יום שלישי, 25 באפריל 2017

שלב סיכום עונה: Imposters, עונה ראשונה: אז השחקנית הראשית היא ישראלית, מה זה אומר על הסדרה ?



בשני העשורים האחרונים, בכל פעם שישראלי או ישראלית מככבים מעבר לים בסרט או סדרה אמריקאית זו סיבה למסיבה. גם היום, נוהגים להזכיר בבדיחות הדעת כיצד בתחילת שנות האלפיים גילמה גופה באחת מסדרות ה CSI. נכון, בשנים האחרונות המצב השתפר לאין ערון, במיוחד לאחר שהשחקנית אלונה טל הצליחה להשיג מספר תפקידי מפתח ואף תפקידים ראשיים.

בשל כך, מיהרו אתרי האינטרנט שהשחקנית עבנר לביא תככב בדרמה הקומית החדשה שרשת "בראבו" הפיקה. אין ספק שמדובר בכבוד גדול עבור השחקנית, אשר עד היום התפקיד המשמעותי שלה היה תפקיד אורחת מתמשך בעונה השנייה של The Last Ship של רשת TNT. לאחר צפייה בעונה כולה, אשר הגיעה לפני מספר ימים לסיומה, הגיע הזמן לנפץ את הבועה.

נתחיל דווקא מהאלמנטים החיוביים ואפשר למנות שלשה. ראשית, הרעיון של הסדרה מעניין מאד. הסדרה מספרת את סיפורה של נוכלת בשם מאדי ג'ונסון (לביא), אשר עוטה על עצמה זהויות שונות, נישאת לאנשים (וגם לנשים) ואז מרוקנת אותם מכל כספם ונעלמת. לצידה ניצבים סאלי (קתרין לאנסה) ומקס (בראיין בנבן), אשר מסייעים לה בהונאה. אולם, שלשה מתוך הקרבנות שלה: ריצ'ארד (פרקר יאנג), עזרא (רוב היפס) וג'ולס (מריאן רנדון) מוצאים אחד את השני ומאחדים כוחות בכדי למצוא אותה ולהתעמת איתה, רק בכדי למצוא את עצמם באמצע הונאה נוספת של מאדי, אשר מסתבכת ובה מעורבים בה F.B.I.

כמו כן, התסריט של הסדרה קליל ומעניין, וכאשר הפרק מגיע לסיומו הצופה לא מבחין שעברו 42 דקות. יתרה מכך, בניגוד לסדרות אחרות הצופים מחכים לפרק הבא. במידה וצופים בעונה הראשונה במרתון ההנאה רק גוברת. ויש לציין, שלא מדובר באופרת סבון, אשר מתמחה באלמנט הנ"ל.

ולבסוף, הליהוק (למען אחד מרכזי, אשר מיד אעסוק בו) היה ללא רבב, ויתרה מכך. עבור הצופים, בעיקר הישראלים, לא מדובר בשמות גדולים או מוכרים מדי. מצד אחד, יש להם ניסיון, אך הם לא "שרפו את המסך" יותר מדי, בעיקר אמורים הדברים לגבי הקאסט הצעיר יותר. משון שבראיין בנבן זכור בוודאי לרבים (ולטובה) מהסדרה Private Pracice. כאשר היחידה שיוצאת דופן היא קתרין לנסה, אשר לה יש ניסיון עשיר מאד, אבל גם היא נעלמת בתחילת החצי השני של העונה.

ועכשיו אנחנו מגיעים אל הבעיה הגדולה של הסדרה. טענתי זאת בעבר כאשר התייחסתי לשחקנית אחת, אשר מגלמת דמות של תאומות זהות, אבל זה תופס גם לגבי שחקנית (או שחקן, אסור להפלות...), אשר מגלמים מספר דמויות באותה סדרה. השחקנית או השחקן צריכים להיות ברמה גבוהה מאד בכדי לעשות זאת. מעט מאד שחקנים הצליחו, לפי דעתי, לעשות זאת בצורה טובה, כאשר הדוגמא הטובה ביותר עבורי היא שרה מישל גלר בסדרה Ringer. לצערה, ענבר לביא בהחלט לא ברמה הנדרשת לעשות זאת. היא אמורה להיות נוכלת, שהיא גם "זיקית", כלומר היא אמורה להחליף דמויות בצורה אמינה, אבל כאשר צופים בה על המסך לא רואים הבדל גדול בין הדמויות אותן היא מגלמת, בוודאי שלא בין הדמויות של אווה ואליס. ולא, החלפת תלבושת ותסרוקת זה לא מספיק. אין בכלל ספק שהשחקנית מהפנטת ביופיה, אבל זו לא צריכה להיות הסיבה העיקרית לליהוק.

האלמנט המעניין הוא, שדווקא שאר השחקנים מחפים על המשחק המעט פחות מבינוני של לביא וגורמים לצופה להמשיך לצפות בסדרה (ולא, אני לא אציין שוב את יופיה של לביא בתור סיבה לצפות).

דרך אגב,אם בליהוק עסקינן, היה מוזר מאד לראות את אומה טורמן בתפקיד אורחת מתמשך כלני כהן, האוכפת של "הדוקטור". מדהים לראות את השחקנית, אשר בשיאה הפציעה בסרט Kill Bill, יורדת לרמה של שחקנית אורחת מתמשכת בסדרה של רשת קטנה מאד ולא מדוברת. כמובן, שעל רמת האיכות שלה אין בכלל עוררין, אם כי לתפקיד הזה הייתי לוקח שחקנית אחרת. למרות, שבפועל עושה רושם שאולי דווקא בשל אי ההתאמה הראשונית שלה לתפקיד היא בכלל קיבלה אותו (צריך לראות את הפרקים בהשתתפותה בכדי להבין על מה בדיוק אני מדבר).

אז, לראות או לא לראות ?

לראות. באופן כללי, מדובר בסדרה נחמדה מאד, אשר מעבירה עשרה פרקים בצורה מהנה מאד וגם אם אתם לא ישראלים, אשר מחפשים כל הזמן הצלחה של ישראלים בחו"ל. אם כי, הפרק האחרון, אשר אמור היה להוות את פרק ההונאה הגדולה נגד ה F.B.I, קצת אכזב. ההוכחה הגדולה ביותר לכך שהסדרה מצליחה להעביר את הרעיון בצורה מוצלחת היא, שבתום העונה קיימת כבר ציפיה לקראת העונה השנייה שכבר אושרה לה. מי יודע, אולי בעונה זו, ענבר כבר תצבור זמן מסך מספיק בכדי לשדרג את משחקה. 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא מסכים. היא מצוינת בתפקיד ומקסימה מספיק כדי שנאמין לה כמפתה וזיקית. לפעמים היא קצת חוטאת באובר אקטינג, אבל לא בצורה כזו שפוגעת בהנאה מהסדרה. שכחת שהיא במקביל ובאותו היום חלק מהקאסט הקבוע של נמלטים המחודשת. ושהופיעה כחלק מהקאסט הקבוע בשתי סדרות לפחות [שלא שרדו יותר מעונה ] בפוקס וMTV (ובאחרונה הופיעה בתפקיד אורח מתמשך בר פאלי שגם היא מצליחה להתברג לתפקידי אורח כמו בעונה 3 של בוש, תפקיד אורח ארוך ומתמשך של חצי עונה בNCIS LA ובתפקיד די גדול בסרט PAIN AND GAIN עם מארק וולברג ודווין ג'ונסון למרות שלרוב היא בתפקיד שמתאים למוצאה המקורי רוסייה ד"א ;)) -עוד לפני העונה של הספינה [ומכל סדרה בערך שחקן אחד מאלו שהיו איתה המשיכו לתפקידים בולטים אח"כ (שחקנים ולא שחקניות)]... ואם רוצים להתבדח על המקבילה לגופה- היא הופיעה במיני תפקיד כדיילת בסרטו הכושל של וין דיזל צייד המכשפות האחרון [או איך שקראו לזה.. ;) ]תודה

JamesCrow אמר/ה...

אני לעולם לא אראה סדרה כשחקן/ית באו מישראל ואותו דבר גם פה.
התחלתי את הסדרה בגלל "פארקר יאנג" וחייב לומר שנהנתי מאוד, סדרה קלילה וזורמת.

בנוגע ללוי, היא עשתה את התפקיד כמו שצריך ואין לי מילה רעה עליה.
היא הצליחה להיות מעניינת ומסקרנת, לפעמים המבטא הציק אבל אולי זה היה בכוונה כי בנמלטים לא שמתי לב לזה.

קצת קשה לראות איך הסדרה תהיה בעונה השניה מבחינת מתח אלא אם כן יהפכו את זה לעוד סדרת מקרים וחבל כי מה שהפך את הסדרה לכיפית זה ההמשכיות מפרק לפרק.

את אומה לא אהבתי ונראה שהיה עדיף לראות שחקנית אחרת בתפקיד של כהן.
והחוליה החלשה בסדרה לפעי דעתי הוא רוב (EZRA) שפשוט מתגמד ליד שאר השחקנים.

אנונימי אמר/ה...

כשמזכירים שחקנים שגילמו מספר דמויות בסדרה אחת חייבים להזכיר את טטיאנה מסלני שמגלמת 5 דמויות שונות בסדרה אורפן בלאק בצורה מופתית.
דווקא מישל גלר לא היתה כל כך טובה בתפקיד הכפול ברינגר.