יום שישי, 28 באפריל 2017

שלב סיכום עונה 2017-2016: רשת FOX לא מצליחה להתרומם


רשת FOX נמצאת בשנים האחרונות בבעיה גדולה מאד. הרשת שעד לפני שנים מועטות הריצה להיטים כגון 24, Prison Break, House ועוד... מוצאת את עצמה מדי עונה בשנים האחרונות במצב גרוע מאד כאשר היא עושה את סיכומי השנה שלה.

מה עבד לרשת בעונה זו ?

אפשר לציין רק שלש אלמנטים בגזרה זאת. ראשית, שתי סדרות שהרשת הצליחה "להשיק" בהצלחה בעונה זו, הכוונה היא ל Leathal Weapon ול Star. אולם, למרות פתיחה מעודדת, גם ההצלחות הללו הפכו למתונות בלבד לקראת תום העונה שלהן, כאשר הן נעו סביב 1.3-1.1 נק' מדד בלבד. ולמרות הכל, רשת ABC הייתה "קונה" בשתי ידיים הצלחה בינונית שכזאת עם דרמות.

מלבד שתי הסדרות הללו, עדיין ניתן לציין את Empire, אשר למרות שגם בעונה זו המשיכה את ההידרדרות האיטית שלה, המשיכה לשמור על נתונים חיוביים וגבוהים מאד, אשר התייצבו באופן קבוע מעל 2.0 נק' מדד, וגם במקרה הזה, אפילו רשת CBS הייתה "חותמת" בשתי ידיים על נתונים דומים עבור דרמה או קומדיה.

ולבסוף, למרות שמדובר בעונה המי יודע כמה שלה, הרי שהסדרה The Simpson ממשיכה להיות עוגן חיובי מאד עבור הרשת בימי ראשון.

מה לא עבד לרשת בעונה זו ?

הכל. ברשת מחפשים מזה זמן רב קומדיה חדשה להשיק בכדי "לשחרר" שתי קומדיות וותיקות כגון New Girl ו Brooklyn Nine Nine, אשר כבר לא יהוו להיט עבור הרשת ונתוני הרייטינג שלהן נמצאים מעט מתחת לבינוניים, אך בשל העובדה שלרשת אין מחליפות ראויות הן ממשיכות לשרוד. לרגעים נדמה היה ש The Mick תצליח לעשות זאת, לפחות לעונה אחת או שתיים, אך למרות פתיחת עונה סבירה הרי שככל שהעונה התקדמה הקומדיה איבדה גובה וכעת היא נמצאת "באותה סירה" עם הקומדיות הוותיקות של הרשת וזאת למרות שמבחינה קריאטיבית אפשר היה לראות דווקא שהיא השתפרה ככל שהסדרה נעה אל סוף העונה. על שאר הקומדיות של הרשת אין אפילו על מה לדבר.

גם בגזרת הדרמות הרשת רושמת אכזבה. התקווה הגדולה ביותר שלה, Pitch, אכזבה מאד כבר מתחילת דרכה, שתי הדרמות שהרשת כן הצליחה להשיק בהצלחה יחסית, Lethal Weapon ו Star הצליחו רק בצורה בינונית וגם הן איבדו גובה ככל שהעונה התקדמה ולא ברור מה יקרה להן בעונה השנייה. ולבסוף, אין ספק שהרשת דואגת מאד למצבה של Empire, אשר עושה רושם שלא משנה מה שהרשת וההפקה יעשו עבורה היא ממשיכה לאבד גובה ולא ברור היכן ההידרדרות תיעצר בשנה הבאה.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

עד כמה שזה יישמע בעייתי, הרשת צריכה להרוס הכל ולבנות הכל מחדש. נכון לעכשיו, הרשת מצליחה לעצור את הסחף בדמות פלסתרים כמו ש Leathal Weapn עשתה עברה בעונה זו, אבל לא באמת מצליחה למצוא פתרון לבעיות שלה.

לפני ארבע שנים רשת NBC נמצאה במצב דומה שבו רשת FOX נמצאת בו כרגע, ואז לרשת גם לא היה עוגן כגון Empire, אבל אז היא הצליחה עם The Voice ודיק וולף הצליח להשיק עבורה את המותג Chicago והיא הצליחה לייצב את עצמה ואף למעלה מכך. אם תשימו לב ללוח המשדרים שלה, פרט לעוגנים הללו, אי אפשר למצוא סדרה וותיקה של הרשת (Grimm היא השארית האחרונה לעידן ההוא). וזה בדיוק מה שרשת FOX צריכה לעשות. השימוש במותגים קיימים כגון 24 ו\או Prison Break הוא רק "סתימת חורים" זמנית ואפשר לראות זאת בנתונים שלהן העונה (ולא, ההיעדרות של קיפר כג'ק באואר ב 24 זה לא תירוץ מספק).

עד כמה שזה יישמע כואב, סדרות כגון Gotham ו Lucifer כבר לא יפארו את הרשת ולמרות שהן יציבות עבור הרשת, בחזון החדש שלה הן אמורות לשרוד רק בימי שישי ואם הן לא מצליחות לשרוד אז להעביר אותן לרשתות אחרות (ה CW ?) או לבטל אותן.

ולבסוף, במידה ואין בידיה להיטים בגזרת הקומדיות, אז אולי לבטל שעות שידור לטובת דרמות, תכניות ריאלטי, שעשועונים או ספורט, רק בכדי לבסס את עצמה וכשיתאפשר לנסות מחדש, אבל נכון לעכשיו עושה רושם שפרט לרשת ABC אף לא אחת מרשתות הברודקאסט מצליחה עם הקומדיות שלה. 

4 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

מוזר שלא כתבת את זה עדיין (מניח מחוסר זמן, יש לנו עוד דברים לעשות) אבל רשת A&E החליטה שהיא מפסיקה עם סדרות בעלות תסריט וחוזרת למה שהרשת הייה מזוהה איתו עד כה.

עוד סדרה שאני ממש אהבתי היא The Breaks של רשת VH
הסדרה התחילה כסרט שבעצם היה פיילוט לסדרה רק שVH לא אמרה זאת לאף אחד.

לאחרונה הסתיימה העונה הראשונה והסדרה חודשה לעונה שניה, כעת נודע שרשת BET תקח אותה שזה דבר טוב כי מסיבה לא ברורה
VH החליטה לשים פיפס כל פעם שמישהו אומר מילה גסה שזה דיי מוזר בלהתחשב בכך שכן יש סדרות ברשת שאין בהם את זה וכל הסדרה היא על ההיפ-הופ בשנות ה90.

אתה מתכוון לראות The Get Down?
מעניין אותי מה דעתך על הסדרה שאני אישית חושב שהיא יצירת מופת ואחת הסדרות המקוריות שקיבלנו בשנים האחרונות, בין אם זה בחלק הווקלי,התסריט או התפאורה והאומנות.

ושוב אני רוצה להוריד את הכובע על כך שלקחת מזמנך והגבת לתגובות, הרבה רואים את הבלוגים כמקום לפרסם ולא באמת מקום לתקשר עם הקהל.

שי אמר/ה...

The Get Down?! SERIOUSLY?! היא מדהימה ויזואלית ומושקעת [באז לורמן אאל"ט, אז 'nough said...] השחזור התקופתי גם מעולה, אבל מתחת היא כ"כ לא מושקעת עלילתית ושבלונית עד אימה [כמו ויניל, למשל לצערי], ונראית לפעמים כמו קטע קומיקס על סמים מהסרט דוקטור סטריינג' [רק ששם זה היה מתאים, וכן... ;) ] - שוב לדעתי בלבד ולא לפגוע במי שנהנה [אני אישית לא צלחתי את הפיילוט בצפיית רקע עד סיומו ברגע שהתחילו קטעי הקונגפו האומנותיים, או מה שזה היה...היכל התהילה לגיבור העירוני על סמים?! ;)], וראוי להדגיש שאני הצלחתי לשרוד כשליש עונה של ג'ון מסינסנטי ההזויה, כך שיש לי המון סבלנות
בד"כ.... ;)
נ.ב. סליחה שקפצתי באמצע ותודה מראש על אי ההיפגעות מהקטילה... ;)

שי אמר/ה...

לגבי A&E זה פורסם אאל"ט לפני כשנה לפחות [לא זוכר היכן קראתי, אך זוכר שזה היה בשפת הקודש... ;)]. גם אפשר היה לראות את המגמה מכיוון שזה התחיל עם הביטול של the glades [בשל ירידה ברייטינג] וכנ"ל לגבי the returned ואף הביטול של לונגמייר ומעבר לbates motel ששודרה עד למותה לאחרונה לא הופקו עוד סדרות חדשות ברשת, רק ריאליטי [לפחות הם ערוכים לשביתת התסריטאים המתקרבת?! ;)].
לגבי The Breaks - אני מניח שזה היה backdoor pilot שנועד לבדוק את הרייטינג ואז לפיו הזמנה לסדרה כמו שnbc עשו לאביר על גלגלים לפני כחמש שנים ומה שקרה ל4400 בUSA שהחלה כמיני סדרה ויצרה דרישה להמשך, ואותו דבר בSCIFI עם גלקטיקה המחודשת
[מקווה שלא טעיתי בשיוך הסדרות לערוצים, אני כותב מזיכרון בלבד]
ורציתי לשאול האם ניתן להבין את העלילה אם פוסחים על הסרט של The Breaks ומסתפקים בסדרה?
ואני מניח שהמעבר לBET הוא בשל החלטה כלכלית ו/או שינוי הנהלה [כמו שהיה עם העונה השנייה למשל של Hindsight - שאושרה ואז ההנהלה החדשה ביטלה אותה], וסה"כ היא מתאימה להתמקדות בקהל האפרו-אמריקאי של BET [ומקווה שלא תתגלה איומה כמו REBEL הזוועתית של הערוץ המוזכר לעיל.. ;)]
תודה

שי אמר/ה...

שכחתי תודה D1D1
סליחה :)