יום שישי, 8 באוגוסט 2014

שלב סיכום עונה 2014-2013: רשת ה CW מצאה להיט, אבל החלה לאבד סדרות אחרות


במסע הביקורת השנתי של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות הגענו אל הרשת החמישית והאחרונה, רשת ה CW, אשר אצלה העניינים נבחנים בצורה שונה מאשר ארבע האחרות ולא רק על פי נתוני הרייטינג (ראו ערך החידוש של Beauty & The Beast).

היכן הרשת עומדת ?

עונת 2014-2013 סימנה כמה "נורות" עבור מנהלי הרשת. ראשית, "האור הירוק" הבהב עבורה כאשר
The Originals התבררה כהצלחה. קשה לזכור מתי ברשת הצליחו להשיק בהצלחה ספין אוף. בעונה הבאה היא תנסה זאת שוב עם The Flash וכמעט באותה מתכונת, עם Supernatural כסדרה הנוספת שלה לאותו ערב.

מצד שני, הניסיון של הרשת לעלות עם סדרה בעלת באז גדול ואשר נחשבת לאחת החזקות שלה, הכוונה היא כמובן ל The 100, נכשלה. הסדרה החלה בצורה חזקה עם 0.9 נק' מדד, אבל התפוגגה ככל שהעונה נעה לסיומה. בפרקים האחרונים של העונה הסדרה הניבה פחות מ 1.5 מיליון צופים, וזאת לעומת 2.73 מיליון צופים בפרק הפתיחה. כלומר, הסדרה איבדה כמעט 45% מהקהל שהגיע לצפות בה בתחילתה. בעונה הבאה היא תנסה זאת שוב עם The Messengers והפעם תקווה שהתוצאה תהיה שונה.

אלמנט די ברור שהתברר לרשת היה ששניים מהלהיטים שלה, Arrow ו The Vampire Diaries, איבדו גובה במהירות לקראת תום העונה. Arrow סיימה עונה עם 0.9 נק' מדד, ואילו  The Vampire Diaries הידרדרה עד ל 0.8 נק' מדד בלבד ! לגבי האחרונה, מדובר בתמרור אזהרה גדול מאד עבור הרשת. מהסדרה במקום הראשון של הרשת בנק' המדד היא ירדה למקום שלישי ! בקרב מנהלי הרשת מדברים על כך שבעוד עונה או מקסימום שתיים הסדרה תעבור ליום שישי שם תנסה להזניק סדרה נוספת במתכונת של ערב כדוגמת "סמולוויל" ו Supernatural.

בסופו של דבר, לרשת עדיין יש מספר סדרות אותן היא יכולה להחשיב בתום עונת 2014-2013 כבעלות נתונים טובים: Supernatural, Arrow, The Vampire Diaries ו The Originals. במידה ותצליח לשמר את אותן סדרות אפילו על אותם נתונים (בלי לדבר על האפשרות שאחת מהן תצמח שוב ותאסוף לעצמה קהל צופים נוסף) ותוסיף הצלחה אחת מבין הסדרות החדשות שלה, כאשר התקווה הגדולה היא שזה יקרה ל The Flash, עונת
2015-2014 תוכל להיחשב עבורה להצלחה. כמו כן, נכון לעכשיו, כל רשת "תקנה" להיט אחד בעונה, בוודאי רשת קטנה כמו ה CW.

כאב הראש הגדול ביותר של הרשת

לרשת יש מספר אתגרים לעונה הבאה. ראשית, היא חייבת ש The Originals תצליח ביום שני בכדי להוכיח לכל מי שצריך להוכיח שיום שני לא הפך עבורה לבית קברות לסדרות. כמו כן, הרשת חייבת ש The Flash תצליח משום שזה ההימור הגדול ביותר שלה (גם מבחינת שיבוץ הסדרה ביום שלישי ועוד בשמונה בערב אל מול The Voice ו NCIS ובעיקר בשל העובדה שעושה רושם ש The Vampire Diaries הפכה להיות "אנושית" ולא כל כך בטוחה כפי שהייתה לפני העונה הקודמת. ולבסוף, הרשת תשמח לנפק הצלחה גם בחצי השני של העונה עם
The Messengers, שהיא התקווה הגדולה יותר מבין השתיים.

השורה התחתונה

את עונת 2014-2013 הרשת סיימה עם מספר מסקנות. ראשית, Supernatural היא כרגע הסדרה מספר אחת שלה ולא The Vampire Diaries, בוודאי בכל מה שקשור להשקת סדרות חדשות ולעיתים גם במספר הצופים הכללי. כמו כן, עושה רושם שלמרות עונת פתיחה טובה מבחינת רייטינג, Arrow לא תשחזר את אותם נתונים והפנים שלה כלפי מטה ולא כלפי מעלה. ערב יום שישי עבורה עדיין נחשב לבית קברות לסדרות. ברשת בוודאי זוכרים בערגה את הימים בהם סמולוויל ו Supernatural שודרו בימי שישי וניפקו לרשת נתונים מצוינים. אולי הגיע הזמן שהרשת תשקיע גם בערב זה ולא תדחק אליו את השאריות שלה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הסיכום
רק רציתי לדעת האם כדאי לראות את הסדרה Arrow
ולאיזה סוג סדרה היא דומה
תודה מראש
ג'ואי

שרון:) אמר/ה...

D1D1, האם הסדרה Greek, The Lying Game ו-Twisted שוות צפייה?
תודה:)

אנונימי אמר/ה...

והדבר הכי מדהים לגבי Supernatural הוא שהסדרה תתחיל עונה עשירית! ועדיין היא הסדרה הכי חזקה של הרשת.

לשרון:
מהסדרות ששאלת עליהן, הסדרה היחידה שראיתי היא גריק וסה"כ היא סדרה קלילה ונחמדה להעביר את הזמן.