יום ראשון, 8 במרץ 2015

ביקורת: Secrets & Lies, עונה ראשונה, פרקים 3-1: לא היה לה סיכוי מלכתחילה...



רשת ABC ניסתה לפני שבוע להעלות סדרה חדשה בשם Secrets & Lies על פי סדרה אוסטראלית בעלת אותו שם. הסדרה מספרת את סיפורה של עיירה קטנה שבה ילד קטן נרצח ונמצא על ידי בן גארנר (ראיין פליפה) שרץ ביערות. מיד לאחר הירצחו, כאשר המשטרה מתחילה לנבור בחייו היא חושדת בו שגרם להירצחו והופכת את חייו ואת חיי משפחתו לגיהנום. במקביל, מתחילים לצוץ השקרים והסודות שמאפיינים את העיירה ואשר קשורים בצורה זו או אחרת לרצח הילד.

על פי נתוני הרייטינג של הפרקים הראשונים עושה רושם שהצלחה גדולה הסדרה כבר לא תהיה ובכך נמשכת המסורת של אי הצלחת ייבוא סדרות מחו"ל לארה"ב. אולם, כאשר מנתחים את הסיבות לאי ההצלחה השאלה הראשונה שעולה: מדוע חשבו מנהלי רשת ABC שהסדרה יכולה להצליח בשעה שהיא מעלה את פרקיה הראשונים אל מול הפרקים האחרונים של העונה החמישית של The Walking Dead ? אפשר לראות גם כיצד הנתונים של The Good Wife ירדו לאזור של 1.1 לאחר החזרה מהחופשה הארוכה. לגבי ההצלחה של Last Man Of Earth באותה שעת שידור, הרי שמדובר בקהל יעד שונה.

כמו שאני רואה את הדברים, השיבוץ המתאים שלה היה חייב להיות בעונת הקיץ. בעונת הקיץ נתונים של 1.2-1.1 נק' מדד היו מהווים הצלחה ומעניקים לה אפשרות לעונות נוספות. אפשרות אחרת הייתה לסיים את העונה השנייה של Resurrection לפני חופשת החגים ואז לעלות עם הסדרה החדשה בתחילת חודש ינואר, כאשר הלהיט של הזומבים נמצא בחופשה ובכך להעניק לה סיכוי גבוה יותר וזאת למרות שבתווך היו אירועים מתוקשרים (אוסקר, סופרבול). עתה, קשה לראות עתיד גדול עבורה. אפשרות אחרת הייתה שיבוצה ברשת כבלים כגון A&E או Lifetime.

לאחר שנקודת הפתיחה של הסדרה הייתה גרועה הגיע הזמן לדבר על שאר האלמנטים החשובים. נתחיל דווקא עם מספר הערות על גזרת הליהוק. ראשית, ראיין פליפה מוכיח שהוא שחקן ברמה אחרת. כאשר הוא על המסך הוא מצליח למגנט את הצופים ובהפקה זקוקים לכך היות והדמות שלו היא המרכזית והוא נמצא על המסך כמעט בכל סצינה. מהבחינה הזאת הם יכולים לרשום בינגו.

ליהוק נוסף שחייבים להזכיר הוא של אינדיאנה אוונס כנטלי, בתו של בן. מצד אחד, מדובר באחת מהשחקניות היפות ביותר בהוליווד (ולא, לא מדובר בהגזמה). מצד שני, מדובר בשחקנית בת 25, אשר מגלמת דמות של נערה בת פחות משבע עשרה וזה ניכר.

ולבסוף, ג'ולייט לואיס, אשר מגלמת את דמות הבלשית אנדרה קורנל, היא אחת מהשחקניות שהיא אוברייטד בעולם הסרטים\סדרות וגם בסדרה הזאת היא אחת מהליהוקים הפחות טובים.

צריך גם לומר לטובת ההפקה, הם הצליחו להרכיב רשימה ארוכה של שמות מוכרים, כאשר לצד השמות שהזכרתי ניתן להוסיף גם את נטלי מרטינז (Under The Dome) וקאדי סטריקלנד (Private Practice). ולבסוף, מליסה גילברט. צחוק הגורל הוא, שדווקא בנוגע להן, קשה לראות אותן עושות עבודה יוצאת דופן לטובה או לרעה. השאלה הגדולה יותר היא: באם היו מלהקים שחקניות אחרות במקומן המצב היה שונה. לפי דעתי, התשובה היא, לא. וזה כל הסיפור. יכול להיות שמדובר בדמויות אותן הן מגלמות, אבל אני חושב שמדובר ביותר מכך. הן לא מצליחות להבדיל את עצמן.

גם בנוגע לרעיון הכללי של הסדרה, אפשר לומר שהכתובת הייתה על הקיר. מדוע ? אי אפשר להכחיש שמבחינת הסיפור הכללי (ולא ניכנס לדקויות בתוך הסדרות) Secrets & Lies דומה מאד לסדרה Broadchurch. בשתי הסדרות מדובר על הניסיון לפתור פרשיית רצח של ילד קטן. מהבחינה הזאת, העלאת סדרה דומה בסמוך לסיום העונה השנייה של הסדרה הבריטית הכל כך טובה, גם במקרה הזה מדובר בטעות, במיוחד לאור העובדה שהניסיון לייבא את Broadchurch הבריטית לארה"ב, הניסיון הזה נכשל. לכן, למרות שהרעיון מעניין הרי שהוא ממוחזר ועוד מסדרה טובה יותר.

הבעיה הגדולה יותר היא במבנה של הסדרה. בניגוד ל Broadchurch הרי ש Secrets & Lies היא יותר בכיוון של אופרת סבון ובכך הסדרה מתאימה יותר לרשת ABC, שזה המאפיין העיקרי שלה. ואולם, צריך להזכיר שהעונה הראשונה של הסדרה האוסטראלית הייתה בת 6 פרקים בלבד ולכן העלילה נמרחת יותר ובכך בארה"ב עושים טעות פעם אחר פעם. היה עדיף לו היה מדובר בעונה לכל היותר של שמונה פרקים, כאשר היו לה מרכיבים של מיני סדרה והתסריט היה מרוכז יותר וגם הקהל היה נשאר עם טעם של עוד.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי אופרות הסבון יכולים לראות, אבל אין כאן בשורה חדשה ולכן, לא יקרה דבר לו תדלגו עליה. אם מחפשים סיבות כן לצפות בה, ניתן לציין שלש: הסיבה הראשונה היא, שהיות ומדובר באופרת סבון קיים בה מרכיב ההתמכרות, גם אם העלילה נמרחת מעט. הסיבה השנייה, המשחק של ראיין פליפה והכריזמה שלו על המסך. ולבסוף, היופי של אינדיאנה אוונס. זה מספיק לכם ? נסו פרק או שניים ותחליטו בעצמכם.

14 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נו באמת. האישה הטובה, שלה ממוצע צפייה של גיל 63, חולקת קהל עם המתים המהלכים הצעירה?? יש הרבה סיבות לירידה של האישה הטובה לא המתים המהלכים. עובדה שבתחילת העונה, כשהמתים קיבלה נתונים דומים האישה הטובה לא קיבלה 1.1.
חוץ מזה, רשת לא יכולה לזנוח כליל שעת שידור. בחודש האחרון אף אחד לא היה משדר שום דבר בגלל ״ האירועים המתוקשרים״ שמשיגים הרבה יותר מהמתים המהלכים והיו חולקים יותר קהל ממנה. אז גם עכשיו אי אפשר? ועוד מעט חוזרת משחקי הכס, אז גם אז אי אפשר? אני מציע שגם לא נשדר ברביעי ב9 כי שם יש את אימפריה, ולא בחמישי ב8 כי אז יש את המפץ.
תמיד היו להיטים, רשתות צריכות להמשיך בחייהן ולהפיק סדרות טובות ככל האפשר כדי שבכל זאת ייצפו בהן. גם אם זו שעת שידור קשה, היא ניתנה לסדרה הזו כי הרשת לא האמינה בה, והיא לא יכלה לנהוג אחרת. פגרה של חודש בזמן שידור של סדרה היא קטלנית עבור סדרה חדשה, ועלייה בקיץ של הסדרה הייתה משאירה חור בלוח המשדרים. מבחינת הרשת, היא העניקה צ׳אנס והצופים בחרו שלא להשאר. לא בטוח שהם טעו. עובדה שבשנה שעברה ״תחייה מחדש״ הצליחה וזאת למרות שהתחרתה בהמתים המהלכים. כשהסדרה מצופה ואהודה, היא תשיג רייטינג טוב. נקודה

אנונימי אמר/ה...

וזה לא שיש לי מניות בABC, או משהו כזה, אבל אני שונא שאנשים מנסחים משהו בצורה יפה וזה כאילו הופך את זה לנכון.

D1D1 אמר/ה...

בדרך כלל אני לא מגיב לתגובה מיד לאחר שמפרסמים אותה, אבל במקרה הזה אני מרגיש שאני חייב משום שכרגיל, לא קוראים את כל הכתבה ואז מגיבים.
התכוונתי שהתזמון של העלייה לאוויר היה גרוע. אם היו מעלים את הסדרה בחודש ינואר הסיכוי שלה להצליח היה גבוה יותר וכך גם בתקופת הקיץ. תזכירו לי איזו סדרה עלתה בחודש מרץ בשנים האחרונות והצליחה ? אלו סדרות שנועדו לסתום חורים.
לגבי "האישה הטובה" זה נכון שהקהל שלה מבוגר יותר, אבל לא כל הקהל שלה ולכן ראינו ירידה ממוצע של 1.3 ל 1.1 נק' מדד ולא ל 0.7 או פחות, זה מסביר בדיוק את הכוונה שלי.

אנונימי אמר/ה...



נחמד שאתה לא עושה מה שאתה מטיף לו ואתה לא קורא עד הסוף וממהר להגיב ולהתגונן.
לגבי עלייה בינואר של הסדרה- כאמור, תרחיש זה היה מייצר בעיה גדולה, שכן, בפברואר יש אירועים גדולים מאוד שמניבים הרבה יותר רייטינג מהמתים המהלכים ומשודרים ברצף- שבוע אחר שבוע ותחרות בהם דינה מוות לסדרה. פגרה של כמה שבועות לסדרה חדשה לפני שהספיקה לתבור מספיק קהל גם דינה מוות לסדרה. לכן, עלייה בינואר היא טעות אסטרטגית עצומה לסדרה.
לגבי עלייה בקיץ- אז, היה נוצר חור ענק בלוח השידורים ומדוע? בגלל שיש להיט מתחרה באותה שעה? לא ככה רשת ששואפת להיות במקום הראשון צריכה לפעול.
לגבי סדרה שהצליחה שעלתה בחודש מרץ- כאמור, לא הייתי צריך לחזור יותר מדי אחורה- ״תחייה מחדש״ הייתה בשנה שעברה הצלחה גדולה והיא הניבה נתונים מרשימים מול המתים המהלכים. כלומר, סדרה עם נתונים מספיק טובים בכל זאת יכולה להצליח מול המתים.
לגבי האישה הטובה, שוב, כאמור, הסדרה כבר התחרתה השנה במתים המהלכים ולא ירדה בנתוני הרייטינג אז. מדוע שכעת, היא תרד? זוהי הסיבה שאי אפשר להאשים את הירידה למתים, אלא, בפגרה הארוכה וחוסר הפרסום של הסדרה על ידי הרשת.

D1D1 אמר/ה...

זה כל כך לא נכון שזה משווע.
בדרך כלל סדרות שעולות בחודש ספטמבר משדרות ארבעה או חמישה פרקים ואז יוצאות לחופשה של שבוע וממשיכות ובדרך כלל עד חופשת החגים הם יוצאים לחופשה של שבוע אחד לפחות. במידה ועולים בחודש ינואר זה יכול להיות מתכון דומה. אפשר לרוץ במשך שלשה או ארבעה שבועות, חופש של שבוע ואז ריצה של ארבעה פרקים עד לפחות עד אמצע חודש מרץ.
לגבי "תחיית המתים" היא הייתה הצלחה בדיוק לשבועיים עד שקרסה.
לגבי חישוב לוח שידורים, רק טיפש לא מחשב מה עומד מולו לפני שמעלה סדרה חדשה. תראו מה עשו ל"רשימה השחורה" עם המעבר ליום חמישי ללא תמיכה רצינית, כאשר רשת ABC כבר התבססה עם סקנדל ולרשת CBS יש בתחילת הערב את המפץ הגדול שנותנת לה תמיכה גם אם זה לא באותה שעת שידור. נכון מאד שציפיה לסדרה עוזרת לצבור קהל התחלתי, אבל כאשר עומדת מפלצת רייטינג מולך הסיכויים מלכתחילה לא מספיק טובים.
לגבי האישה הטובה, הנתונים שלה נעו בתקופה של תחילת העונה בין 1.3 ל 1.2 נק' מדד עם פיקים ויכול מאד להיות שהחופשה הארוכה פגעה בה, אבל העובדה שהיא מתמודדת מול המתים לא בדיוק סייעה לה ואף למעלה בכך. קו המחשבה שלך לא נכון מלכתחילה ואתה לא רואה את התמונה כולה.

אנונימי אמר/ה...

זה שאתה אומר משהו כמה פעמים לא הופך אותו לנכון.
עובדה- במשך שלושה שבועות רצופים שודרו משדרים שהניבו לפחות 8.0 נקודות מדד (שנות הארבעים לSNL, הסופרבול, והאוסקר), כאשר השניים האחרונים הניבו הרבה מעבר לכך (הסופרבול לא צריך להרחיב במילים, והאוסקר באזור 11.0 נקודות מדד). לכן, ההפסקה המבוקשת היא הרבה מעבר לשבוע. כלומר, אתה מעוניין לתת הזדמנות לסדרה שתרוץ במשך חמישה פרקים, תצא לפגרה של ארבעה שבועות (לא תשדר בשלושה שבועות, ותחזור בשבוע שלאחר מכן) ותצליח לשמור את הקהל שהיא עוד לא הספיקה לאסוף? אתה צוחק, נכון? שום רשת לא עושה את ההפסקה הזאת. "לרוץ במשך שלשה או ארבעה שבועות, חופש של שבוע ואז ריצה של ארבעה פרקים" זה רעיון נהדר, שלא מתחשב עם מה שעומד מולו. אז אולי לא אני הטיפש?
קודם בכל, פרק סיום העונה של תחיית המתים הניב 2.1 נקודות מדד. אלו נתונים טובים. אולי לא כאלו שמצביעים על להיט ענק כמו אימפריה, אבל בהחלט טובים. דבר שני, לא זו הייתה הפואנטה, אלא שהקהל בכל זאת בא לראות. בפרק הראשון של הסדרה, ששודר, לא תאמין, מול המתים המהלכים, צפו 3.8. גם בפרק הרביעי של הסדרה (שהיה האחרון ששודר מול המתים), צפו 2.4, שזה עדיין נתון מכובד. כלומר, הצופים באו לראות- הם פשוט לא נשארו כי הם לא אהבו את מה שהם ראו. כלומר, אפשר להצליח במרץ ולהשיג צופים- גם במשדרת השידור הזו. הבעיה היא באיכות של הסדרות וזו הסיבה לנפילתן של שתי הסדרות המדוברות.
תקן אותי אם אני טועה, אבל סקנדל מניבה, בממוצע 3.0 נקודות מדד. משפחה מודרנית מניבה נתונים גבוהים יותר (כלומר, היא להיט גדול). רשת FOX הציבה, מול משפחה מודרנית, את אימפריה, ולא רק שהצופים באו ובהמוניהם, הם גם רצו לספר לחברים, שממשיכים לבוא. כלומר, לראייה עוד דוגמה לסדרה שהצליחה למרות שהתחרתה במפלצת רייטינג. נכון, היה לה את אמריקן איידול כמקפצה, אבל בסופו של דבר, אימפריה השיגה בכל 9 השבועות האחרונים הרבה יותר מאשר אמריקן איידול- כלומר שבא קהל נוסף, שלא צופה באמריקן איידול, לצפות באימפריה. אין ספק שצריך להסתכל על לוח השידורים המלא לפני שהוא מעלה סדרה חדשה- אבל זה לא אומר שאתה צריך להשאיר חור בלוח. כי להלן הוכחה שאפשר להצליח גם אם יש להיט מולך. רוצה הוכחה נוספת? מה שABC עשתה בחמישי השנה. למרות המפץ הגדול, האנטומייה של גריי עברה ל-8 ושמרה, פחות או יותר, על אותם הנתונים. כלומר? אפשר שיהיו שתי סדרות מצליחות באותה שעה. אני חושב שאני יכול להביא עוד דוגמאות רבות אבל הלקח הוא ברור- אפשר להצליח מול מפלצת רייטינג, ולהשאיר חור בלוח השידורים זה הפתרון הגרוע ביותר ולא לנסות ולהכשל- כי זה הרע במיעוטו. יותר חשוב שיתאמצו ביצירת סדרות מקוריות וטובות יותר וכך, לחזק אותך ועל הדרך להחליש את הסדרות המתחרות, ולא לפחד מהן.
לגבי האישה הטובה, זה עיוות מוחלט של המציאות. קודם כל, לאורך כל העונה היא הניבה 1.3-1.4, ופעם אחת פיק של 1.5 נקודות מדד(שאגב שודר מול המתים) מעולם לא השיגה פחות מכך עד לפרק האחרון. תבדוק בעצמך. איך בדיוק המאבק עם המתים פגע בה עכשיו יותר מבעבר? אתה מסרב להודות שייתכן שטעית ורק מאשים.

D1D1 אמר/ה...

ראשית, לגבי העובדה ששודרו במשך שלשה שבועות רצופים משדרים שכאלה זה מציב 2 אפשרויות: או מה שהצעתי, כלומר לעלות בינואר ולעשות הפסקה כעבור מספר פרקים, או דחייה לקיץ. בפועל, בחרו באפשרות החלשה מכולן. ושוב, אני חוזר, אני לא זוכר סדרה שהצליחה בשלב הזה של העונה. וחוץ מזה, מי אמר שהיא חייבת להיות משובצת ביום ראשון ? האפשרות השנייה היא לדחות אותה לקיץ. אתה יודע מה ? אפשרות נוספת היא לשבץ אותה ביום חמישי עם מקדמה של סקנדל ולא ביום ראשון כאשר המקדמה של היה היה פעם קטנה יותר. אבל לעלות דווקא אל מול מגה להיט כמו המתים המהלכים ? זה המהלך הכי פחות הגיוני.
לגבי תחיית המתים. לאחר שהחלה עם 3.8 נק' מדד הרי שלסיים עונה עם 2.1 נק' מדד זו קריסה. נכון שעדיין מדובר בנתונים טובים, אבל לאבד כל כך הרבה צופים בזמן כל כך קצר (אתה ציינת שבפרק הרביעי היא הניבה 2.4 נק' מדד).
לגבי השיבוץ של אמפריה. לצערי לא, משפחה מודרנית היא כבר לא מפלצת רייטינג, אלא סדרה עם נתונים טובים. אתה משווה סדרה בשיא כוחה עם 7.5 נק' מדד אל מול שכבר שנתיים דועכת ? אז נכון, הייתה ציפיה כלפיה ואז היא צמחה, אבל בפועל אין לה מתחרות גדולות.
לגבי מה שרשת ABC עשתה ביום חמישי האחרון, זה רק מחזק את הטענה שלי. טענתי שזה יצליח כי רשת CBS אפשרה לה את המהלך כאשר החלה את העונה עם שידורי הפוטבול בתחילת העונה ולמעשה הפקירה את כל הערב (הרי NBC, FOX וה CW לא ממש מתחרות בה בערב זה).
לגבי האישה הטובה, אני טוען שלו היא לא הייתה משודרת מול המתים היא הייתה מניבה 1.6-1.5 נק' מדד. אין לי בעיה להודות כשאני טועה, הפעם אני לא חושב שזה המצב.

אנונימי אמר/ה...

אתה הצעת הפסקה של שבוע. תחשוב שנייה בצורה הגיונית על מה שאתה מציע- לעלות סדרה בינואר, לשדר ארבעה או חמישה פרקים שלה ואז חודש הפסקה? עבור סדרה חדשה ? זה אומר מוות מובטח. דחייה לקיץ משמעותה יצירת חור בלוח המשדרים, אז מוטב שתפסיק להציע את האופציה הזו כי היא פשוט לא ריאלית עבור שום רשת גדולה. הניסיון של "תחייה מחדש" מוכיח (בזה שהיא נפלה כל כך הרבה בכל כך מעט פרקים) שהצופים כן באים- גם מול המתים המהלכים, אם הסדרה מספיק מעניינת והפרסום מספיק מסיבי. השאלה היא אם הם נשארים. עוד הוכחה לכך אתה יכול לראות ביום שני השנה- שהצופים באו לשלוש סדרות- המפץ, The Voice, וגות'האם- זה שהם לא נשארו זה כי הם לא אהבו את מה שהם ראו, אבל הם הסכימו להשאר, וזה מה שמוכיח הניסיון של תחיית המתים, וכן ניסיון זה. הרעיון לשבץ אותה אחרי סקנדל לא יצא לפועל כי ברשת לא האמינו בה כפי שהאמינו בפשע אמריקאי. גם רעיון זה היה משאיר חור בלוח המשדרים. אתה משום מה מסתכל על התמונה מנקודת מבטה של מפיקי הסדרה, ולא של הרשת ופה הטעות שלך- הרי, הרשת קובעת שיבוצים ולא מפיקי הסדרה.
לגבי אימפריה, ציינתי את השיבוץ שלה בתגובה לדוגמה שהבאת למה שקרה לרשימה השחורה של NBC כשהיא הציבה אותה מול הלהיט-סקנדל. אם סקנדל היא להיט, אז גם משפחה מודרנית, שכן השנייה הניבה יותר רייטינג מהראשונה בכמעט כל שבוע בעונה האחרונה (וכמובן שבקודמות). אז תחליט, או שלרשימה השחורה אין מתחרות, או שגם לאימפריה יש.
CBS לא אפשרה את זה משתי סיבות. ראשית, הפובטול בכל זאת הניב כ-5.5-6.0 נקודות מדד בששת השבועות ששודר. שנית, גם כשהמפץ והליין אפ המלא של הרשת עלה כולל המפץ הגדול, האנטומיה לא ירדה בנתונים. כלומר, התחרות מול המפץ הגדול, שהיא להיט ועל זה כל אחד יסכים, האנטומייה נשארה עם אותם הנתונים.
לגבי האישה הטובה, ראשית, זה לא מה שטענת. אתה טענת שהתחרות היא זו שהובילה לירידה שלה- לא זו שמנעה ממנו לעלות- ויש הבדל. שנית, גם טענה זו לא מגובה עם עובדות, שכן, גם כשלא שודרה מול המתים המהלכים, היא נשארה על 1.3-1.4 נקודות מדד השנה. מדובר בקהלים שונים לחלוטין, זו הסיבה היותר הגיונית לנפילה.

D1D1 אמר/ה...

הצעתי מספר אפשרויות. אחת האפשרויות הייתה שידור מספר פרקים ואז הפסקה. וכן, זה עדיף על עלייה בשלב כזה של העונה כאשר האנשים כבר מקובעים על הרגלי הצפייה שלהם. אפשרות הדחייה לקיץ עדיין נראית ריאלית יותר. מי אמר שיווצר חור בלוח המשדרים ? לא אמרתי שברשת לא ישדרו דבר עד אז במשבצת השידור הזאת. רוצה דוגמה ? בבקשה החזרת "נקמה" לשעה תשע והזזת Foerver ליום ראשון בשעה עשר במקום יום שלישי, הרי שתי הסדרות, ככל הנראה, יבוטלו בתום העונה אז מדוע לא לתת להן לסיים את העונה ביום ראשון ? ביום שלישי אפשר היה להעלות שידור חוזר של Shark Tank, זה יניב את אותם נתונים של Forever. אבל זו רק דוגמא אחת שאם אני חשבתי עליה בוודאי אחרים חשבו עליה ברשת.

לגבי מתים לתחייה, אני מצטער, אבל אתה ממשיך להתייחס אליה כהצלחה והיא הייתה למעשה בועה של יחסי ציבור ותו לא. אז אפשר לקדם סדרה אבל זה יחזיק מעמד, בשלב הזה של העונה, אולי לשבועיים או ארבעה שבועות לכל היותר. ושוב, תזכיר לי הצלחה אחת ששרדה כאשר עלתה בשלב הזה של העונה. נכון, נותנים לסדרות שמשווקים אותן חזק סיכוי, אבל האנשים כל כך מקובעים בשלב הזה של העונה שהם לא נשארים, גם אם מדובר בסדרה סבירה. רובם פשוט מכניסים אותם ל DVR.

איך אתה אומר שאני מתייחס למפיקי הטלוויזיה ולא לרצונות הרשת ? הרי זה בדיוק מה שאני עושה. אני מביט על האפשרות של הרשת להצליח בשיבוץ וטוען שמלכתחילה זה לא היה מצליח בגלל השיבוץ. אני מביט מבט כולל על התמונה כולה ואז מנתח. אם הסדרה לא מצליחה אזי הרשת סובלת ואם ברשת לא נתנו לה אפשרות להצליח זו בעיה שלהם ולא של המפיקים.

נתת דוגמא של התכניות ביום שני ואני מאד מאוכזב ממך. אני מניח שקראת מספר פוסטים שאני מנתח במהלך השנים ולכן אתה צריך לעשות הפרדה גדולה מאד בין תכניות שמתחילות בחודש ספטמבר לתכניות שעולות בחודש מרץ. בחודש ספטמבר עדיין קהל הצופים לא סיגל לעצמו את הרגלי הצפייה ולכן קל לתוכניות להצליח במקביל (כולם זוכרים מה קרה ביום שלישי בתחילת העונה שעברה).
לגבי אימפריה והרשימה השחורה. הרי שאמפריה עלתה בדיוק מתי שצריך ב7 בינואר ואילו המעבר של הרשימה השחורה התבצע אחרי רק בתחילת פברואר, מה שמוכיח שגם לאחר הובלה של הסופרבול ויצירת בועה זה לא ממש עוזר בשלב הזה של העונה. יכול מאד להיות שלו המעבר של הרשימה השחורה היה מתבצע בשלב מוקדם יותר המצב היה אחר, אבל הפעם אי אפשר לבוא בטענות אל רשת NBC שרצתה לנסות הובלה של הסופרבול כמקדם מכירות. זה לא צלח.
לגבי סקנדל, נתתי דוגמא של הרשימה השחורה אבל צריך לזכור שמדובר בעונתה השנייה של הסדרה ולהפיל סדרה שנהנתה מתמיכה של The Vice אל ערב שנשלט על ידי סדרה. אם תקרא פרסומים שלי בשנתיים האחרונות טענתי יותר מפעם אחת שלהעלות סדרה בערב יום רביעי יש סיכוי גבוה יותר מאשר בימים אחרים וזו לא נבואה אלא קריאה נכונה של קהל הצופים האמריקאי וזאת למרות שמשפחה מודרנית הניבה נתונים גבוהים.
לגבי רשת CBS, תפסיקו להסתכל על נק' המדד של ערב הפוטבול. הוא יכול היה להניב 10.0 נק' מדד אבל זה לא היה משנה משום שכמעט כל הקהל הנשי (שחלקו היה צופה בערב הקומדיות של הרשת) זז אל עבר הערב של רשת ABC. וזה מחזק את מה שאמרתי, כי להחזיר גלגל לאחור זה קשה ולאחר שהצופים קיבעו לעצמם את ההרגלים לצפייה לעונה הם לא שנו אותם ובחודש מרץ זה קשה הרבה יותר.
לגבי האישה הטובה, לא טענתי שהתחרות היא זו שהובילה לירידה, אלא שזה גם מה שגרם לירידה. יש הבדל. פשוט ציינתי שזה תרם. ושוב, מה שמתאים לתחילת השנה לא יכול להתאים לחצי השני של העונה. צריך לראות את העונה כולה ולנתח לפי החלקים המתאימים, לא מדובר רק בנתונים היבשים.

D1D1 אמר/ה...

לגבי האישה הטובה, אם זה לא הובן כפי שציינתי בתגובה הקודמת, אז קבלות תיקןן.

אנונימי אמר/ה...

אני פשוט לא מבין איך מי שמבין בטלוויזיה כמוך יכול לטעון שמדובר באופציה חיובית עבור סדרה חדשה- לעלות 4 פרקים, לתת לה (אולי) לרכוש קהל, ואז פגרה של חודש. זה רצח לסדרה. אתה יודע מה הבעיה באפשרות שלך? שהיא תיצור מפץ גדול בהרבה ברייטינג וזה לא משתלם. כי כעת שקרים וסודות ונקמה מניבות 1.4,1.0 (נכון לליל אמש), ואילו Forever ונקמה ביחד בראשון היו קורסות הרבה מתחת לזה, לפי דעתי ובסופו של דבר, זה לא משתלם להם כלכלית.
הרבה יותר משתלם כלכלית לעלות סדרה חדשה, שאולי תוכל להצליח. אתה טוען שמראש הסיכויים של סדרה להצליח במרץ נמוכים- פה הטעות שלך, כפי שאני רואה את הדברים. אין דבר כזה הצלחה של שבועיים או ארבעה באמצעות יחצנות. כל מה שרשתות עושה זה בועה של יחצנות. צריך לדבר על הבאז המטורף שABC או FOX מייצרות לסקנדל, איך להתחמק מרצח או אימפריה? יחצנות פסיכית. החכמה היא שהצופים יאהבו את מה שהם רואים. כל מה שצריך לסדרה טובה כדי שהיא תצליח זה שהצופים יבואו לפחות לפרק אחד- ואם הם באים ולא אוהבים, משמע שלא הרשת אשמה אלא התכנית. מתים לתחייה הוכיחה כי ניתן להצליח להניב נתונים טובים (או לפחות סבירים) בשלב זה של העונה. הפרק הראשון שלה הניב נתונים מעולים (ומעבר לכך), והפרק האחרון הניב נתונים טובים. הירידה הגדולה שקרתה, קרתה בגלל שהצופים התאכזבו מהאיכות הקריאטיבית של הסדרה, ולא בגלל שהצופים התאכזבו משעת השידור, או מעונת השנה או מהתחרות ש*לא* פתאום צצה בדמות המתים המהלכים, וזה מה שצריך להדגיש . אתה מסבך דבר פשוט.
לא מבין למה הלכתי כל כך רחוק- עבור FOX, במצבה הנוכחי, הנתונים של Last Man On Earth בשני פרקי הפתיחה שלה, וכן בפרק אמש הם טובים, אולי אפילו טובים מאוד, וזאת למרות שהיא משודרת מול המתים המהלכים. כלומר, גם השנה הצופים באו, ושוב, אם הם נשארים, זה תלוי באיכות הסדרה.
כמובן שיום המון הבדלים בין תחילת העונה למחציתה, אבל, הדוגמה של יום שני הוכיחה כי כמה תכניות גדולות כן יכולות להצליח במקביל, ושאסור לרשתות לחשוש האחת מהשנייה.
הבעיה של הרשימה השחורה היא שהיא החלה בתהליך הירידה שלה עוד השנה כששודרה מאחורי דה וויס (תהליך שלא נרשם בשנה שעברה), ואז היא באה "חלשה" ליום חמישי, שהוא, בעיניי, היום הקשה בשבוע- בגלל הלוחות של CBS וABC. הבעיה של הרשימה השחורה לא הייתה בתחרות שלה, אלא בהעדר המקפצה שדה וויס סיפקה לה עד כה, בעיניי.
לגבי רשת CBS, שוב, אני לא מסכים. עובדה- יש רוב נשי (שלא צופה בדרך כלל בפוטבול) שצופה באנטומיה. עובדה- הרוב הזה רחוק בהרבה מלהיות 100%(לא זוכר את הנתון המדוייק, אבל הוא ידוע לציבור כי דדליין עשו מחקר בנושא לפני כמה שבועות) לכן, בכל זאת הנתונים של הפוטבול משפיעים. אני כן מסכים איתך שהסיבה לירידה בנתונים של המפץ השנה היא התגברות התחרות מצד ABC- אבל, זה היה קורה בכל מקרה כי הקהל של הסדרה הזאת מאוד מאוד נאמן לה.
לגבי האישה הטובה, אני אהיה מעט ציני- זה לא שלא הובנת, זה פשוט לא נכתב כפי שתיקנת ואפילו אמרת שהיא הייתה משיגה 1.5-1.6 בלי המתים, אבל אני דווקא מעריך את זה שאתה מודה בטעותך, בסגנונך הייחודי.

אנונימי אמר/ה...

רק כדי להבהיר-
אני לא טוען שLMOE היא הצלחה, או כל דבר באזור של זה (לדעתי היא תמשיך ליפול עד שFOX תבטל אותה), אבל אני טוען שאפשר להשיג נתונים טובים ולא רק כתוצאה מיחצנות (הקידום שלה היה קטן, יחסית) וגם אם כן, זה לא משנה, כי, שוב, מהרגע שהצופים באו לפרק- אם הם יחזרו או לא זה תלוי בשאלה האם ההם אהבו את מה שהם ראו.

D1D1 אמר/ה...

אני עומד על שלי וטוען ששתי האופציות היו טובות יותר: להתחיל בינואר ובמיוחד מעבר לקיץ, במיוחד כשרואים שהסדרה נשארה יציבה בפרק השלישי עם נתונים של 1.4 נק' מדד. אני חושב שבקיץ היא הייתה מניבה נתונים של 1.2-1.1 נק' מדד וזה היה טוב מאד עבורה.
לגבי האפשרות עם ההפסקות, זה עדיף על המצב כרגע. מצטער, לא נסוג מקו המחשבה שלי.
כמו שאני רואה את הדברים, ההחלטה שהרשת לקחה הייתה הכי פחות טובה. נקודה. ולא יעזור כמה שינסו לשכנע אותי.
גם הטענה שלי שהסיכוי של סדרה שעולה במרץ הוא קטן נשארת על כנה. גם הצופים שמגיעים לצפות בה בתחילת דרכה יעדיפו לאחר פרק או שניים לצפות בה דרך DVR מאשר בצפייה ישירה. אלו הנתונים שהאמריקאים סיפקו בשנים האחרונות. מצטער. זו עובדה. ולא, הצלחה של שניים או אפילו שלשה פרקים זה לא מספיק.
אפילו סדרה איכותית כגון Golden Boy ששודרה ברשת CBS בימים שעדיין ערב יום שלישי היה מוצלח הרבה יותר לא שרדה.
לגבי LMOE. באמת ? מה ציינתי באותה פסקה ? שלא מדובר באותו קהל יעד ! וגם ההצלחה שלה היא בועה רגעית. ברשת דחפו אותה לאמריקאים כל כך חזק על גבול שטיפת המוח. רואים גם כיצד היא דועכת. כלומר, גם במקרה שלה מדובר בבועה.
לגבי הרשימה השחורה. אני מצטער, אבל ציינתי כבר שגם כששודרה אחרי דה וויס בעונה השנייה בשעה עשר וחצי היא עדיין הניבה נתונים של 2.2 נק' מדד לפחות, כך שזה היה צפוי להיות, פחות א יותר, הנתונים גם ביום חמישי ולזה הרשת ציפתה. היא לא ציפתה לירידה כה דרסטית עד ל 1.7 ועתה לקצת יותר.
לגבי רשת CBS, קראת את הניתוח שלי לפני תחילת העונה לגבי הלוחות ? חזיתי שזו אפשרות ריאלית ביותר. טענתי עוד לפני עליית הלוחות שהרשת מסתכנת בפתיחת הדלת עבור רשתות NBC ו ABC, אז במקרה של רשת NBC זה לא עבד כי המוצרים שלה היו גרועים, אבל האנטומיה היא מוצר מוכר ולמעשה מי שצופות בה הן בעיקר נשים ולכן פתיחת הדלת שרשת CBS עשתה גרמה לכך שהנשים התרגלו לשעת השידור החדשה ואז נשארו. וזה בדיוק מה שטענתי. לגבי הירידה של המפץ אני חולק עליך, זה פשוט משום שהאיכות של הסדרה בעונות האחרונות מדרדרת והעונה הירידה מורגשת עוד יותר.
לגבי האישה הטובה, פשוט לא רציתי שתמשיך להיטפל לנקודה קטנה, אז בכדי לסגור את הנקודה הזאת הסכמתי לתיקון הקל שלא משנה את קו המחשבה שלי.

אנונימי אמר/ה...

אני ממש, ממש לא מסכים איתך. אני לא זוכר שום מקרה שבו סדרה חדשה לקחה הפסקה כזו אחרי זמן כה קצר ושרדה. אני חושב שזה ניתוח מטופש שאם צופים יראו סדרה שהם אוהבים, הם לא ימשיכו לראות בה בגלל שאנחנו בחלק מתקדם של העונה, אם הם נתנו לה צ'אנס (וזה לא משנה מה). אם אתה דבק בדעתך, ואני דבק בקביעה שאם צופה בא לתת צ'אנס הוא ימשיך לצפות בה אם הוא אוהב אותה, אז ספק אם נתקדם בנושא זה.
הדוגמה של Golden Boy לא נכונה בגלל שמראש היא התחילה עם נתונים רעים (1.8 לפרק הראשון, באותם שנים הם נתונים רעים). חוץ מזה, שבעיניי היא לא כה איכותית, אלא עוד סדרה. אבל זה סובייקטיבי.
לגבי LMOE, בדיוק כפי שטענתי לגבי קודם, הסיבה לירידה היא באיכות הסדרה ולא בשיבוץ! הבועה שמייצרות רשתות מספיקה כדי להעניק צ'אנס וחשיפה לצופים ש(וזה עובדה) ימשיכו לצפות אם הם אוהבים, ובכך הבועה לא תתנפץ.
לגבי הרשימה השחורה, אני חושב שהירידה הייתה צפויה. 2.2 אחרי The Voice, משמעו, באזור של 1.7 מבלי המקפצה המטורפת הזו. גם פחות מזה לא הייתי מופתע. לא עוזרת לה העובדה שהייתה פגרה כה ארוכה בין החלקים של העונה. מה הפואנטה שלי? שמראש היא נידונה לריייטינג הזה, ולא בגלל שהיא החלה להיות משודרת באמצע פברואר.
זה היה אפשרות ריאלית ואת זה כל אחד ידע, וזה מפני שהלוח היה אטרקטיבי והצופים של שתי הסדרות של שונדה נאמנים מאוד ווינונה ריידר הוא שם מאוד מוכר והסדרה עצמה עוררה באזענק והרשת יחצנה את הסדרה שלה כמו מטורפים. הצופים היו נשארים לטובת האנטומיה בכל מקרה, לפי דעתי. לגבי הירידה של המפץ, אני מסכים איתך, טעיתי ושכחתי מזה. אני חושב שזה שילוב של שני הגורמים. בעיקר כי הירידה הקריאטיבית בעונה האחרונות פשוט עצומה ומורגשת לכל מי שראה פרק ממנה.
לגבי האישה הטובה, אם אתה מבין שטעית- ומתקן את הטעות ואחר כך אומר שפשוט לא רצית שאני אטפל לנקודה הקטנה הזו, אז הגישה שלך של "אני לא טועה, אחרים לא מבינים אותי" די מביכה. אם לא טעית, אשמח לשמוע הסבר איך הם היו מניבים 1.5-1.6 בלי המתים. ואני נהיה קטנוני ומרגיז כי אני לא סובל שאנשים לא מודים בטעותם, אז עמך הסליחה.