יום שלישי, 19 באפריל 2016

שלב סיכום עונת 2016-2015: לרשת CBS יש בעיה רוחבית...



מה לא עבד עבור הרשת ? 
בראש ובראשונה משבצת השידור של השעה עשר בערב . הניסיון להשיק את Limitless בשעה זו בערב יום שלישי נכשל ומדובר בדרמה בעלת הנתונים ביותר של הרשת ברצועת השידור הנ"ל. Code Black לא קרסה אמנם, אבל גם לא הייתה הצלחה, אפילו לא בינונית,CSI:Cyber הייתה בדיחה מבחינת נתוני הרייטינג, Elementary הצליחה להפסיד אפילו ל Shades Of Blue ואילו NCIS:LA נשארה בגלל המותג ולא בגלל נתוני הרייטינג הלא מרשימים שלה. וזאת בלשון המעטה. 

ואם כבר הזכרנו את CSI:Cyber, בין אם תבוטל העונה או בעונה הבאה לכל היותר הרי שמדובר בסיומו של מותג ארוך בין קרוב ל 20 שנה שהרשת איבדה !  הרשת גם סבלה מכך שכל הסדרות שלה, אבל כולן, איבדו השנה צופים. וכן, זה כולל גם את The Big Bang Theory, אשר הראתה השנה שהיא מעבר לשיא ועתה זו רק שאלה של זמן מתי שהיא תנפח את נשמתה, גם אם זה ייקח עוד מספר שנים טובות. 

כמו כן, ברשת לא הצליחו לייצר להיט. Supergirl הצליחה לייצב עבור הרשת את שעת השידור של שמונה בערב וביחד עם Scorpion הצליחה ליצור בלוק סביר, במיוחד אל מול The Voice ו"רוקדים עם כוכבים", אך היא בהחלט לא נחשבת כלהיט, או כסדרה אשר תשנה את המצב לטובת הרשת בערב זה. 

גם השנה לא הצליחו ברשת לשדך ל The Big Bang Theory קומדיה שתוכל לשרוד לצידה. Life In Pieces הייתה יציבה ועם נתונים בינוניים, אך עדיין היא איבדה כמחצית מהקהל ש The Big Bang Theory השאירה לה. מאחר ו Angel OF Hell בוטלה, Mike & Molly בעונתה האחרונה ואילו The Odd Couple יכולה גם היא להתבטל, אזי הרשת נשארת עם Mom ו 2Broke Girl, אשר אומנם יציבות, אבל הרבה מעבר לשיא ולהיט (אפילו קטן) הן לא. 

מה עבד עבור הרשת? 

מאחר וברשת לא הצליחו לייצר להיט אחד הרי שמצד שני, אלמנט שהרשת יכולה להתהדר בו בעונה זו הוא היציבות. סדרות כדוגמת NCIS, Scorpion. Criminal Minds ו Blue Bloods אולי לא נחשבות לסקסיות, אבל הן גם מניבות כסף רב עבור הרשת ובכך גם גרמו לנתוני הרייטינג לא להיות האלמנט היחיד שהם צריכים לקחת בחשבון לפני ההחלטה באם לחדש סדרה או לא. אל רשימת הסדרות שעושות זאת ניתן להוסיף את "הישרדות" ו 2Broke Girls. מדובר בהישג לא קטן בעידן שבו הרשתות ממשיכות להיתקל במגמה של מעבר לשיטות צפייה בפלטפורמות אחרות, או מעבר לצפיה ברשתות הכבלים. 

בקרב הסדרות החדשות, על Supergirl אפשר להסתכל גם מהצד השני והוא שהסדרה הצליחה לשמור על יציבות גם אל מול The Voice ו"רוקדים עם כוכבים" ואפילו אל מול Gotham. נכון שמספר הצופים שלה קטן ממספר הצופים הכללי של סדרות הרשת, אבל בקהל הנחשב מתחת לגיל 50 מצבה סביר. גם Limitless הניבה נתונים סבירים אחרי הסדרות של NCIS (הכל כמובן בצורה יחסית מאד).

מה הרשת זקוקה לו לקראת העונה הבאה ? 

סדרות שיניבו עבורן בעיקר באז ורצוי עם קהל רב שלא צפה עד כה בסדרות של הרשת. לרשת יש עדיין סדרות יציבות רבות עם צופים נאמנים רבים, אבל היא צריכה קצת לצאת מהשגרה ולחשוב מחוץ לקופסה, כאשר Empire היא דוגמא יפה לכך, הסדרות של שונדה ריימס או Quantico ואפילו Blindspot. משהו מזן שונה עבור הרשת. Supergirl הוכיחה שלסדרות קומיקס יש "תקרת זכוכית" ולכן היא לא התשובה לכך. במידה וברשת רוצים להישאר "קרוב לבית", ניסיון אפשרי הוא לשכפל את הנוסחא של The Good Wife, שאולי לא הייתה להיט ענק, אך שמרה על יציבות בצורה סבירה לאורך זמן ועם קהל צופים כללי רב. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה.