יום שני, 6 במרץ 2017

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Riverdale, Frequency, The Originals, 24, Quarry ועוד...

ראשית, ברצוני להגיב על מספר הערות\תגובות שנערכו בעת האחרונה:



1. בשבועות האחרונים ערכתי "שלב סיכומי עונה" למספר סדרות קומיקס של רשתות ה CW, ABC ו"נטפליקס". לצד תגובות חיוביות שקיבלתי על הביקורות שלי היו גם הערות שליליות. ברצוני להדגיש: אני דבק בביקורות שלי. אני עדיין טוען למשל שהעונה האחרונה של "גותהאם" לא אפלה מספיק ושבן מקנזי, השחקן הראשי שלה משחק בצורה מוגזמת. כמו כן, אני עדיין טוען שקריסטין ריטר הייתה ליהוק מושלם לתפקיד ג'סיקה ג'ונס וקשה לי לראות מישהי אחרת מגלמת את התפקיד בצורה טובה יותר ושהעונה השנייה של "דרדוויל" הייתה בסדר גמור ואף למעלה מכך. נכון, לקח לה זמן "להתניע" את עצמה, הסיפור שלה לא היה מגובש מספיק לעומת העונה הראשונה, אבל המוצר הסופי היה בסדר גמור. יכול מאד להיות שהיא סבלה מתסמין העונה השנייה, אבל עדיין עבורי היה תענוג לצפות בה, בוודאי ככל שהעונה התקדמה ועד לפרק האחד עשרה שלה (הפרק האחרון היה קצת מעייף). ולבסוף, עבורי, הסדרות של רשת ה CW היוו אכזבה גדולה, כאשר הכוונה שלי היא לכולן, בלי יוצא מהכלל. 

2. בפינה הקודמת שאלו אותי לגבי סדרות חדשות שאני ממליץ לגביהן. ניסיתי להמליץ על העיבוד הטלוויזיוני ל"נשק קטלני", אבל אחת ההמלצות הנוספות מאחת הקוראות הייתה לגבי This Is Us. לצערי, עלי להסכים שלא להסכים. לטעמי, לאחר התחלה טובה של הסדרה, דווקא ככל שהעונה מתקדמת עבורי היא הפכה ליותר ויותר "כבדה", כך שבפרקים האחרונים שלה מצאתי את עצמי מדלג כמעט על חלקים גדולים מהפרקים או פשוט "מריץ" את הפרק. לטעמי, היה עדיף לו היו שומרים על המבנה הראשוני של העונה, מסתפקים ב 13 פרקים שתכננו לה ולא "מורחים" אותה. לגבי הסדרה השנייה שההיא המליצה, The Man In The High Castle, אני דווקא מצטרף, אם כי בארה"ב כבר הסתיימה העונה השנייה שלה, היא חודשה לעונה שלישית ומדברים כבר על סדרת ספין אוף עבורה. בהחלט הפתעה לטובה. 

ולשאלות נוספות, אשר הגיעו מאלעזר פרץ: 

ועכשיו שאלה D1D1. אתה לא חשב שהביקורת שלך מאבדת קצת מהאפקט והערך שלה אם היא נכתבת חודשים רבים לאחר שרוב הקוראים כבר סיימו לצפות בֿֿה (שלא לומר שכחו)ֿ?? ביחוד שכל פרקי הסדרה יצאו בבת אחת (כמו, לדוגמא, במקרה של הסדרות של "ג'סיקה ג'ונס). וכך גם רוב הביקורות שלך. אולי תנסה להדביק פערים, בכל זאת אני לא מאמין שהינך כותב רק להנאתך האישית, אלא ודאי גם (או רק) לטובת הקוראים. 

עוד שאלה. מה דעתך על הסדרה ׳מחצבה׳, והאם הינך ממליץ על אחת מן הסדרות הבאות ׳ריברדייל׳, ׳24 מורשת׳, ׳קומנדו 6׳, ׳מלאכית מהגיהום׳, ׳חסרי כח׳, ׳מתפורר׳, ׳תדר׳, ׳כופר׳?


ועל איזו סדרת קומדיה רצה אתה ממליץ?


מקווה שלא הטרחתי.
ותודה כרגיל על הבלוג המקצועי!




תגובה: 

בשל כמות הסדרות שיש כיום אני לא מסוגל לראות כל כך הרבה סדרות בו זמנית. יש מספר סדרות שאני צופה בהן בצורה שבועית בהתאם ללוח השידורים שלהן בחו"ל, ומדובר בכמות נכבדת של סדרות, כאשר מדי שנה מתווספות מספר סדרות חדשות לרשימה. מספר רב של סדרות נדחקות אל חודשי הקיץ בהן יש לי זמן רב יותר לצפות בסדרות חדשות שעלו במהלך השנה, כאשר בדרך כלל אני פוסח על סדרות שאני יודע שאין להן עתיד. במקביל לכך, אני עדיין מנסה לפחות שמונה עד עשר סדרות חדשות בכל חצי עונה ואני מפרסם בדרך כלל את הביקורות שלי לאחר צפייה בשניים או שלשה פרקים לכל הפחות. צריך גם להבין, אם אפרסם את כל הביקורות שלי בבת אחת יהיו שבועות ארוכים ללא בקיקורות בכלל ולכן אני מווסת את הפרסומים שלי כך שלא יהיו פערים שכאלה.

לגבי הסדרות ששאלת לגביהן:

"מחצבה", "קומנדו 6"' "מתפורר" - לא צפיתי בהן, אולי בעתיד אנסה אותן. ועדיין, יש לי סדרות אחרות אשר ממתינות לי לפניהן. הן בעדיפות אחרונה ברשימה שלי.
"24 מורשת" - ככל הנראה אצפה בה רק בקיץ ואולי מאוחר יותר, אבל היא בהחלט ברשימה שלי, בכל מקרה, הבנתי שהביקורות לגביה היו בעיקר שליליות.
"ריברדייל" - פרסמתי ביקורות לפני מספר ימים.
"מלאכית מהגיהנום" - דווקא אהבתי אותה מאד, חבל שביטלו אותה בטרם עת, אבל אם היו שואלים אותי כרגע אם לצפות בה, אז התשובה שלי הייתה שלילית, משום שאין לה מספר רב של פרקים.
"חסרי כח" - אפרסם בעוד מספר ימים ביקורת לגביה.
"תדר" - הרעיון היה נכון, אבל התוצאה הסופית לא מספיק טובה. לטעמי, סרט (כפי שהיה במקור) או מיני סדרה הייתה עדיפה. כמו כן, לטעמי, הליהוק לא היה נכון.
"כופר" - לא יודע באיזה סדרה בדיוק מדובר, אם אפשר לדעת מה שמה באנגלית אוכל לומר את דעתי (אם צפיתי בה).

הגיעו צמד שאלות במייל: 

1. בקרוב המקוריים חוזרת לעונה נוספת,מה אתה חושב הסיכוי של הסדרה לקבל חידוש?

2. הסדרה ריברדייל,מה מצב הרייטינג של הסדרה נכון להיום? לא מצאתי כול כך מידע לגבי זה באינטרנט.




תגובה:

1. ברמה העקרונית, בשל העובדה שהרשת ביטלה כבר מספר סדרות לקראת העונה הבאה, ובמיוחד לאור ביטול סדרת האם "יומני הערפד", נקודת הפתיחה שלה דווקא טובה, במידה והיא תשמור אפילו על נתונים בינוניים ומטה היא תחודש. בקיצור, היא צריכה לקרוס בשביל לא לחזור לעונה נוספת. הפרקים הראשונים יראו לנו לאיזה כיוון הסדרה נעה. 

2. היא התחילה בצורה סבירה, אולם עושה רושם שהיא מאבדת גובה בשבועות האחרונים. נכון לעכשיו, עתידה עדיין לא ברור והכל תלי כיד היא תתפקד עד תום העונה, במידה וההידרדרות האיטית תימשך היא תבוטל, אם היא תשמור על נתוניה נכון להיום (נתונים של 0.4-0.3 נק מדד וסביב 1.2 מיליון צופים היא תחודש, במידה והנתונים יהיו גרועים יותר היא תבוטל. 

ושאלה נוספת שהגיעה במייל: 

איזה סדרות שעלו בעונת השידור הנוכחית 2016-2017 אתה חושב שיקבלו עונה שניה ואיזה לא ? 



תגובה:

Travalers חודשה לעונה שנייה.
Stranger Things חודשה לעונה שנייה, אשר תעלה בעונה הבאה.
Luke Cage חודשה לעונה שנייה.
Gilmore Girls ככל הנראה לא תחזור לעונה נוספת.
Master Of None תחזור לעונה שנייה.
The OA תחזור לעונה שנייה.
Love חוזרת לעונה נוספת.
The Crown תחזור לעונה נוספת.
אם יש סדרה ספציפית, אשמח לקבל שאלה נוספת. 

7 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

יש לך טעות
בגלל שנטפליקס כבר חידשו את Luke Cage לעונה 2
כבר בתחילת דצמבר 2016

אנונימי אמר/ה...

כופר היא ransom של cbs. עלתה בינואר

JamesCrow אמר/ה...

הפסקת קצת לעקוב בנוגע לחידושים ןביטולים?
גם בנות גילמור כנראה תחזור.

בכל מקרה בנוגע לזה שאתה לא משנה את דעתך בקשר לביקורות...
אף אחד לא כתב פה תגובה בכדי לשכנע אותך חח, זה היופי - כל אחד והדיעה שלו

D1D1 אמר/ה...

לגבי לוק קייג', אכן פיספסתי ולא ראיתי את הודעת החידוש. תוקן.
לגבי "בנות גילמור", ראיתי את הדיבורים, אבל נכון לעכשיו אלו הם רק דיבורים ולא יותר מכך.

JamesCrow אמר/ה...

כן צודק שזאת לא הייתה הודעה רשמית, סהכ מניח שהכל תלוי בכסף ובלוח זמנים של השחקנים.
אותי רק מעניין מה יקרה עפ The Get Down שלצערי לפי הדיבורים הדברים קצת מתנדנדים כי זאת הסדרה הכי יקרה של נטלפיקס אבל נחכה ונראה

אנונימי אמר/ה...

הרייטינג של המאה מספיק לה בשביל לקבל עוד עונה?
הספר שלך נמצא בחנויות?

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על הבלוג המקצועי =)
אשמח להמלצה על קומדיה רצה