יום שני, 4 באוגוסט 2014

פינת המענה לקוראים, והשבוע: משחקי הכס, זאב צעיר, המנטליסט, טקסי ברוקלין, מתחת לבועה, נקמה, בני ערובה, שקרניות קטנות ויפות, יומני הערפד, היפה והחיה, הפלאש, ברודצ'רץ, מגויסים ועוד...

נתחיל עם שאלה משלמה:

תודה על הבלוג הנפלא. עשית סיכום עונה לעונות של משחקי הכס? אם כן אתה יכול לפרסם קישורים להם?



תגובה:

לא, לא ערכתי לסדרה "שלב סיכום עונה" לאף אחת מהעונות, אם כי התייחסתי אליה בפינות השונות במהלך השנים. פשוט, לא היה לי הרבה מה להגיד עליה, למרות שצפיתי עד עתה בכל הפרקים. מצטער.


השאלה הבאה מתייחסת לסדרה Teen Wolf:

כמה פרקים יהיו לעונה הרביעית?



תגובה:

לעונה הרביעית יהיו 12 פרקים. העונה תסתיים ב 8 בספטמבר 2014.


נעבור לשאלה מרועי:

מה דעתך על פרק 8 בעונה השישית של המנטיליסט? איכזב אותך?



תגובה:

ערכתי לעונה השישית "שלב סיכום עונה" ארוך. בסיכום זה, חלק גדול מתייחס לפרק הזה ולאירועים שהובילו אליו. הסיכום יפורסם בשבועות הקרובים (ישנם סיכומים שקודמים לו), כך שאענה על השאלה הזאת, אבל התשובה תיאלץ לחכות מעט...


גם סדרה של רשת ברודקאסט מקבלת שאלה השבוע:

למה טקסי ברוקלין נמצאת בנתונים גרועים?
היא עלתה בכל הנתונים



תגובה:

כאשר אני מחליט היכן למקם נתוני רייטינג של סדרה אני לא מתחשב בשאלה האם היא עלתה בנתוניה או לא, אלא במצב הנוכחי של הנתונים לעומת היכולת שלה לקבל עונה נוספת. נכון לעכשיו, הנתונים שלה לא מספיק טובים, אולם צריך גם לזכור שהרשת לא הפיקה את הסדרה, אלא היא הופקה באירופה והרשת רק קנתה זכויות שידור, ולכן יכול להיות שהעלויות הנמוכות של הרשת בנוגע לסדרה, במידה ותופק לה עונה נוספת באירופה, יגרמו לה לאשר שידור עונה נוספת גם בארה"ב.


גם השאלה הבאה מתייחסת לסדרה של רשת ברודקאסט:

אתה חושב שתהיה עונה שלישית ל"מתחת לבועה" הבועה?



תגובה:

התייחסתי לכך באריכות בניתוח שפרסמתי השבוע. אבל במספר מילים: נכון לעכשיו, התשובה היא כן, נחכה לראות את הנתונים של הפרקים הבאים בכדי להיות חכמים יותר.


נעבור לצמד שאלות, וגם הן על סדרות של רשתות ברודקאסט:

1. מה דעתך על העונה השלישית של נקמה, ובאיזה פרק אתה בה?

2. מה דעתך על בני ערובה?



תגובה:

1. לצערי, עדיין לא יצא לי לראות את העונה מלבד פרקים בודדים, רק בחודש ספטמבר או אוקטובר ייצא לי.

2. הגרסה האמריקאית הייתה כל כך צפויה, משום שראינו כל כך הרבה סדרות או סרטים דומים במהלך השנים האחרונות. הגרסה הישראלית לא הייתה מספיק טובה משום שהיא נבנתה לאמריקאים והעברתה לישראל לא נעשתה בצורה מספקת.


ובחזרה לשאלה על סדרת כבלים, והפעם היא מגיעה מגיל:

מה דעתך על העונה החמישית של שקרניות קטנות ויפות, עד כה?



תגובה:

אני חוזר ואומר: בגלל שסביר להניח שאעשה עליה "שלב סיכום עונה" אני לא מתכוון לעשות סיכומי ביניים. אומר רק זאת: לא התרשמתי לטובה.


עתה, שאלה על סדרה חדשה:

הבנתי שרובי אמל מ"אנשי המחר" צפוי לשחק בפלאש? אם כן, באיזה תפקיד? תודה



תגובה:

הוא אמור לגלם את דמותו של רוני ריימונד, עובד במעבדות סטאר והארוס של ד"ר קתלין סנואו (דניאל פניבייקר), הוא גם יהיה ידוע בכינוי Firestorm. מדובר בתפקיד אורח מתמשך.


השאלה הבאה מתייחסת לסדרה של רשת CBS:

מתי יוצאת עונה חדשה למנטליסט ?



תגובה:

עדיין לא נקבע תאריך לעליית העונה השביעית של הסדרה. קשה לראות את הסדרה מתחילה לפני תחילת שנת 2015, אלא אם תהיה קריסה של מספר דרמות של הרשת (בעיקר החדשות). הרגשה שלי ? היא תדחק לאזור אפריל או אפילו לקיץ 2015.


שאלה נוספת על הסדרה "נקמה":

ידוע כמה פרקים יהיו בעונה 4 של נקמה?
תודה:)



תגובה:

נכון לעכשיו, לעונה הרביעית יהיו 22 פרקים. אך במידה והרייטינג יהיה גרוע, ברשת יכולים להחליט לקצר את העונה.


השאלה הבאה מגיעה משילו:

עוד שאלה... למה אמורה להיות לברוצ'רץ עוד עונה? הרי הסוף של העונה הראשונה היה די סגור.



תגובה:

ראו שהסדרה הצליחה ואפשר "לסחוט את הלימון", אז הוחלט על עונה נוספת. במקור לא תוכננה לה עונה שנייה. מעניין יהיה לראות את האיכות של העונה השנייה לאור העונה הראשונה המעולה.


נעבור לשאלה על סדרה שלא שאלו עליה עדיין:

כמה פרקים יש ל"מגויסים"? האם צפויים פרקים נוספים או עונה נוספת? האם היא מצליחה? תודה



תגובה:

בבקשה מכם, כאשר אתם שואלים שאלות על סדרות נא להתייחס אליהן בשמן הלועזי, משום שלעיתים קשה לי לדעת באיזו סדרה מדובר. במידה והכוונה היא ל Enlisted, אזי לסדרה הופקו 13 פרקים ולא יופקו לה פרקים נוספים. ולא, הסדרה נכשלה בנתוני הרייטינג החל מהפרק הראשון שלה. במידה ומדובר בסדרה אחרת, אנא ציינו את שמה הלועזי ואענה על השאלה בשנית.


השאלה הבאה מתייחסת לשאלה חדשה:

מה קורה עם הסדרה finding carter? האם היא מצליחה? יצא לך לצפות בה ? תודה (:



תגובה:

ראשית, לא צפיתי בה, מפאת חוסר זמן וגם קצת חוסר עניין. לגבי הרייטינג, הוא מאד בינוני ובדעיכה. מעניין יהיה לראות אם בפרקים הבאים תימשך הירידה במספר הצופים או שלפתע המגמה תשתנה. במידה והמגמה תימשך קשה לראות את הסדרה מקבלת עונה נוספת.


השבוע הגיע גם צרור שאלות במייל והן הגיעו מיולי:

1. מה דעתך על יומני הערפד, ראיתי את כול העונות ואני רוצה לדעת אם אתה חושב שהעונה השישית שלה תהיה גרועה. לדעתי הסדרה דיי נהייתה גרועה אחרי העונה השלישית אבל העונה החמישית איכשהו הצליחה להעלות אותה בעיניי ובאמת מעניין אותי מה יהיה עם העונה השישית.
 
2. מה דעתך על היפה והחיה?
 
3. האם אתה ממליץ לראות החץ (אם אפשר קצת פירוט)?
 
4. כדאי להתחיל לראות דם אמיתי? אני ממש אוהבת את הקטע של הערפדים אבל מי ששאלתי לא אהבו את הסדרה.
 
5. מה לגביי המקוריים? אחרי שראיתי את יומני הערפד אני חושבת שזה יהיה גרסה קצת אחרת לסדרת האם ואין לי מושג אם כדאי להתחיל לראות אותה.
 
6. מה דעתך על אישה לראווה?
 
7. האם כדאי לצפות ביתומת האופל?
 
8. איזו סדרת קומדיה אתה ממליץ, אחרי שאיך פגשתי את אמא נגמר אני לא יודעת מה לראות. בעבר ניסיתי את המפץ הגדול (היא בסדר אבל לא התלהבתי) ואני לא אוהבת את חברים. 
 
 
 
תגובה:
 
1. ערכתי "שלב סיכום עונה" לארבע העונות הראשונות של הסדרה "יומני הערפד", להלן הלינקים:
 
 
אני צופה כרגע בעונה החמישית של הסדרה, אני נמצא אחרי הפרק התשיעי של העונה, כאשר אסיים אערוך גם לעונה זו "שלב סיכום עונה". נכון לעכשיו, חלה בכל עונה ירידה באיכות של הסדרה, נראה כיצד ארגיש בתום הצפייה בעונה.
 
2. ערכתי "שלב סיכום עונה" לעונה הראשונה של הסדרה "היפה והחיה". להלן הלינק: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2014/03/beauty-beast.html
 
עדיין לא צפיתי בעונה השנייה מלבד מספר סצינות, כאשר אצפה בעונה זו (ומפאת חוסר זמן זה יקרה רק בעוד מספר חודשים) אפרסם את דעתי.
 
3. ערכתי "שלב סיכום עונה" לעונה הראשונה של "החץ", להלן הלינק:
 
אני צופה כרגע בעונה השנייה של הסדרה, אני נמצא אחרי הפרק התשיעי גם במקרה הזה, כאשר אסיים את הצפייה בעונה זו אפרסם גם לה "שלב סיכום עונה". אומר רק זאת, בעונה זו חלה ירידת רייטינג לעומת העונה הראשונה ואני גם מבין מדוע.
 
4. כדאי לראות את העונה הראשונה של "דם אמיתי" (אם לא אכפת לך הקטע של העירום, יחסי מין מפורטים וגרפיים, יחסים הומוסקסואליים, לסביות וכו'...). לטעמי, העונה הראשונה הייתה טובה ולאחר מכן חלה ירידה גדולה באיכות. עונות חמש עד שבע היו גרועות וכלל לא שוות צפיות, אלא אם התמכרת לדמויות.
 
5. אני צופה כרגע ב"מקוריים", גם במקרה הזה אני נמצא לאחר הפרק התשיעי של העונה, ואפרסם עליה "שלב סיכום עונה" כאשר אסיים לצפות בה (וזה ייקח קצת זמן). אומר רק זאת: ההתחלה (הפרקים הראשונים) הייתה טובה, אח"כ חלה ירידה. לטעמי, היא אפלה יותר מ"יומני הערפד" ופחות למתבגרים, אלא לקהל מבוגר יותר. כל אחד והטעם שלו.
 
6. "אישה לראווה" הינה קומדיה חביבה, אבל הבעיה היא שאחרי עונה אחת היא בוטלה, אז אם לא התחלת לצפות בה, אין טעם להתמכר לסדרה שאחרי 22 פרקים כבר לא תזכה להפקת פרקים נוספים. באופן אישי, חבל שהיא בוטלה ואני מבין מדוע מנהלי רשת ABC אהבו אותה.
 
7. כדאי לצפות בעונה הראשונה של הסדרה. העונה השנייה הייתה עבורי אכזבה אחת גדולה וירידה דרסטית ברמה שלה. חבל, היה לה פוטנציאל. נראה מה יהיה בעונה השלישית.
 
8. אני אוהב את "משפחה מודרנית", אם כי ניתן להבחין בעונה האחרונה בשחיקה באיכות שלה. גם "ברוקלין תשע-תשע" הייתה נחמדה מאד, אבל היא יותר לאוהבי השטויות ורוח השטות. ההומור ילדותי אבל אני נהנה ממנו. לאוהבי הקומדיות המשפחתיות, Last Man Standing בכלל לא רעה, אבל צריך לאהוב את סוג הקומדיות הנ"ל.

2 תגובות:

בן ציון אמר/ה...

בבקשה , אשמח לדעת במה שונה הסדרה "המנטליסט The Mentalist " מסדרות אחרות של אותו הז'אנר של חוקר/חוקרת? [עם שימוש בשכלם במוחם ודרך הסקת המסקנות שלהם] יצא לי לראות כ 2 פרקים לפני כשנה והשתעממתי מאוד

אנונימי אמר/ה...

בעיקרון רוב הסדרות מהז'אנר הזה מתבססות בפתרון הפשעים על עובדות מוצקות בשטח, הרכבת פרופיל, חקר זירת הפשע ועבודת משטרה בסיסית של תשאול עדים, חשודים וכו'.
ככה זה עובד ב: CSI, חוק וסדר, criminal minds, קאסל וכו'.
במנטליסט לעומת זאת, חלק ניכר מפתרון התעלומה/הפשע מושג ע"י מניפולציה שמופעלת על החשודים העיקריים, ופחות בעזרת עובדות יבשות מהשטח. גם אם זה מגיע במחיר של עבירה על החוק.
בדומה מאוד לצורה בה נפתרים הפשעים בסדרה Elmantry, שמסתמכת על יכולת ההסקה הדדקטית של שרלוק הולמס.

סה"כ סדרה טובה מאוד, אני ממליצה לך לנסות עוד כ 4-5 פרקים לפני שאתה מוותר לגמרי על הסדרה.