יום רביעי, 12 באפריל 2017

בוודאי שמתם לב ש...




הסדרה Prison Break חזרה בשבוע שעבר בעונה חדשה עם נתונים סבירים למדי: 1.5 נק' מדד, אבל רק 3.83 מיליון צופים. הנתון המעניין עוד יותר הוא שמדובר בנתונים דומים לאלו שהריבוט של 24 הניב בפרקים הראשונים (1.5 נק' מדד בפרק השני, אשר שודר בשעת השידור הרגילה של הסדרה). ברשת חשבו לאחר הצלחת העונה האחרונה של "תיקים באפילה" שהריבוטים של מותגם מוכרים וחזקים שהצליחו בעבר יוכלו "לחזור מהקבר" ולהציל אום מנתונים מביכים שהסדרה מקבלת מהסדרות שלה בעונות האחרונות. אפשר לומר בר עכשיו: הרעיון הזה נכשל. יהיה מאד מעניין לראות מה יהיה הרעיון הבא של הרשת. אולי הסדרה מהעולם של X-Man שהיא מפתחת כרגע.

גם רשת NBC, אשר דווקא נהנית מנתונים יפים בעונות האחרונות, "תחטוא" בעונה הבאה בהחזרת מותג מוכר, הלא הוא "וויל וגרייס". החדשות המעניינות יותר הגיעו לפני מספר ימים, כאשר נודע שההזזמנה של מספר הפרקים עבורה גדל מ 10 ל 12. הסיבה העיקרית לכך היא הבאז הגדול שהחזרת הסדרה נהנית ממנה, לפחות בשלב הזה. יהיה מאד מעניין לראות את השיבוץ שלה בלוח המשדרים החדש של הרשת ובאם ברשת יתפחו עבורה שעת שידור חדשה או שמא יסתפקו בשעה אחת בלבד ביום חמישי כפי שקרה העונה (לפני ש This Is Us יצאה לחופש ו Trail & Error שובצה במקומה).

רשת USA הודיעה על חידוש הסדרה Falling Water לעונה שנייה. ההחלטה של הרשת נראית לא הגיונית בעליל ומכמה סיבות. ראשית, נתוני הרייטינג של הסדרה היו פשוט מחרידים במיוחד ביחס לעובדה שמדובר בעונה הראשונה שלה. כמו כן, הנתונים שלה לא היו רחוקים מנתוני הדרמה השנייה שהרשת העלתה בחודש אוקטובר, הכוונה היא ל Eyewitness, כאשר זו בוטלה. אז מדוע אחת בוטלה והשנייה חודשה ? מה היה שונה כל כך ביניהן, במיוחד בהתחשב בכך ש Falling Water גם לא ייצרה באז. הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה, שהיו מספר מבקרים שהתייחסו אליה כאיכותית, כאשר דווקא הצופים, אשר אמורים להיות אלו שקובעים, לא היו שותפים לכך.

ההצלחה של הסדרה Murdoch Mysteries גדולה מאד. ההוכחה לכך הגיעה בשבוע שעבר כאשר רשת CBC הקנדית, אשר כבר חידשה את הסדרה הוותיקה לעונה אחת עשרה, הזמינה מהיוצרים של Murdoch Mysteries סדרה בלשית דומה בשם Frankie Dreake. ההזמנה הגיעה ל 11 פרקים, כאשר היא אמורה להתרחש בשנות העשרים של המאה העשרים ובניגוד ל murdoch mysteries, הדמות הראשית תהיה נשית ותגלם אותה השחקנית לורן לי סמית, כבלשית אשר פותר תעלומות, שהמשטרה לא רוצה או לא יכולה לפתור. הרעיון הוא שהיא תעלה בחורף 2017. לכך יש לי שתי שאלות, בסדרה Murdoch Mysteries יש דמות נשית בשם וינפריד פיק, אשר הייתה יכולה להיות סיבה נהדרת לבצע ספין אוף לסדרה, במיוחד מאחר ומדובר בתיאור דמות דומה לחלוטין. מדוע קיים צורך ליצור סדרה חדשה לחלוטין ? כמו כן, לא ברור הליהוק של לורן לי סמית, אשר עד כה הוכיחה שהיא חסרת כריזמה לחלוטין בסדרות ששיחקה.

נתוני הפרק האחרון של העונה השביעית של הסדרה The Walking Dead הגיעו והם היו ברורים מאד. הפרק אמנם הניב 11.3 מיליון צופים בקרב כלל הצופים ו 7.1 בקרב הצופים בגילאי 49-18, נתונים הגבוהים ב 7% בקהל הצופים הכללי ו 10% בנתוני הדמו, אך לעומת פרק סיום העונה השישית מדובר בנפילה של 20% בקהל הצופים הכללי ו 14% בנתוני הדמו !!! כמו כן, מדובר בפרק סיום העונה בעל הנתונים הנמוכים ביותר מאז פרק סיום העונה השנייה ! גם בסיכום הכללי של העונה, היא נמצאת במקום השלישי בנתונים אחרי העונה השנייה, אשר הניבה 8.99 מיליון צופים בממוצע והעונה הראשונה המקוצרת 5.97 מיליון צופים בממוצע. נכון, עדיין מדובר בנתונים גבוהים, אך אפשר כבר לומר שהסדרה עברה את נקודת השיא שלה בפרק פתיחת העונה השביעית ומעתה אפשר לראות שהיא נמצאת בירידה. יהיה מאד מעניין לראות באם היא תצליח לזנק מחדש. עצה שלי ? קשה לי לראות את זה קורה. גם אם זה עוד רחוק, אפשר כבר לראות את הדעיכה האיטית שלה קורמת עור וגידים, דעיכה אשר השאלה לגביה אמורה להיות רק אם היא תהיה איטית או מהירה, מה אתם חושבים ?

7 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

צריך לקחת בחשבון שבעבר כשהסדרות האלו שודרו אז האינטרנט לא היה מהיר כמו היום, אנשים פחות הקליטו את התוכניות (למרות שהייתה את האפשרויות) וכמובן אף אחד לא היה תקוע ברשת חברתית ותוכניות ריאלטי ברמה מוגזמת.

אז אם פעם כשהן (נמלטים,אבודים ושאר החברים) שודרו הממוצע היה 7-8 היום זה הרבה פחות ואני לא חושב שהם ציפו לראות את הנתונים האלו חוזרים.

מבחינתי זה כמו לקבל חוויה נוספת מסדרה אהובה וצריך לזכור שיש הבדל בין ברודקאסט לכבלים כמו שזה ידוע לכולם שטווין פיקס כן תקבל הרבה צופים.

ונראה שהמבקרים אהבו...טוב נו אחרי שהסדרה הפכה למד"ב עם סילה (לא סגור על השם) אפשר להבין למה אנשים אהבו את החזרה לבסיס חח

אנונימי אמר/ה...

גם אם הרייטינג של המתים המהלכים ירד בחצי זה עדיין יהיה גבוה םי 2 מהרייטינג של סדרות הברודקאסט

JamesCrow אמר/ה...

בגלל זה לא משווים בין כבלים לברודקאסט :)
אבל אל תדאג להם, הם עושים את הכסף שלהם מפרסומות.

וגם החלק של אלימות/עירום מוסיף לכך שיש יותר צופים בכבלים.
בדיוק כפי שפלייבוי צברה קהל ענק בכך שהראת לראשונה עירום אמיתי בעיתון ואז פנתהאוס שהייתה הראשונה שהציגה גם מקומות "צנועים"
->ד"א אמזון הוציאה סדרה חצי דוקו על יו הפנר, נראה מעניין.

האדם אוהב לראות אלימות וסקס וזה תמיד מכר...טוב נו, גם סיגריות ואלכוהול XD

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב על הסדרה שכולם מדברים עליה נכון לעכשיו ?
13 סיבות

אנונימי אמר/ה...

james crow,לפני שיצאה המתים המהלכים לסדרות כבלים היה חצי מהרייטינג של סדרות הברודקאסט אבל אז באה המתים המהלכים והתחילה משום מה לשבור שיאי רייטינג (שאין לי מושג למה כי הסדרה הזאת מאוד מרוחה וחוזרת על עצמה) ובעקיפין סדרות כבלים אחרות קיבלו הכרה בזכות זה
בכל מקרה מה שאני בא להגיד שזה רק בכמה שנים האחרונות לסדרות כבלים יש יותר רייטינג מברודקאסט

אנונימי אמר/ה...

יש הבדל אחד גדול בין החזרה של 24 לנמלטים וזה הקאסט. 24 בלי ג'ק באואר זו לא אותה סדרה מבחינת הצופים אלא רק חיקוי. בנמלטים כל הקאסט חזר כולל 2 הכוכבים ולכן הצופים מרגישים כמו חזרה לסדרה מוכרת.

אנונימי אמר/ה...

אתה תעשה סיכום עונה לסדרה 13 סיבות למה?