יום רביעי, 26 באפריל 2017

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Arrangement, Grimm, Famous in Love, Supergirl, 13 Reasons Why, Taken, This Is Us

אני רוצה דווקא להתחיל עם תגובה של James Crow לביקורת שערכתי על הסדרה The Arrangement: 

לא מסכים איתך!
קודם כל במקרה של טום קרוז וקייטי הולמס זה לא היה בכדי "לשחק את המשחק" והם היו ביחד שנים.
ואני בכלל לא ניגשתי לסדרה בקטע של הסיפור מושפע מ...

בגזרת הליהוק אני לא יכול לציין דבר אחד לא טוב ובנוגע לג'ו אנדרסון, הוא כבר הוכיח לנו שהוא שחקן טוב כשהוא שיחק בדאלס (לפני זה התפקידים היו יותר קטנים).
-אני מניח שאתה לא אוהב אותו כי הוא בחור נאה ויש לך בעיה עם זה מסיבה לא מובנת.

אני נהנה מכל פרק ולאחר כמה פרקים אפילו החלטתי שאני כלכך נהנה ושאראה הכל ברצף.
לעומת זאת את THE ROYALS לא אהבתי כי היא הרגישה לי יותר אופרת סבון ופחות דרמה.

כמובן שזאת הדעה שלך ואני מכבד אותה, רק אומר שמי שחושב שזה מעניין שווה לו לנסות.





תגובה:

ראשית, אני שמח שיש לאנשים דעות משלהם על הסדרות ו\או הסרטים שאני מבקר, אם היו מסכימים איתי על כל הביקורת שהשמעתי זה היה פשוט משעמם, אבל מה שמעצבן אותי (אבל באמת מעצבן), זה שאנשים לא מגיבים בצורה מכובדת. או שאני לא יודע לכתוב, או שהתגובות שקוראים מפרסמים, ובמקרה הזה אני מתכוון אליך ג'יימס, הם בכדי לקדם מה שהם רוצים, אבל לגמרי לא קשורים למה שכתבתי. 

נתחיל מהפסקה הראשונה שלך. אתה מציין, שמערכת היחסים של הולמס וקרוז נמשכה זמן רב והם היו ביחד שנים. אז, אם אתה לא מעודכן, קרא את כל ההדלפות לגבי מערכת היחסים שלהם ותבין שזו בדיוק הכוונה, וכל המבקרים, בארץ ובחו"ל מתייחסים לכך. שים גם לב, שבתחילת הדרך מערכת היחסים שבין הדמויות הראשיות בסדרה היא של נאהבים ולא מדובר על "לשחק את המשחק". ועל פי כל המידע שמגיע ממערכת היחסים שבין הולמס וקרוז, כך גם הייתה מערכת היחסים שבין השניים בתחילת הדרך. כולם זוכרים את מופע האהבה שקרוז ערך עבור הולמס אצל אופרה וינפרי, עד כדי כך שכולם חשבו שהוא מגוחך. אבל שים גם לב כיצד מערכת היחסים שביניהם הסתיימה. ולא, זו לא הייתה פרידה רגילה, משום שהולמס חתומה על מסמך שבו אסור לה להתראיין על מערכת היחסים שביניהם ובמיוחד על כת הסנייטולוגיה ובגלל זה היא גם שותקת. 

ובכל מקרה, שים לב גם למה שכתבתי: הסדרה נכתבה בהשראת הסיפור של הולמס וקרוז. לא כתבתי שמדובר בלקיחת הסיפור שלהם אחד לאחד, אלא בהשראה. כדאי לקרוא מה משמעות המונח "בהשראת" לפני שמגיבים על כך. 

בפסקה השנייה שלך, אתה מציין שני דברים: לגבי הליהוק בכלל ולגבי מה שכתבתי לגבי ג'וש אנדרסון. נתחיל דווקא בנושא אנדרסון. אתה מציין שאתה מניח שאני לא אוהב את אנדרסון כי הוא בחור נאה ושיש לי בעיה עם זה מסיבה לא מובנת. צר לי, אבל קראתי שוב ושוב את הביקורת שלי על הסדרה ובמיוחד את הקטע שבו התייחסתי לאנדרסון ואני לא מבין מאיפה הבאת את מה שכתבת. בהתייחסות היחידה שלי לאנדרסון כתבתי שאני במקומו לא הייתי בוחר בסדרה משום שמדובר באופרת סבון נוספת שלו (לאחר דאלאס) ובכך הוא היה יוצר לעצמו "טייפ קאסט" ושזה לא יועיל לקריירה שלו. איפה בדיוק הייתה פה ביקורת שלילית פרטנית לגביו ? איפה מצוין שאני לא אוהב אותו או את המשחק שלו ?

וכאן אני מגיע להתייחסות הכללית לגבי הליהוק. בביקורת שלי התייחסתי לשלשה שחקנים (ורטן, דויג ואוונגליסטה). אתה כותב שאתה לא יכול לציין דבר אחד לא טוב לגבי הליהוק. אני מצטער, אבל זו לא תשובה. לטעמי, ככה לא מבקרים או עונים לביקורת. בהתייחסות שלי לשלש השחקנים הללו (בניגוד לאנדרסון שדווקא אליו לא התייחסתי בפרטנות וגם בכך טעית כפי שציינתי) העליתי טענות מסוימות. איפה התשובה לטענות הללו ? אתה לא עונה לי, אלא רק אומר: לא, אתה לא צודק. זו תשובה מנומקת ? זו תשובה רצינית ? 

אין לי בעיה עם העובדה שאתה נהנה מהסדרה, או שלא אהבת את The Royals, כל אחד וההנאות שלו. אין לי גם בעיה שתציג דעה מנוגדת לדעה שלי (כמו שהרבית לעשות על "שלב סיכומי עונה" על סדרות הקומיקס שפירסמתי לפני מספר שבועות), יש לי בעיה שמייחסים לי דברים שלא אמרתי ומגיבים על כך כאילו הם נאמרו. שים לב, שאחרייך נכתבה ביקורת שגם היא שללה את דעתי, אבל נכתבה בצורה אחרת ועליה לא הגבתי משום שהיא נכתבה בצורה מכובדת. בפעם הבאה, בבקשה, קרא את הביקורת שאני כתבתי ולא מה שאתה חושב שכתבתי או מה שנוח לך בכדי להתייחס אליו בכדי לנגח אותי. 

ולסיום, אני מצטער אם התגובה שלי קצת קשוחה, בדרך כלל אני נוהג להבליג, גם אם הביקורת נגדי מוטעית, אבל הפעם באמת התעצבנתי ומהסיבה שציינתי. 


השאלה הבאה היא בקשה להתייחסות שלי לסדרה:

אם אתה חושב ש Famous in Love גרועה באותה המידה או שמצאת אותה מהנה?




תגובה: 

אערוך עליה "שלב סיכום עונה" ואגיב עליה בצורה פרטנית. אבל, אציין זאת כבר עכשיו, אני משוחד לטובה לגבי השחקנית הראשית. 


השאלה השלישית מתייחסת לסדרה של רשת ה CW: 

זו העונה האחרונה של supergirl??




תגובה:

ממש לא, הסדרה חודשה לעונה נוספת, שלישית במספר. 



שתי ההשאלות הבאות הן בגדר בקשה:  

מה אתה חושב על הסדרה שכולם מדברים עליה נכון לעכשיו ?
13 סיבות ? 

אתה תעשה סיכום עונה לסדרה 13 סיבות למה?



תגובה:

לא, מהסיבה הפשוטה שלא צפיתי ואני גם לא מתכוון לצפות בסדרה. הרעיון שלה שעמם אותי ואני אפילו לא מתכוון לה ניסיון של פרק אחד. מצטער. 


שאלה לגבי הסדרה Taken: 

זאת סתם עוד סדרת משטרה ובכל פרק יש מקרה אחר?



תגובה:

לא בדיוק, יש מעין חוט מקשר לגבי רוצח האחות של בראיין (הדמות הראשית), אבל לא עוסקים בכך בצורה אינטנסיבית, אלא כמספר דקות בכל פרק, כאשר יש מספר פרקים שאפילו לא עוסקים בכך. 


שאלה ממיכאל דדשוב:

מה אתה חושב על הסדרה גרים?
אתה תעשה שלב סיכום סדרה?



תגובה:

למרות שאולי רבים יצחקו עלי, דווקא אהבתי את הסדרה. לא מדובר בסדרה הכי איכותית שיש על המסכים, אבל עבורי היא הייתה כיפית. ולא, אני לא אערוך לה שלב סיכום סדרה, משום שערכתי לה "שלב סיכום עונה" בתחילת דרכה, אבל אין לי יותר מדי מה להוסיף על כך, אלא רק לציין שנהנתי לראות אותה, גם אם היו לה הרבה בעיות. מצטער. 


השאלה הבאה מתייחסת להצלחה הגדולה של עונת 2017-2016: 

אפשר הסבר למה קראת ל This Is Us אופרת סבון ולא דרמה?
גם שיקגו פייר או PD נחשבות אצלך לאופרות סבון?





תגובה:

משום שכל המבקרים בארה"ב התייחסו אליה בצורה הזאת ואם תשימו לב, יש לה את המאפיינים של אופרת סבון, בדיוק כמו "האנטומיה של גריי" (ואני יודע, שעכשיו יקפצו מעריצי הסדרה ויגידו שזה לא נכון, אבל זה כן, מצטער). קראו את ההגדרה הבאה של המונח אופרה סבון ב"ויקיפדיה" ותבינו על מה מדובר "אופרת סבון היא סדרה, אשר בוחנת את חייהם של דמויות רבות ואשר בדרך כלל שמה דגש על יחסים רגשיים עד לנקודה של מלודרמה". עכשיו, זה מתאים או לא ? 
ולא, סדרות "שיקגו" לא נחשבות אצלי כאופרות סבון, משום שהפורמאט שלהן שונה. 

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

13 Reasons Why הדבר הכי טוב חזקה שנראה על מסך הטלוויזיה מזה שנים ארוכות. ראיתי את הסדרה בבינג' לפני כשבועיים שלושה ואני מוצא את עצמי מתעסק בה וחושב עליה מאז. סדרה פשוט מדהימה.
שחקנים מוכשרים בטירוף, עליה מרתקת וסוף שהשאיר אותי נסער כמו שאף סדרה לא עשתה את זה לפני.
אתה רואה כל כך הרבה זבל, שחבל לא לצפות באיכות משובחת.

JamesCrow אמר/ה...

מסכים איתך על גרים ועל זה שהאנטומיה זו אופרת סבון.
עכשיו בנוגע למה שרשמת שקשור אלי:

טום והולמס וכל הקטע של זה שאסור לה לדבר על כלום קשור יותר לטום קרוז בתור בנאדם.
וזה גם קשור לקטע אצל אופרה, כמו הרבה שחקנים גדולים....הבחור קצת מוגזם והיו להם ילדים ביחד - זה קצת מעבר ללעשות שואו למצלמות.

עכשיו, טעות שלי בנוגע לג'ו אנדרסון שלא רשמתי שזה היה בהומור על כל הקטע שאתה כותב על שחקניות "רזות מדי" ויש לך מה לומר על שחקנים שהיו באופרות סבון כמו ההוא מטיימלס שברח לי השם שלו או מקנזי מגותהם

ולא לא לקחתי אישית אבל יפה שאתה קורא ביקורות :)

אנונימי אמר/ה...

היי D1D1 תודה על המדור וההתייחסות [העתידית המפורטת] לשאלה שלי לגבי FAMOUS IN LOVE. רק להבהיר- אני מאוד נהניתי מהסדרה ועשיתי סופר בינג על חשבון הצפייה היומית הקבועה שלי, ובלה תורן מקסימה גם לדעתי- מה שגרם להנאה עוד יותר מהסדרה [למרות שלא ראיתי אותה משחקת עד הסרט של אדם סנדלר ודרו ברימור ובפיילוט של צעקה...
כמו כן הקרדיט לJames Crow על שימוש בשם ולא ב'נונימי' ;)

שי אמר/ה...

אופס שוב קפץ לי הנונימי ;) סליחה

שי אמר/ה...

וסליחה על ההצפה שכחתי לציין '13 סיבות' נשמעת רע בתקציר, אבל היא פשוט סוחפת אותך לסופר אקסטרא לארג' בינג'... [;)]
והשחקנית הראשית פשוט מעולה וגם כובשת בגלל הנוכחות שלה ולא רק בגלל שהיא יפה, לדעתי [וגם השחקן הראשי שמולה] ויש להם כימיה מצוינת כך שכל העסק פשוט סוחף [לא מושלם ב100 %, אבל בהחלט הסדרה של הזמן האחרון לטעמי]...
בהחלט שווה לך D1D1 לבזבז שעה שעתיים על פרק אחד או שניים ואני חושב שתשנה את דעתך.. תעדכן?! ;)

JamesCrow אמר/ה...

שי, ת'אמת שגם אני וויתרתי על 13 כי לא מצאתי בזה משהו שמעניין אותי מבחינת הסיפור.
ד"א חידשו את הסדרה לעונה נוספת, זה לא היה אמור להיות לפי ספר ועונה אחת?

וכן אני מעדיף להשתמש בשם האמיתי שלי שלרוב באתרים חושבים גם ככה שהוא כינוי חח

שי אמר/ה...

לדעתי אחרי העונה הראשונה שנשארה מעט פתוחה בסיום, ניתן להרוג מישהו נוסף ולהתחיל מחדש.. או להחיות את הגיבורה, הרי בנמלטים עשו זאת רק פעמיים, הלא כן?! ;)
וברצינות- העונה הראשונה הייתה כזאת טובה שבהחלט מתאים לי עוד אחת... לפחות
ד"א, שלחתי מייל לחברתי הטובה המפיקה סלינה גומז, כך שאחזור עם תשובה סופית מתישהו... never...;)
וכבוד לבעל השם שנשמע ככינוי :)