יום רביעי, 5 באפריל 2017

בוודאי שמתם לב ש...



רשת CBS חידשה מספר רב של סדרות לפני מספר ימים, אך מקומה של הקומדיה The Great Indoors נעדרה מהרשימה. לאור העובדה שקומדיות אחרות של הרשת בעלות נתונים פחות טובים מאשר Indoors חודשו, נשאלת השאלה מדוע Indoors נעדרה מהרשימה. סיבה אפשרית אחת נעוצה בכך שברשת יודעים שבשנה הבאה הקומדיה "שלדון הצעיר" תשודר אחרי "תיאורית המפץ הגדול" ולכן Indoors אמורה לזוז לשעה אחרת במידה ותחודש וברשת רצו לראות כיצד היא תצליח לבדה. בשבוע שעבר הסדרה שודרה בערב יום שני וכשלה בנתוני הרייטינג כאשר הניבה 1.0 נק' מדד ו 4.12 מיליון צופים בלבד. מצד אחד, הסדרה לא קרסה לחלוטין, אך מצד שני, לאור הקומדיות הרבות שיש לה האפשרות הטובה ש 2Broke Girls תחודש גם היא הסיבות שיש לרשת לחדש אותה קטנו. מצד שלישי...מנהל הרשת טען שככל הנראה הם יעניקו אישור לשתי קומדיות חדשות בלבד בעונה הבאה, אז אולי יש לה תקווה...

כל רשתות הברודקאסט האמריקאיות הודיעו על חלק גדול מאד של חידושים וביטולים לסדרות שלהן. רשת אחת שנעדרה מהרשימה הינה רשת ABC, שלה גם מספר סדרות רב. נכון, בשבוע שעבר היא הודיעה על ביטול הסדרה Time After Time לאחר חמישה פרקים בלבד וכן, שתי דרמות נוספות של הרשת בוטלו באופן בלתי רשימה, אך ברשת גם לא הודיעו על מספר רב של חידושים. הסיבה לכך נעוצה בכך, שבשנים האחרונות ברשת ממתינים קודם כל לראות את איכות הפיילוטים שיש להם בעונת הפיילוטים ורק לאחר שהם מגבשים דעות על מספר הפיילוטים שהם עומדים לאשר הם גם מקבלים את ההחלטות לגבי הסדרות שהם לא בטוחים לגבי ביטול או חידוש הסדרות הללו. יוצאות דופן מהבחינה הזאת הינן Modern Family ו Last Man Standing, שהרשת מנהלת משמא ומתן כספי עם ההפקה מדי שנה כדי לאשר אותן, משום שמבחינת נתוני הרייטינג שתיהן מספיק טובות בכדי לחזור לעונה נוספת.

ברשת FOX, ערב יום שני החדש של הרשת הינו נפילה גדולה. הריבוט של 24 נכשל בצורה טוטאלית, כאשר בשבוע שעבר הסדרה הניבה 0.9 נק' מדד ו 3.23 מיליון צופים בלבד. אין בכלל ספק שברשת לא חלמו על נתונים כאלה אישרו את הריבוט של הסדרה. הדרמה השנייה של הערב APB קרסה לחלוטין עם נתונים של 0.6 נק' מדד ו 2.79 מיליון צופים. בשל כך לא ברורה ההחלטה של הרשת להתעכב עם הודעת החידוש של Gotham לעונה נוספת ובמיוחד ההודעה שמספר הפרקים של הדרמה Lucifer בעונה השנייה קוצץ מ 22 ל 18 פרקים בלבד. אין בכלל ספק ששתי הדרמות הללו, למרות שהניבו נתונים טובים יותר מהערב החדש של הרשת, ובעיקר, הן היו יציבות מאד בנתוני הרייטינג. נכון, הנתונים היו בינוניים , אבל לפחות הן היו הרבה יותר טובים ממה שהרשת הציגה מאז חודש ינואר. יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הרייטינג של הריבוט של Prison Break ובמיוחד, כיצד הערב החדש של הרשת ייראה בעונה הבאה.

ואם כבר עסקנו ברשת FOX, בשבוע שעבר הסדרה Bones סיימה את דרכה לאחר 12 עונות. לאחר צפייה בעונה כולה ובפרק האחרון בפרט קשה שלא להגיע למסקנה, שמדובר באכזבה. נכון, שני הפרקים האחרונים אמורים היו להיות אינטנסיביים, אבל בפועל, הצופה הנאמן של הסדרה לא יכול שלא להגיע למסקנה, שמדובר באכזבה אחת גדולה. חלק מהצופים יגידו שמדובר בסדרה וותיקה מאד ולכן אין טעם לצפות ליותר מדי, מצד שני, NCIS מצאה דרך להמציא את עצמה מחדש ועדיין להיות טובה ממנה בהרבה, גם בעונה ה 12 שלה. אין כמעט ספק שהסדרה הייתה צריכה להיות מבוטלת כבר לפני מספר עונות, אבל אפשר היה לבקש סיום הולם הרבה יותר לסדרה, בוודאי לאחר 12 עונות. נדמה היה שבמהלך העונה ניסו לסגור את כל הקצוות, אבל התוצאה הסופית הייתה משעממת. "תודה לאל שנפטרנו מעונשו של זה..."

עושה רושם שבקנדה מצליחים לייצר סדרות מצליחות. בשנים האחרונות ניתן למצוא מספר סדרות שהצליחו לשרוד לזמן רב. Murdoch Mysteries הצליחה לשרוד למעלה מעשור, Saving Hope תסגור העונה את ההפקה, אבל רק לאחר חמש עונות, בדיוק כמו lost Girl שהחזיקה מעמד גם היא במשך חמש עונות. התוספת האחרונה לרשימה הינה Private Eyes, אשר לאחר עונת קיץ אחת בשנה שעברה קיבלה הודעת חידוש לעונה שנייה. צריך גם להבחין שמבחינת הקנדים עונות מלאות מקבלות 18 פרקים בלבד ולא 22 ויותר הנהוגות ברשתות האמריקאיות, בדיוק כמו שקרה לאחרונה כאשר העונה השנייה של Private Eyes זכתה לעונה שנייה מורחבת של 18 פרקים. אולי זו הדרך הנכונה ? אולי באמת 22 פרקים זה יותר מדי וצריך להסתפק ב 18 פרקים ? כפי ש This Is Us הסתפקה השנה ? 

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

thx

Unknown אמר/ה...

מה אתה חושב על הסדרה גרים?
אתה תעשה שלב סיכום סדרה?

JamesCrow אמר/ה...

חייב לומר שפרסלי רק משתבח עם השנים מבחינת משחק.
ראינו זאת בקוראים לי פיטצ' וגם בסדרה הזאת

YUVAL אמר/ה...

אאח, איזו קטילה על בונז. אני דווקא נהניתי.