יום ראשון, 17 בינואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות וברשתות הכבלים בשנת 2016, שבוע שני



ברשת NBC אי אפשר שלא להגיד מילה טובה על Chicago P.D. הסדרה מצליחה להראות שיש לה כוח לעמוד בפני עצמה, גם ללא פרקי ספין אוף. הפרק ששודר בשבוע שעבר הניב לסדרה 2.0 נק' מדד ו 7.99 מיליון צופים. עבור משבצת השידור של עשר בערב, ובמיוחד עבור רשת NBC. מדובר בנתונים נאים מאד, ואף למעלה מכך. קחו בחשבון ש Blindspot, אשר נחשבה להצלחה הניבה עבור הרשת נתונים לא הרבה יותר גבוהים מכך. נכון, אין לה כמעט תחרות במשבצת השידור הזאת, אבל בכל זאת מדובר בתופעה שכדאי לשים אליה לב. עושה רושם שהופעת הדרמה הרפואית במותג לא רק שעומדת בפני עצמה, אלא גם מסייעת לשתי "אחיותיה" להניב נתונים יפים מאד. אין פלא, שברשת חושבים להפיק ספין אוף נוסף. השאלה היא, האם חובבי הדרמות זקוקים לסדרה נוספת שכזאת.

ברשת FOX, מנגד, לא מצליחים להניב להיטים חדשים. הניסיון בשבוע שעבר להשיק את Second Chanse נכשל כישלון מחפיר. עבור פרק פתיחה, נתונים של של 1.2 נק' מדד ו 4.71 מיליון צופים הם לא יותר מבדיחה. אפילו הקומדיות החדשות של הרשת הניבו נתונים טובים יותר בפרקי הפתיחה שלהן. וזה לא שלסדרה לא הייתה מקפצה נוחה לפניה. "אמריקן איידול" הציבה לה נתונים יפים (2.5 נק' מדד ו 9.74 מיליון צופים), אולם הסדרה איבדה כמחצית מקהל הצופים הנ"ל. ברשת התלבטו מאד לפני שאישרו את הפיילוט הנ"ל לסדרה, ועושה רושם שהם קיבלו החלטה גרועה מאד. מהנקודה הזאת יש רק לאן לרדת. נדמה לי שברשת FOX חושבים שלא, אבל זו המציאות.

ברשת ABC Family, או בשמה החדש FreeForm, יכולים לחייך. מעט. בשבוע שעבר ברשת השיקו את הסדרה ShadowHuters אחרי Pretty Little Lairs והנתונים היו טובים: 0.8 נק' מדד ו 1.82 מיליון צופים. מדובר ב 71% מנתוני הדמו ש Pretty Little Lairs הניבה לפניה (1.06 נק' מדד). מצד שני, הספין אוף של PLL, הכוונה היא ל Ravenswood, הניב בפרק הפתיחה 0.9 נק' מדד ו 2.12 מיליון צופים ואתם יודעים לאן הסדרה הגיעה. הנתון המעניין הוא שהסדרה גם סייעה ל PLL להניב נתונים טובים יותר מאלו שאנשים ציפו שתניב, נתונים טובים מהמקבילה שלהם בעונת הקיץ, כלומר לפרק הראשון, (0.95 נק' מדד ו 2.012 מיליון צופים). יהיה מעניין מאד לבדוק את נתוני הפרקים הבאים של שתי הסדרות בכדי לראות באם הן יצליחו לשמור על הנתונים שלהן, או שמא אחת מהן או אולי אפילו שתיהן יקרסו.

ברשת MTV החיוכים יהיו מעט עגומים. הסדרה The Shannara Chronicles ירדה בפרק השלישי שלה (הפרק הראשון היה פרק כפול) מ 1.02 מיליון צופים ל 920 אלף צופים בלבד. מדובר בירידה קטנה באפן יחסי, אבל עדיין מדובר באיבוד של כעשרה אחוזים מהקהל שהגיע לצפות בה בערב הפתיחה שלה (1.03 מיליון צופים). נקודה שצריך לשים לב אליה היא, שהיא שמרה כמעט על כל הצופים ש Teen Wolf הותירה לה (930 אלף צופים). באופן כללי, עדיין מדובר בנתונים טובים עבור הרשת המשדרת, נתונים אשר יאפשרו לה עונה נוספת במקרה הצורך, אבל איבוד קהל נוסף יכול לגרום לתגובת שרשרת, שתמשוך את הסדרה לכיוונים לא רצויים. נתוני הפרקים הבאים יהיו משמעותיים מאד עבורה ויחליטו לאן היא צועדת, חוף מבטחים או ביטול.

ברשת USA בוודאי מאוכזבים מהפתיחה של Colony. הסדרה, עליה בנו ברשת רבות פתחה עם 0.4 נק' מדד ו 1.36 מיליון צופים בלבד. עבור פרק פתיחה ומתוך מחשבה שהסדרה צפויה לאבד גובה, לפחות במעט, מדובר באכזבה גדולה עבור הרשת, אשר קבצה מספר כוכבים עבורה. עושה רושם שהרשת לא מצליחה למצוא לעצמה סדרת להיט. הפעם, אי אפשר להאשים את הצופים לאור האיכות הקריאטיבית שלה. לאור הנתונים הנ"ל, ומבלי שהסדרה תתרומם מעט נתוני הרייטינג בפרקים הבאים שלה (סיכוי נמוך) קשה גם לראות עתיד כלשהו עבורה מעבר לעונה הראשונה שלה. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

Marvel's Jessica Jones (Netflix) renewed for a 2nd season

אנונימי אמר/ה...

Unbreakable Kimmy Schmidt (Netflix) renewed for a 3rd season ahead of its S2 premiere