יום שני, 11 באפריל 2016

מיוחד: המעריצים של Sleepy Hollow רוצים שהסדרה לא תקבל עונה רביעית, ויש להם סיבה לכך...



אזהרה: הכתבה מניבה ספוילרים גדולים לגבי הפרק האחרון של העונה השלישית.

העונה הראשונה של "סליפי הולו" הייתה מקסימה, מהנה ומיוחדת. בהפקה לקחו סיפור מוכר מהספרות האמריקאית והעניקו לו טוויסט מעניין ביחד עם קאסט מגוון בצורה יוצאת דופן (הכוונה היא שיחס בני המיעוטים בקאסט הראשי היה גבוה בצורה יחסית). הכימיה בין שני השחקנים הראשיים טום מייסון וניקול בהרי כאיכבוד קריין ואבי מילס הייתה כל כך טובה וקשה היה להתכחש לכך. ואז, העונה השנייה הגיעה, כל מה שמשך את הצופים בעונה הראשונה התמוסס  בעקבות החלטות קריאטיביות גרועות. ובפרק האחרון של העונה השלישית, אשר שודר לפני מספר ימים, הדמות של אבי חוסלה בצורה סופית ובצורה הכי גרועה שנראתה על המסך בשנים האחרונות, בוודאי שהכי פחות מספקת.

במהלך הפרק הנ"ל, מעריצים החלו להוסיף לציוצים שלהם בטוויטר #RenewSleepyHollow, אך כאשר התברר שדמותה של אבי לא חוזרת באופן סופי, התגית השתנתה ל #CancelSleepyHollow. ג'וזף מולינה, אחד המפיקים בעונות הקודמות ואחד הכותבים שלה צייץ, שלפעמים דמויות מתות משום שדמויות מתות ולא בגלל שהשחקנים שמשחקים אותם הם בני מיעוטים. על פי IMDB, מולינה לא היה חלק מהסדרה מאז עונתה הראשונה ובציוץ שלו הוא לא היה מודע לכל מה שהתרחש. יש במוות של אבי הרבה יותר מהקריאה לגזענות כלפיה ויותר כלפי התהליך המתמשך כנגד אפרו-אמריקאים בכלל בסדרה "סליפי הולו" והמוות של אבי היה הקש ששבר את גב הגמל, במיוחד לאחר שבסדרות כגון The 100, Empire ו The Walking Dead חיסלו לאחרונה דמויות של מיעוטים ומקהילת הלהט"ב.

הכל החל בעונה השנייה של הסדרה, אשר כמעט כולם הגיעו למסקנה שהייתה בלגן אחד גדול. הסדרה שינתה כיוון, כאשר הרגה שתי דמויות והעסיקה תסריטאי ראשי חדש. הקאסט המגוון של הסדרה שרבים שיבחו אותו בתחילת הדרך החל לאבד כיוון. דמויות תומכות כגון ג'ון צ'ו וניקולאס גונזאלס נעלמו לחלוטין. אחותה של אבי והבוס של אבי, את הדמויות גילמו לינדי גרינווד ואורלנדו ג'ונס, רשמו קיצוץ מאסיבי בזמן המסך שלהם ובסופו של דבר, ג'ונס לא התבקש לחזור לעונה השלישית.

החיסרון של ג'ונס היה משמעותי משום, שמבחינת הקאסט הוא היה הפעיל ביותר ברשתות החברתיות, כאשר צייץ המון לגבי הסדרה. קהל גדול של הסדרה התעצבן מאד לא לראות אותו חוזר.

אבל הטעות הפאטלית של העונה השנייה שהמעריצים לא יכלו לסלוח עליה הייתה היחס לדמות של אבי מילס, אחת מהדמויות הראשיות בסדרה. הדמות הוזזה הצידה בזמן שהפוקוס הוזז לדמותה של קתרינה, אשתו של קריין (קטיה וינטר) ובנם השטני הנרי פאריש (ג'ון נובל). צופי הסדרה לא יכלו שלא להבחין שהשחקנים בני המיעוטים, אחת מהן הייתה דמות ראשית, איבדו יותר ויותר גובה בסדרה מבחינת זמן מסך. ואז, בסדרה הוסיפו דמות "לבנה" נוספת, ניק הולי (מאט בר), אהבה ישנה של ג'ני, אשר פיתח רגשות כלפי אבי. לא רק שהדמות של אבי הפכה להיות סיידקיק לזו של קריין וקתרינה, אלא שהרעיון שהדמות של אבי תנהל מערכת יחסים עם האקס של אחותה היה מעליב. בהפקה החליטו בסופו של דבר לא להמשיך עם הרעיון, אבל הנזק נגרם. (דרך אגב, העובדה שלאבי לא היה מושא אהבה במשך זמן רב הוא נושא אחר לחלוטין וגדול בפני עצמו) מרבית מהצופים כבר לא האמינו להפקה והחלו להשמיע את קולם באכזבה גדולה ואחד מהם היה באמצעות התיוג #AbbieMillsDeservesBetter.

כמות הצופים של "סליפי הולו" הלכה והתמעטה ובשלב מסוים היא הייתה גם בסכנת ביטול. בסופו של דבר, רשת FOX אישרה לסדרה עונה שלישית ובתחילה נראה היה שהמפיקים שמעו את הקולות והפנימו אותם. הדמויות של קתרינה, הנרי וניק הורדו מהמסכים. הדמות של ג'ונס (קפטן אירווינג) אמנם נעלמה, אך לא חוסלה ובכך הייתה תקווה שיחזור. ואז, בהרי פרסמה תמונה באינסטגרם ובה טענה שלא התבקשה להשתתף בהערות לDVD  של העונה השנייה של הסדרה ובכך רמזה לצורה שבה התייחסו אליה. חברים ומעריצים רבים התאגדו מסביבה ותמכו בה.

בעונה השלישית, הסדרה הוזזה על ידי הרשת לימי שישי, בעיקר משום שבערב זה ברשת סלחנים יותר לגבי נתוני הרייטינג שהסדרות מביאות לפני שהן משקללות את האפשרות להחזיר את הסדרה לעונה נוספת. ובשעה שחלק מהצופים החלו לחזור ולצפות בסדרה הם ראו במעבר את המשך החבלה בסדרה. במהלך עונה זו הדמויות של קריין ואבי היו הרבה יותר מדי זמן בנפרד אחת מהשנייה ובפרק סיום מחצית העונה הדמות של אבי נתקעה לבדה בקטקומבות מיסטיות. אפילו לאחר חילוצה השניים עבדו בעיקר בנפרד, אולי בכדי להעניק זמן מסך לשאר חמשת חברי הקאסט הראשי של הסדרה, כולל לשתי דמויות של שחקנים בעלי צבע עור "לא לבן".

עושה רושם שהניסיון ל"רפד" את הסדרה בחברי קאסט נוספים היה ניסיון להכין את הקהל לעזיבתה של בהרי. השמועות אודות אי שביעות רצונה של בהרי מהסדרה והרצון שלה להשתחרר מהחוזה שלה הפך להיות נחלת הכלל. ומי יכול להאשים אותה ? היא הפכה להיות מעין דמות משנה בסדרה שהיא אמורה להיות אחת מהכוכבות הגדולות שלה. הדמות שלה לא פותחה כמעט לחלוטין, בוודאי בהשוואה לשאר הדמויות ולאחרונה אפילו נאלצה לבקש מחשבון הטוויטר הרשמי של הסדרה לעקוב אחר החשבון שלה ! ניכר שבהפקה המעיטו בחשיבות בהרי והיא סבלה מכך.

הבעיה הגדולה של המעריצים בעונה השלישית הייתה, ללא ספק, הטיפול הרשלני במערכת היחסים שבין איכבוד לאבי. בכדי להחזיר צופים לאחר עונה שנייה קטסטרופלית, בהפקה החלו ל"טפטף" שהאהבה בין השניים היא יותר מידידות. דמויות החלו להשמיע בפני קריין את הבקשה להתוודות בפני אבי על רגשותיו כלפיה ובאחד הפרקים קריין אפילו מכין ארוחת ערב איטלקית עבורה לאור נרות. בפרק הלפני אחרון הוא הכין עבורה קאפוצ'ינו עם דמותו על החלב ! דקות ספורות לאחר שקריין ואבי מוצאים את בטסי רוס, אהובתו שהוא היה בטוח שמתה, היא אומרת לו שהלב שלו שייך לאבי. אפילו פנדורה הגוססת לוחשת לקריין שהוא אהב את אבי. ועדיין, בהפקה לא הוציאו לפועל סיפור אהבה בין השניים. התסריטאי הראשי, קליפטון קאמפבל, טען שהאהבה שהשניים רחשו אחת לשנייה היא מעבר לאהבה פיזית והיא עדות לחברות אפשרית בין גבר לאישה. אבל ההצהרה שלו נראית כשקרית לאור הרמיזה הברורה בעונה זו. בסופו של דבר, הם יכלו לעשות הרבה יותר מכך שקריין ינשק את ידה של אבי לאות פרידה.

"סליפי הולו" הייתה סדרה כה מהנה וזה היה כואב מאד לראות אותה מאבדת כיוון פעם אחר פעם. וכמו כן, לראות כיצד התייחסו אל הדמות של ניקול בהרי ברשת וגם בתוך ההפקה שלה. בהרי הצליחה להפיח חיים בדמות של אבי מילס באמצעות שנינות, אומץ, הומור ונאמנות. הכימיה המידית שלה עם הכוכב שלצידה, טום מייסון, הייתה מושלמת, על המסך וגם בראיונות, וזה יהיה נהדר גם לראות אותם ביחד בהפקה אחרת. לגבי "סליפי הולו", נכון לעכשיו, לא ברור באם הסדרה תמשיך לעונה רביעית, אך גם אם היא תקבל עונה נוספת, לאור העובדה שדמותה של אבי נעלמה, עושה רושם שאין סיבה מספיק טובה להתיישב ולצפות בה. 


הערה: הכתבה מבוססת על כתבה של ניקול פרקינס, כתבת התרבות האמריקאית. 

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סוף סוף אתה מצליח לראות את הבעיה בחיסול דמויות המיעוטים! בשעה טובה ומוצלחת!

Unknown אמר/ה...

מסכימה איתך לחלוטין, העונה הראשונה היתה מהנה. אך אחרי שהפרשה נגמרה החלו באחרת שהיא לא באותה עוצמה. הורידו הילוך וזה הפך למשעמם. פרק ראשון ראיתי מהעונה הנוכחית, ראיתי את הכיוון ורציתי להפסיק. נתתי צ'אנס עם הפרק השלישי. הפסקתי לראות. ההתאמצות הזו למלא חלל שהשאיר הסיפור הקודם מראה למעשה את חוסר היצירה של הכותבים. כאילו הם התעייפו וסתם זורקים רעיונות לאוויר.אחד רק יכול לקוות שמישהו שם יתעורר ויחזיר את סיליפי לדרך הסוס או שפשוט ייתן לה מוות מתוך רחמים.

אנונימי אמר/ה...

לא כל דבר צריך לקשור לגזענות.
הסדרה כשלה בגלל תסריט משעמם ודבילי, וגם אם כל הקאסט היה אפרו-אמריקאי זה לא היה משנה את העובדה הזו.
לא חסרות סדרות סופר מצליחות שהיו על טהרת קאסט סטרייט ואול-וויט. (סיינפלד, חברים, פרייזר, כולם אוהבים את ריימונד)
מה שקובע בסופו של דבר הוא איכות התסריט ושחקנים טובים.
כל השאר זה רק תירוצים.

אנונימי אמר/ה...

מסכים עם התגובה שמעלי, החסרון הוא אך ורק ביצירתיות ואני אחד שאוהב לראות אפרו-אמריקאיות על המסך ואבי בהחלט אחת הדמויות האהובות עלי בסדרה.
אבל אי-אפשר להתעלם שמדובר על סליפי-הולו ומן הסתם שהדמויות שקשורות לסדרה ישארו ושאר הדמויות יכולות להעלם ועם כמה שאני אוהב את הדמות של אבי...היא לא חלק מסליפי.

אני רוצה לראות שהורגים דמות של אדם בהיר בסדרה כמו Underground ולקרוא שמדברים על רצח לבנים חח.
לא הורגים דמות בשל הצבע עור שלה ואני חושב שההוכחה הטובה ביותר היא שכמעט בכל סדרה שמתה דמות של אפרו-אמריקאי ישר צצה דמות חדשה באותו מוצא (אני חושב ש"המתים מהלכים" היא ההוכחה לכך)
כן כמובן יש את הבדיחה שה"שחור" מת ראשון בסרטים אבל זאת בדיחה ויש מספיק דוגמאות שלא כך המצב.

בנוגע לסדרות כמו ה-100, השחקנים עזבו מסיבות של חוסר הסכמה עם היוצרים,סדרה אחרת או כמו "יומני הערפד" שהיה מקרה שהסיפור של הדמויות מיצא את עצמו ואחרי הכל הסידרה מספרת על האחים יותר מהכל בדיוק כמו ש"על-טבעי" מספרת על אחוות אחים מעבר לכל הקטע של השדים ושאר החברים.

אם הדבר היה בקטע של אי-אהבת מיעוטים יכלו באותה מידה לא להכניס קאסט/עלילה כזו או אחרת..אני גם חושב שזה היה חוסך בלשלם לשחקנים אז זאת הסיבה שאין שום קשר ומי שמת בדר"כ מת בקטע של קריאטיביות או חוסר כיוון.