יום שישי, 7 באפריל 2017

שלב סיכום עונה: Beauty & The Beast, עונה רביעית: יחידה נוספת של מחזור...



כבר מהעונה הראשונה שלה היה ברור שמדובר בדרמה, אשר מיועדת לשכבת גיל מסוים. לאחר עונה אחת גם היה ברור ששאלת חידושה תהיה על הכף כמעט בכל עונה. רק בשל שיושב הראש של הרשת אהב את הסדרה (אולי את השחקנית הראשית, קריסטין קרוק ?) היא נשארה בחיים למשך זמן כה רב, למרות שבפועל היא הייתה אמורה לגווע לאחר עונה ראשונה די בינונית מבחינה קריאטיבית ובעיקר, מבחינת נתוני הרייטינג.

אולם, הסדרה קיבלה הזמנה לעונה רביעית לפני שהעונה השלישית עלתה לאוויר ובכך נדמה היה שברשת אולי מצאו לה מקום כסדרת קיץ, משום שעבור משבצת השידור הזאת הסדרה דווקא הניבה נתוני רייטינג סבירים. למרות זאת, מבחינה קריאטיבית, הסדרה איבדה בכל עונה מעט ממה שנותר לה.

בשל העובדה שהסדרה קיבלה עונה רביעית לפני שהעונה השלישית עלתה לאוויר נדמה היה שהתסריטאים ילמדו את הלקח וירקחו עונה מעט יותר טובה ממה שנראה היה. בפועל, נדמה היה שמדובר בעונה הגרועה ביותר של הסדרה. הסיבה העיקרית לכך היא, שבאופן מעשי מדובר היה באותו חומר ממוחזר.

שוב פעם נדמה היה ש"חיה" רודפת אחרי וינסנט, עוד פעם וינסנט נמצא במנוסה, כאשר הפעם גם קתרין מצטרפת אליו, כמו בעונה השלישית גם הפעם טס וג'יי טי נפרדים מסיבה טיפשית רק בכדי לחזור אחד לזרועות בפרק הסיום, גם העונה, כמו בעונות קודמות כוחות חוק מנסים לתפוס את וינסנט, גם הפעם ג'יי טי עוזר לוינסנט וקתרין מבלי לחשוב על מה הוא מאבד בדרך ועוד...מה שאבסורד זה שכמעט מהפרק השני של העונה, כאשר הסכנה עבור וינסנט וקתרין מתחילה גם הם מתלוננים שנמאס להם מהמחזור הנ"ל (לא באותם מילים, אבל אפשר לקרוא זאת בין השורות).

האלמנט שבאמת צריך היה לעצבן את הצופים היא העובדה שאפשר היה לעשות זאת אחרת. אפשרות אחת הייתה לוותר לחלוטין על רעיון "החיות" ופשוט להפוך את הסדרה למאבק של גיבור בפושעים או ביצורים. אפשרות נוספת הייתה, במידה והחליטו להמשיך עם נושא ה"חיה", לשים "חיה" שהיא גם אישה. אפשרות שלישית הייתה לשים את הפוקוס על דמויות המשנה, במקרה של Beauty & The Beast, על התר.

בפועל, מה שהתסריטאים עשו היה להמשיך את הפוקוס על קתרין ווינסנט ומבלי לפתח סיפור מעניין חדש. אז נכון, חלקה של הת'ר גדל במעט, אבל לא בצורה משמעותית. הצמידו לה בן זוג חתיך בשל קייל, אבל היא עדיין לא הפכה לחלק משמעותי בחבורה, אלא ל"גלגל חמישי" שמצטרף להגנה על וינסנט וקתרין.

מה אפשר היה לעשות ?

אפשר היה ליצור משבר אמיתי בין טס לג'יי טי, אפשר היה ליצור משולש אהבה בין התר-ג'יי טי וטס (כן, אני יודע שזה אלמנט של אופרת סבון, אבל הסדרה כבר לא יכולה לרדת נמוך יותר ממה שהיא ירדה אליו ואולי קצת אופרת סבון הייתה "מחממת את העניינים" בצורה שונה מעט וזאת מאחר שלא עשו זאת עם דמויות חדשות עבור שני הזוגות האחרים בסדרה מלבד פרק שבו טס יוצאת לשתי דקות עם מישהו).

בשל העובדה שההפקה והתסריטאים לא ניסו משהו חדש, לא הציגו דמויות משנה חדשות מלבד קייל (מייקל רורק) וגם הוא היה רק ברקע ובתור החתיך שהוצמד להת'ר נראה היה שהם "טוחנים מים". כתוצאה מכך ניתן להבין שהתסריטאים לא ידעו כיצד לפתח יותר את הדמויות (למרות שקשה לי להאמין מדוע) ואולי בשל כך ביטולה של הסדרה היה מהלך נכון של הרשת, משום שמבחינת נתוני הרייטינג נדמה היה שהסדרה הייתה יכולה להמשיך כסדרת קיץ עוד שנה או שנתיים. קהל הבסיס שלה נשמר, פחות או יותר.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. גם מי עבור הצופים שהגיעו לצפות בקריסטין קרוק ובניקול גייל אנדרסן זה כבר לא מספיק. הגיע הזמן לחכות לפרויקטים הבאים שלהן. 

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

בתור אחד שאוהב את קריסטין קרוק עוד מימי סמולוויל ואדגייג'מנט,
הסדרה הזאת פשוט לא משכה אותי והפסקתי דיי מהר לאחר העונה הראשונה.

יהיה נחמד לראות את הפרוייקט הבא שלה.