יום שישי, 1 באפריל 2016

שלב סיכום עונת 2016-2015: לרשת FOX יש מספר בעיות, אבל גם מספר נקודות אור...



מה לא עבד עבור הרשת ? 

אין בכלל ספק שערב הקומדיות של יום שלישי היה כישלון טוטאלי. הקומדיות החדשות Grandfathered ו The Grinder קיבלו ביקורות תומכות מאד (כאשר האחרונה אף קיבלה באז גדול יותר), אבל זה לא עזר להן: הן קרסו והציגו נתונים מגוחכים. הכישלון שלהן גרר גם את Scream Queens למספרים עלובים. העובדה שהאחרונה חודשה היא בעיקר הודות לכך שמנהלי הרשת אהבו את הקונספט שלה וכן את ההערצה שלהם לריאן מרפי, יוצר הסדרה, שהביא להם את Glee.

בנוסף לכך, ערב יום חמישי עד אשר American Idol עלתה, היווה בעיה, כאשר גם Bones איבדה גובה ואילו Sleepy Hollow ו Second Chance היו בדיחה עצובה.

מה עבד עבור הרשת ? 

כאשר היא באוויר Empire ממשיכה להוות להיט גדול. נכון, הסדרה לא מצליחה לשחזר את שבירת השיאים של הסדרה מהעונה הראשונה, אך עדיין בנתוני ה DVR הסדרה מצליחה לחפות על כך בצורה יפה מאד. אם משקללים את השידור החי עם ה DVR ומשווים בין העונות הרי שהעונה השנייה מנצחת בנתוני הרייטינג בקרב צופים מתחת לגיל 50 בהפרש של כ 9%.

העובדה ש Empire שודרה בחורף גרמה לכך ש Rosewood, אשר שודרה אחריה הצליחה לשרוד את עונתה הראשונה בצורה סבירה (וזה לא דבר של מה בכך ברשת הזאת), אם כי אפשר היה לצפות לנתונים גבוהים יותר.

בניגוד למה שעבר על רשת ABC בחודשים ינואר-פברואר, הרי שברשת FOX הציחו למלא את חודשי הפגרה בעזרת חזרתה של The X Files, אשר ההצלחה שלה הצליחה להפתיע ספקנים רבים ובעיקר מבקרים רבים, אשר קטלו אותה לאחר צפייה בפרקי החזרה. הצלחת The X Files סייעה להשיק גם את Lucifer בצורה טובה. להיט היא כבר לא תהיה, אבל סדרה סולידית עבור הרשת, שסובלת מאד בתחום בשנים האחרונות, דווקא כן.

ולבסוף, למרות ירידה לעומת העונה הראשונה שלה, הרי ש Gotham הצליחה בעונתה השנייה לשרוד עם נתונים בינוניים, בוודאי בהשוואה לסדרות רבות של הרשת. וכמו כן, שירת הברבור של American Idol הייתה מעל לצופה.

מה הרשת זקוקה לו לקראת העונה הבאה ? 

ניתן להצביע על מספר רב של אלמנטים שהרשת זקוקה לו. תיקון ערב שלישי, מציאת תחליף הולם ל 50 שעות של American Idol, כאשר יש לה מתמודדות לכך בדמות הריבוטים של Prison Break ו 24, או הפיילוטים של Leathal Weapon ו The Exorcist, אבל אם רוצים להיות רציניים: ברשת יקוו לסגור עם דיוויד דוקבני וג'יליאן אנדרסון בכדי שיחזרו לעונה נוספת של The X Files.


הערה: הניתוח מבוסס בחלקו על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

אין תגובות: