יום ראשון, 1 במרץ 2015

בוודאי שמתם לב ש...



בשבוע שעבר שודר הפרק האחרון לעונה השנייה של הסדרה Sleepy Hollow. הפרק האחרון היה פרק שעסק במסע בזמן. צר לי לומר זאת על סדרה שהייתה בתחילת דרכה סדרה נחמדה ובעיקר מרעננת בז'אנר שלה ובעיקר בסיפור שסופר פעם אחר פעם במספר גרסאות קולנועיות, אבל בעונתה השנייה ובעיקר בחצי השני של העונה מדובר באכזבה אחת גדולה. ואני אומר, זו תזכורת לכל מנהלי הרשתות האמריקאיות שהתערבות בנושאים קריאטיביים יכולה רק להזיק לתכנים שהם מעלים וההידרדרות בנתוני הרייטינג היא עדות לכך. מסדרה שעונה שנייה הייתה עניין טריוויאלי עבורה היא הפכה לסדרה שעונה שלישית תהיה הפתעה גמורה. היתרון שלה הוא, שלמרות שלרשת יש השנה שתי הצלחות בסדרות החדשות שלה כגון Empire ו Gotham, עדיין מדובר בדרמה עם תסריט במקום השלישי של הרשת. מעניין יהיה לראות אם זה יספיק לה לקבל עונה נוספת. בכל מקרה, גם אם תקבל עונה נוספת קשה לי להאמין שהיא תהיה עונה מלאה בת 22 פרקים.

בשבוע שעבר חזרה הסדרה The Night Shift ברשת NBC לעונתה השנייה וזאת בצמוד לסדרה The Voice. לאחר פרק אחד בלבד עושה רושם שהתכניות של הרשת העונה כשלו. ראשית, המעבר של The Blacklist ליום חמישי גרר ירידה בנתוני הרייטינג מ 2.5-2.4 ל 1.9-1.7 נק' מדד. במקביל, הסדרה נכשלה עם State Of Affairs שלא צפויה לחזור לעונה נוספת ולבסוף The Night Shift חזרה עם אותם נתונים שהיא הניבה בעונת הקיץ (בסביבות 1.5 נק' מדד) וזאת למרות הובלה של 4.1 נק' מדד של The Voice. כלומר, בצעד אחד הרשת איבדה שלש סדרות. היה עדיף להחזיר את The Blacklist ליום שני ולדחות את The Night Shift לעונת הקיץ. אולם, מאחר ולרשת כבר יש 3 דרמות וקומדיה חדשות שמתוכננות לקיץ (וקומדיה נוספת שאמורה לחזור לעונה נוספת) וקשה לראות את הרשת מקימה ליין אף שלם לעונת הקיץ מסדרות בעלות תסריט. ואני אומר, לפעמים שינויים יכולים רק להזיק. כפי שרשת ABC למדה על בשרה עם השינויים שעשתה בשנים האחרונות בימי רביעי.

רשת CBS הוציאה למעשה את The Good Wife ו Madam Secretary לחופשה ארוכה של יותר משלשה חודשים. להוציא שני פרקים אשר שודרו בתחילת חודש ינואר (ב 4 וב 11 בחודש) לאחר חזרה מתקופת החגים האמריקאית The Good Wife למעשה בחופשה החל מה 23 בנובמבר 2014 ! גם Madam Secretary בחופשה ארוכה החל מה 30 בנובמבר ויחזרו רק ב 1 במרץ 2015 ! כולם דיברו על מה שרשת ABC עושה לחלק גדול מהסדרות שלה, אולם מבלי לשים לב גם רשת CBS נקטה בשיטה דומה. יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא השידורים המיוחדים במספר שבועות במהלך החודשיים האחרונים (סופרבול, אוסקר וכו'...), אבל אני מניח שמעריצי הסדרות לא מרוצים מהעניין. ואני אומר, אפשר להבין את הצעד של הרשת, אבל אפשר היה לשדר פרק אחד או שניים בתווך ואז המהלך היה פחות דרסטי.

לרשת ABC יש דילמה לא קטנה. הקומדיה החדשה שלה Fresh Off The Boat מניבה נתונים סבירים בערב יום שלישי (1.9 ו 1.8 נק' מדד בשבועיים האחרונים ובשבוע האחרון זה קרה גם אל מול The Voice), אולם לקראת העונה הבאה הרשת שוב תמצא בדילמה. מצד אחד, היא ייצבה את שעת השידור, אולם היא גם לא להיט שיוכל לפתוח ערב שלם. קשה לראות את "ש.י.ל.ד.", שצפויה לחזור לעונה נוספת מצליחה להשתדרג עם השיבוץ הנ"ל לצידה ואני לא מדבר בכלל על שעה עשר בערב שגם העונה היא חור אחד גדול בלוח המשדרים, למרות ש Forever קיבלה הזמנה לעונה מלאה. גם מעבר של הקומדיה החדשה ליום רביעי, ששם הוא באמת מקומה, היות ומדובר בעוד דרמה-קומדיה משפחתית, מעבר שכזה הוא כמעט בלתי אפשרי היום והליין אף צפוי לחזור בשלמותו לעונה נוספת. אז, מה הרשת כבר יכולה לעשות איתה ? עם הנתונים שהיא מנפקת עתה כמעט בוודאות שהיא חוזרת לעונה נוספת. ואז, מה ?

הסדרה The Goldbergs שידרה פרק מיוחד ביום רביעי שעבר. הסדרה, אשר מתרחשת בשנות השמונים התייחסה לאחד הסרטים הגדולים בכל הזמנים, בוודאי אחד מסרטי הנוער הגדולים, Ferris Bueller's Day Off (מי שלא ראה את הסרט חייב לצפות בו, אין התייחסות אחרת לסרט מלבד שתי המילים הבאות: סרט חובה) ולמעשה עשתה פרק הומאז' לסרט, אשר כלל גם הופעת אורח של השחקן צ'ארלי שין, שהשתתף בסרט המקורי. לעיתים נדירות פרקים שכאלה (הומאז'ים) מוצלחים, אולם פרק זה היה מוצלח מאד. לא פלא שהפרק הניב 2.5 נק' מדד (קצת מעל הממוצע של הסדרה בעונה זו). בכלל, עושה רושם שלאחר התחלה איטית מתברר עתה (הסדרה באמצע עונתה השנייה) שמדובר בקומדיה לא רעה כלל ואפילו מעבר לכך. למרות שהיו סדרות שניסו לחזור לעבר הרי שבמקרה הזה המעבר מוצלח, בעיקר משום שהתסריט מבריק, הכימיה בין השחקנים נהדרת ומעל כולם מתבלט טרוי ג'נטל, אשר מגלם את דמותו של בארי, הטמבל של המשפחה שלא מפחד להשפיל את עצמו אם הוא חושב שזה יעזור לו. גם השורות הטובות ביותר נכתבות עבורו. נסו את הסדרה, גם אם אתם לא חובבים סדרות המתרחשות בעבר. פשוט קומדיה מהנה.

אחת השאלות בעולם הטלוויזיוני האמריקאי-קנדי נפתרה לפני כעשרה ימים. בשנה האחרונה השחקן דניאל ג'יליס היה חלק מהקאסט הראשי של שתי סדרות. מצד אחד, הוא מגלם את דמותו של אלייז'ה בסדרה The Originals ומצד שני הוא המשיך לעונה שלישית כחלק מהקאסט הראשי של Saving Hope כג'ואל, אחד הרופאים בבית החולים. קשה להבין כיצד השחקן הצליח ל"רקוד על שתי חתונות" במשך עונה שלמה, כאשר אם מחברים את מספר הפרקים בהם הופיע בשתי הסדרות מגיעים לקרוב ל 40 בעונה ! מתברר שהשחקן בחר ולפחות סדרה אחת ירדה מהפרק כאשר הדמות שלו נהרגה בסדרה Saving Hope בפרק האחרון של העונה השלישית. מעניין יהיה לראות אם הוא יתחרט על הבחירה ולכמה עונות The Originals ו\או Saving Hope ישרדו. בכל זאת, צריך לקבל משכורת ולהישאר קרח משני הצדדים זה יהיה מעצבן. במיוחד היות והשחקן היה חלק מהקאסט הראשי בשניהם ולא חלק מקאסט משלים. מה אתם אומרים, הוא עשה צעד נכון או שמא היה צריך להמשיך ול"רקוד על שתי החתונות" ?

2 תגובות:

Gilad אמר/ה...

אכן The Goldbergs סדרה נהדרת ומאוד מצחיקה.

אנונימי אמר/ה...

"אבל אפשר היה לשדר פרק אחד או שניים בתווך ואז המהלך היה פחות דרסטי"
כמו שציינת, זה מה שCBS עשו. אז כל הפואנטה שלך לא ברורה לי.