יום שני, 25 באפריל 2016

מיוחד: מדוע הפרויקט Cloak & Dagger של רשת FreeForm יכול להוות הזדמנות עבור "מארוול", רשת FreeForm וספרות הקומיקס



בשעה שהמרדף אחר סדרות של גיבורים נמשך, "דיסני" ו"וורנר ברוס" נאלצות ל"חפור" יותר ויותר בכדי למצוא סדרות נוספות. הדמויות של Iron Fist ו"יחידת המתאבדים" כמעט ולא היו ידועות מחוץ לחנונים שקוראים את ספרי הקומיקס באדיקות. וגם בתוך העולם הנ"ל הם גם לא נחשבו לגיבורים מדרגה ראשונה. אך ללא ספק שהאישור של הסדרה Marvel's Cloak  & Dagger על ידי רשת FreeForm נחשב לביזרי ביותר. אין כמעט מידע על הפרויקט, מלבד העובדה שהוא מבוסס על שתי הדמויות מחוברות הקומיקס של "מארוול", שהוא מציג רומן בין נערים ושהוא אושר ישירות לסדרה. הקהל במיינסטרים כמעט ולא מודע לדמויות או לרעיונות של הקומיקס. אפילו החנונים שמעריצים את החוברות של "מארוול" לא יודעים הרבה על הדמויות, מלבד הדברים הבאים: הם זוג, Cloak הוא אפרו אמריקאי, אשר יכול לשגר אנשים ו Dagger היא אישה "לבנה", אשר יכולה לזרוק פגיונות עשויות מאור. זהו. בכך ניתן לומר טמון גם הפוטנציאל של הסדרה.

ל"מארוול" יש הזדמנות להפיק סיפור, אשר יכול להגיע כמעט לכל קבוצת צפייה מבלי גם לדבוק בסיפור המקורי. הסיפור הראשון הופיע בקומיקס של "ספיידרמן" בשנת 1982 על ידי ביל מנטלו. מנטלו ביסס את Cloak  & Dagger – טיי ג'ונסון וטנדי באוון – כצמד נערים שברחו מהבית והפכו לקורבנות ניסוי, אשר העניק להם כוחות. גם המידע הנ"ל מגיע מיד שנייה, מאחר והקומיקסים הנ"ל לא בנמצא. אין אוספים של הדמויות. הנתונים הללו צריכים לומר משהו מסוים על הפרויקט. "מארוול" לא רואה את הסיפורים על הדמויות כחשובים למיתוסים של העולם של "מארוול".

זה לא אומר שהדמויות נמצאות לחלוטין מחוץ לעולם וההיסטוריה של "מארוול", או שהאחרונה מתביישת בהם. הם הופיעו במאות קומיקסים במהלך העשורים האחרונים ובכמה עשרות הם גם היו הגיבורים הראשיים. בתקופה האחרונה הם לא מופיעים הרבה, אך ניתן היה למצוא אותם בחוברת של The Amazing Spider-man לפני מספר חודשים. הסדרה החדשה אולי תופיע בפרופיל נמוך מאד ברשת כבלים, אשר מנסה להגדיר ולמתג את עצמה מחדש, אך ג'ו מונטנה, ראש הצוות הקריטיבי של "מארוול" וג'ף לואב, ראש המחלקה הטלוויזיונית של "מארוול" ככל הנראה חושבים שניתן להפיק זהב מגוש הפחם הזה. למרות זאת, מדובר באבחנה סובייקטיבית – אפשר לומר בפה מלא, שאף אחד מהסיפורים של Cloak  & Dagger לא נחקק בזיכרון, אפילו של "חנוני הקומיקס".

בהתחשב בעובדה שהם יכולים לעמוד בפני עצמם ולמעשה כ"דף חלק" מכל הבחינות, זה נותן ליוצרים, למפיקים ולכותבים אפשרות לפתח אותו גם מבלי לעצבן מעריצים אפשריים, בעיקר משום שהם כמעט ולא קיימים. סרטי "הנוקמים" עמוסים בגיבורי על ידועים שהסיפורים שלהם ידועים, כך גם בסדרה Daredevil, הדרמה שעתידה לעלות Iron Fist, סרטי X-Men  וכמעט כל סרט או סדרה של DC Comics. "ש.י.ל.ד." ו"הסוכנת קארטר" מציגות דמויות כמעט ללא מיתולוגיה קיימת, אבל לא מדובר בסדרת גיבורי על טיפוסית, אלא יותר סדרת מדע בידיונית עם מגע של גיבורים. "שומרי הגלקסיה" התמודדה עם דמויות פחות מוכרות, אך הייתה גם היא סדרת סרטי חלל ופחות סדרת גיבורים. האנלוגיה הקרובה ביותר היא "ג'סיקה ג'ונס", אשר עוקבת אחר דמות שנמצאת מעבר למיינסטרים של דמויות הקומיקסים, אך גם במקרה שלה היוצרים הגבילו את עצמם לסיפור הקומיקס המוכר ביותר שלה בו היא יוצאת נגד אנס שליטת מוחות בשם קילגרייב.

Cloak  & Dagger יכולה ללכת בעקבות "ג'סיקה ג'ונס" ולהוביל סיפור מההיסטוריה של הצמד, אבל אני חושב שכמעט אף אחד לא יתלונן אם הם יצרו משהו אחר לחלוטין. אין להם אויבי על, שהמעריצים ירצו לראות (אולי חוץ מ D'spayre, אשר נחשף שהיה מעורב בסיפור המוצא שלהם, אך נסו למצוא עשרה מעריצים של הדמות). אין חוברת אחת שהמעריצים ידרשו להעלות על המסך. אנחנו אפילו לא יודעים אם הסדרה תהיה חלק מהיקום ש"מארוול" הקימו בשנים האחרונות מבחינה טלוייזיונית-קולנועית, ולכן יש פה אפשרות לסדרת טלוויזיה שאפילו לא תהיה לה דרישה לקרוסאוברים.

במקום זאת, Cloak  & Dagger יכולה להיות משהו ייחודי ואולי גם יפהפה: ניסיון ליצר מיתולוגיה חדשה של סדרת גיבורים מנקודת ההתחלה. הסדרה יכולה לעסוק גם בכל כך הרבה נושאים: כוחות על, הרצון לחופש, בריחה מהבית, יחסים בין גזעיים ועוד...גם מבחינת הז'אנרים הכל פתוח, החל מדרמה של "אופרת סבון", הרי מדובר בנערים וברשת מומחים לסדרות מהסוג הנ"ל, מדע בידיוני, פנטזיה, קסמים ועוד...אפשר לומר שיש במקרה הזה הזדמנות שכמעט ולא תחזור. מצד שני, האם באמת אנשים יגיעו לצפות בסדרת גיבורי על עבור דמויות לא כל כך מוכרות ? מה דעתכם ? 


הערה: הכתבה מבוססת על כתבה של אברהם רייזמן, כתב התרבות האמריקאי.

2 תגובות:

שי אמר/ה...

תודה
ראוי להעיר שהם הופיעו גם בכמה פרקים בעונה הקודמת של סדרת הקומיקס הטלוויזיונית Ultimate Spider-Man: Web Warriors של Disney XD שדי פונה לאותו קהל אאל"ט

Unknown אמר/ה...

מארוול הוכיחו שהם יכולים לקחת מותג לא מוכר ולעשות איתו דברים גדולים - שומרי הגאלקסיה כמובן, שנחשב לאחד הסרטים הכי טובים בMCU ולא היה מוכר לאפחד לפניו. מארוול מוציאים לכל הפחות תוצר בסדר, לא זוכר משהו שלהם שסבלתי ממנו.