יום שני, 11 באוגוסט 2014

בוודאי שמתם לב ש...



ערוץ דיסני חידש סדרה לעונה נוספת. בערוץ חידשו את הסדרה Girl Meets World לעונה שנייה לאחר חמישה פרקים בלבד מתוך עשרים ואחד פרקים שהוזמנו לעונה הראשונה. מדובר בהצלחה גדולה מאד לערוץ, במיוחד היות והסדרה קיבלה ביקורות חיוביות מאד ממבקרים. לפי דעתי, צריך לשים לב לשני שחקנים בסדרה וגם במקרה הזה (כמו בסדרות אחרות של ערוצי הילדים) לא מדובר בדמויות הראשיות: סאברינה קארפנטר, אשר מגלמת את דמותה של מאיה הארט, חברתה הטובה ביותר של ריילי, הדמות הראשית. אבל במיוחד צריך לשים לב לקורי פוגלמניס, אשר מגלם את דמותו של פארקל, הילד שמאוהב בריילי (אך היא מאוהבת בלוקאס), קורי עושה עבודה נהדרת ונראה שיש לו עתיד בתחום. כל שורות המחץ של התסריטאים מופנים אליהם ובמיוחד לפארקל. בתור סדרה לגילאים הצעירים (עד גיל 14), מדובר דווקא בקומדיה לא רעה בכלל. נסו בעצמכם.

סדרה קנדית בוטלה. הסדרה Arctic Air בוטלה לאחר שלש עונות. הסיבה לביטול ? הקיצוץ הממשלתי עבור יצירות טלוויזיוניות, למרות שמבחינת צפייה היא לא הייתה נפילה גדולה (אך מצד שני גם לא הצלחה גדולה). הסדרה בוטלה כבר בחודש מרץ וביטולה הגיע במיוחד לאור חידושה של Murdoch Mysteries. ואני אומר, הסדרה מיצתה את עצמה לאחר שתי עונות והעונה השלישית הייתה מיותרת לחלוטין. ברשת עשו בחוכמה שביטלו אותה, קשה להאמין שהיא תחסר, למרות שבתחילתה היא הייתה סדרה מרעננת בנוף הטלוויזיוני.

סדרה קנדית נוספת מגיעה לסיומה. בשבוע הבא ישודר הפרק האחרון של הסדרה The Listener. הסדרה יורדת מהאוויר לאחר חמש עונות. בניגוד לסדרות רבות, הסדרה יורדת מהאוויר לא בשל בעיות רייטינג, אלא מתוך תחושה שמבחינה קריאטיבית הסדרה הגיעה למיצוי וכן, בשל הרצון של הכוכב הראשי של הסדרה, קרייג אולג'ניק, לפנות לאפיקים חדשים. ואני אומר, כל הכבוד להפקה שקיבלו החלטה אמיצה ונכונה. משום שעושה רושם שהעונה החמישית הייתה "מריחה" רק בכדי להצדיק את היותה באוויר.

סדרת כבלים מעולה סיימה עונה. מבלי לשים לב הסדרה Longmire סיימה את עונתה השלישית. מבחינה קריאטיבית עושה רושם שבסדרה סגרו כמעט את כל קצוות הסיפור שליוו אותה בשלש העונות שלה ולכן עושה רושם ששאלת חידושה בהחלט תלויה באוויר, במיוחד היות והעונה השלישית מנתה 10 פרקים בלבד (בניגוד לעונה השנייה אשר מנתה 13 פרקים). מבחינת נתוני הרייטינג, הסדרה רשמה על יציבות בכל העונה שלה, אך בכל זאת מדובר בנתונים בינוניים בלבד. ואני אומר, יהיה חבל מאד אם הסדרה תבוטל. בתור סדרת קיץ מדובר באחת הסדרות הטובות יותר שיש. נקווה לטוב.

חידושה של סדרת כבלים בספק. ברשת AMC עדיין לא קיבלו החלטה לגבי הסדרה Halt And Catch Fire, כלומר באם להעניק לה עונה שנייה. בפרק האחרון של העונה הראשונה הסדרה הניבה 574 אלף צופים בלבד. רק פרק אחד (החמישי) מכל פרקי העונה הניב נתונים גרועים מכך. הבעיה הגדולה יותר היא, שפרק הבכורה שלה הניב בסך הכל 1.2 מיליון צופים וזאת לאחר שקודם בצורה משמעותית והיה אפשר לצפות בו באתר הרשת כשבועיים קודם לכן. צריך גם לזכור ש Low Winter Sun שפרק סיום העונה הראשונה שלה הניב 630 אלף צופים בוטלה על ידי הרשת לאחר עונה אחת. מעניין יהיה לעקוב אחר ההחלטה של הרשת לגבי הסדרה, הסיכויים בהחלט לא לטובתה.

לא מתייחסים כמו שצריך לקומדיה לא רעה בכלל. למרות שרבים נוטים (ובצדק) "לרדת" על השחקן צ'ארלי שין בשל מעלליו מחוץ לסט הצילומים, הרי שהקומדיה שלו Anger Management הינה קומדיה לא רעה בכלל, אשר מצליחה לגרום לצופה יותר מפעם אחת לחייך ואולי אף למעלה מכך. צריך לזכור שהסדרה שרדה מספר מהפכים, בין היתר את עזיבת השחקנית סלמה בלייר, אשר גילמה את מושא אהבתו של צ'ארלי במשך למעלה מארבעים פרקים, את הקטנת התפקיד של שוני סמית, אשר גילמה את דמות אשתו לשעבר של צ'ארלי וכמו כן, את הכנסת בראיין אוסטין גרין ואת לורה בל בנדי לסדרה. סדרות רבות היו קורסות בעקבות השינויים הרבים, אולם התסריט המצחיק והתחלופה של הנשים היפות הם מה שמצליחים להשאיר את הסדרה כקומדיה ששווה צפייה. נסו ותיווכחו. מצד שני, "שני גברים וחצי" מסיימת את דרכה בתום העונה הבאה ו Mom, שלא מצליחה להתרומם, שתיהן סדרות של צ'אק לאורי, נחשבות כסדרות גמורות (למרות שהאחרונה קיבלה עונה שנייה). אז מי ניצח בויכוח בין שין ללאורי ?

8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

Girl Meets World
זו סדרת המשך לסדרת ילדים ישנה "ילד פוגש עולם"
וההורים של ריילי משחקים שמה הילדים
וזה מדבר פרק 6
הנה לינק לעיון עמוק
http://www.imdb.com/title/tt0105958/?ref_=fn_al_tt_1
לסדרה ההיא היו 7 עונות ששודרו מ1993-2000
ואנשים אהבו אז ואוהבים היום
זה המשך מגניב

אנונימי אמר/ה...

D1D1, מה אתה עושה לכבוד יום האהבה?

סהר אמר/ה...

מה דעתך על עונה 4, פרק 12 של...
דקסטר - סיום העונה.
חסרי בושה - סיום העונה.
חברים - כשהבנים מתערבים עם הבנות על הדירה שלהן.
אבודים - חלק אחד מתוך שלושת חלקיה של פרק הסיום של העונה הרביעית.

שני אמר/ה...

מהי ההגדרה שלך לסדרה מצחיקה? סדרה שגורמת לצופה לעלות לחיוך על פניו?...

יוסי שד משחת אמר/ה...

רציתי לשאול מה דעתך על זה ששחקנים של סרטים עוברים לשחק בסדרות
האלי ברי משחקת בסדרה Extant
מרטין לורנס משחק בסדרה Partners

שלי אמר/ה...

מה דעתך על חברים?
מה דעתך על סוף העונה הרביעית, החמישית של חברים?
מה דעתך על הסוף של חברים?

הפועל תל אביב עולה עלייך אמר/ה...

סדנה לעצבים סדרה מצוינת

אנונימי אמר/ה...

סדנה לעצבים התחילה נחמד, אך רק אחרי כמה פרקים כבר לא הצחיקה יותר חבל...
D1A הילד בתמונה מימין בGirl Meets World הוא אותו אחד מFINDING CARTER? הוא מצוין באחרונה, ד"א..