: Ransom, עונה ראשונה: עוד סדרה



בין השנים 2015-2013 שודרו שלש עונות של הסדרה Crossing Lines אודות קבוצה של אנשים, אשר חוקרים פרשיות בין מדינות באירופה. הסדרה הופקה על ידי מספר רשתות אירופאיות ושודרה גם בארה"ב. על פי אותו עיקרון הופקה העונה הראשונה של Ransom, כאשר מספר רשתות אירופאיות, רשת קנדית וגם רשת CBS האמריקאית הפיקו את הסדרה אודות קבוצה של אנשים, אשר מתמחים בניהול משא ומתן עבור בכדי לשחרר בני ערובה.

את קבוצת האנשים מנהיג אריק בומונט (לוק רוברטס), מומחה שפרט למקרה אחד לא נכשל באף אחד מהמשא ומתנים שניהל. מדובר בטיפוס בסגנון של פטריק ג'יין מהסדרה The Mentalist, כלומר הטיפוס שיודע הכל, רואה הכל ובמיוחד יודע כיצד להתנהג גם במצבי המשבר המלחיצים ביותר שיש. 

שאר החברים בקבוצה הם אוליבר ייטס (ברנדון ג'יי מקלרן), אשר אחראי ליצירת הפרופילים של החוטפים וזרה האלם (נאזין קונטראקטור), אשת הפעולה שבחבורה. כאשר אל השלשה מצטרפת מקסין קארלסון (שרה גרין), אשר אמה הייתה היחידה שאריק לא הצליח לשמור על חייה. אריק לוקח אותה תחת חסותו למרות ההיסטוריה ביניהם, כאשר הצופים גם מגלים לאחר מספר פרקים שיש לה אג'נדה משלה אותה היא לא מגלה לאף אחד. 

ברמת העיקרון, כל פרק עומד בפני עצמו עם מקרה חדש, כאשר יש מספר מועט של קווים מחברים ביניהם. אחד מהם הוא מערכת היחסים שבין אריק לאשתו לשעבר, נטלי דנארד (אמה דה קונס) ובתם איב (ג'סיקה גראנט). וכאמור, גם הסוד שמקסין מסתירה מאריק וחבורתו, וזאת גם הבעיה הגדולה ביותר של הסדרה, ראינו כל כך הרבה סדרות כמוה של חבורה של אנשים שפותרים פרשיות. בדרך כלל סדרות צריכות למצוא משהו ייחודי שיבליט אותן, אבל בסדרה זו פרט לשינוי השמות והתפקידים אין בה שום שגבר חדש או מרענן. 

יתרה מכך, התסריט שלה צפוי מאד, המבטא של חלק מהשחקנים (חלק גדול מהמקרים מתרחש באירופה) מעצבן, היא חסרה סיפור מסגרת חזק, השחקנים הם מדרגה ב' בלבד, למרות שאת ברנדון ניתן היה לראות במספר רב של סדרות, אבל פרט אולי ללוק רוברטס קשה להצביע על משחק מרשים, כאשר יכול להיות שגם זה בעיקר בשל הדמות שהוא משחק ופחות בשל המשחק שלו. כלומר, הצופים יזכרו יותר את הדמות ופחות את השחקן. 

במבט על כל העונה כולה, קשה להצביע אפילו על פרק אחד, אשר גורם לצופה לזכור אותו באופן מיוחד וזה כולל גם את פרקי הפיילוט וסיום העונה, אשר אמורים להיות פרקים חזקים במיוחד. 

אז, לראות או לא לראות ? 

חובבי הז'אנר יכולים לנסות אותה, אבל לא לפתח ציפיות גדולות מדי. כל השאר יכולים לדלג עליה, הם ימצאו סדרות דומות בעתיד הקרוב (ואפילו מאד !), משום שסדרות כאלו צצות כל הזמן וכמעט ללא הפסקה. עוד סדרה באוסף הסדרות הבלתי נגמר בשנים האחרונות. לטעמי, מדובר בבזבוז זמן. אולי עבור סדרת קיץ זה היה מספיק, אבל לפי דעתי, הגיע הזמן לנסות משהו שונה מעט, אתם לא חושבים כך ? 

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

זה נכון שהיא סדרה המתאימה לאז, זמן אחר. אך אם רוצים קצת להתאוורר מסדרות רציניות וכבדות היא עושה את העבודה. כמו הוואי 5-0.

אנונימי אמר/ה...

D1D1 - כ"כ צודק! אמנם המבטא בCrossing Lines היה הרבה יותר מרגיז מכאן, והיא הייתה עוד יותר משעממת מזו לדעתי, אך בהחלט הבעיה שלה שהעלילה שלה לא ממש מעניינת והביצוע לא מחפה על כך גם הוא [לא שרדתי יותר מכשניים וחצי פרקים כצפיית רקע בלבד..]. ולזה שמעלי, תודהגם! בהחלט הצלחת להסביר לי מדוע נטשתי את הוואי 5-0 למרות השחקנים המוצלחים שלה... כי העלילה שלה פשוט שבלונית [בלי לפגוע בך ובכל מי שצופה בה- דעתי האישית בלבד ;) ]

Unknown אמר/ה...

לא נפגעת היות ומה שכתבת זה לגיטימי לחלוטין :) מסכימה כי הסדרה הוואי איבדה כבר את המרקם שלה ורואים כי חלק מהשחקנים עייף והתסריט גם כן, פשוט נעים לצפות במשהו קליל וזורם אחרי אחרי יום מתיש וסדרות כבדות :)

אנונימי אמר/ה...

מובן ומקובל בהחלט. בהחלט מעדיף לפעמים מרתון של Famous in Love על פני איזה עוד סדרה כבדה אך מתגמלת בפרק העשירי בערך ;)
סופשבוע נעים עם מלא תוכן מגוון ומהנה לכולנו ;)