יום שני, 30 ביוני 2014

בוודאי שמתם לב ש...



בערוץ 10 עובדים אנשים שלא מכירים את תעשיית הטלוויזיה. לא ברור מי בערוץ 10 חשב שלהעלות את העונה השנייה של הסדרה "אחת אפס אפס" בתקופה של המונדיאל היא החלטה נבונה. מדובר בסדרה משטרתית שפונה בעיקר לקהל הצופים הגברי (אם כי אפשר לראות גם כיצד נשים ישבו לצפות בה, ולא, לא מדובר בהערה שובינסטית אלא ריאלסטית). בתקופה, שמרבית מקהל הצופים הגברי מרותקים לשידורי המונידאל זה הזמן להחזיר את הסדרה לאחר תקופת המתנה של יותר משנה וחצי ? מה היה כל כך קשה לחכות עד שהמונידאל יסתיים ? יתרה מכך, לשדר שני פרקים בשבוע ? לא מדובר בדרמה יומית, אלא בדרמה עם מספר פרקים מוגבל ולצופה מהצד זה נראה כאילו בערוץ מעוניינים להיפטר ממנה. אם זה המקרה, מדוע בכלל להפיק עונה נוספת ? ואם זה לא המקרה, מישהו צריך לקבל נזיפה קשה על השיבוץ.

פרק הפתיחה של העונה השביעית של True Blood אכזב. לכאורה, פרק שבו אחת מהדמויות הראשיות של הסדרה (טרה) מתה אמור להיות פרק חזק במיוחד, אולם לאחר צפייה בכל הפרק מגיעים למסקנה שמדובר בלא יותר מקשקוש. המשפטים היו כל כך מפגרים שבא לי לצעוק על התסריטאים שיעשו עבודה טובה יותר. הסצינה המביכה ביותר הייתה כאשר ג'ייסון אומר לערפדית שלו שמושכת אותו באף כל כך הרבה זמן מבלי לשכב אותו "אני אזיין אותך" ואז היא מתרגשת ומראים את יחסי המין שלהם. אתם רציניים ? סוקי שומע את אלסיד באופן טלפתי מתנכל לה ובסוף היא סולחת לו, מורידה בגדים, נכנסת למיטה בה הוא ישן ומגרה אותו ליחסי מין ? ועוד לא התחלתי לדבר על הפלשבקים של ביל ועל ג'סיקה, שאמורה מזמן כבר להיעלם מהמסך, משום שלדמות שלה אין הצדקה לעונה נוספת. די, הגיע הזמן לומר זאת בפה מלא: טוב שהסדרה מסתיימת בתום העונה.

סיבות נוספות לכישלון "הכוכב הבא" האמריקאי. כל הביקורות שהוטחו בתכנית הריאלטי שיובאה מישראל אל רשת ABC היו נכונות: מדובר בתוכנית שמשתייכת לזן שמאבד את כוחו בשנים האחרונות, הפורמאט שלה מעייף ובמיוחד לא בנוי לקהל האמריקאי והשופטים לא נוצצים. אולם, ברשת היו חייבים לנהוג בתכנית בצורה שונה ולתת לה את עמדת הזינוק הטובה ביותר. רשת NBC העלתה את America Got Talent כבר לפני מספר שבועות ובסמוך מאד לסיום עונת החורף-אביב. מדוע היה צורך לחכות כל כך הרבה זמן בכדי להעלות את התכנית ? וכשכבר שיבצו אותה, מדוע זה קורה בשבוע שרשתות TNT ו HBO העלו עונות חדשות של הסדרות הוותיקות שלהם (True Blood ו Falling Skies) ? כמו כן, רשת NBC החליטה לחסל את ההזנקה של התכנית והעלתה באותו ערב את America Got Talent שלה. התוצאה ? התכנית החלה מנקודת מוצא גרועה, וכאשר היו לה בעיות מבניות כה קשות, אתם מתפלאים שזו התוצאה ? אני לא.

סדרה של רשת NBC מאבדת גובה ועושה רושם שלא תזכה לעונה נוספת. הדרמה הרפואית The Night Shift, אשר נדמה היה שבשבועות הראשונים הצליחה לשרוד עם נתונים טובים החלה לאבד גובה בשבועות האחרונים ובשבוע שעבר הניבה 1.2 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 5.92 מיליון צופים ומדובר רק בפרק החמישי שלה. מהבחינה הזאת, עושה רושם שהסדרה חוזרת על מה שקרה בשנה שעברה ל Camp בעונת הקיץ, אשר החלה בצורה סבירה עד שדעכה ובסופו של דבר בוטלה בתום העונה. מלכתחילה לא היה לה סיכוי גדול בעונת הקיץ, אבל השיבוץ שלה אחרי America Got Talent סייע לה "לצוף" בשבועות האחרונים, כאשר זו החלה גם היא לאבד גובה The Night Shift איבדה גובה ביחד איתה עד אשר לפי דעתי בתום העונה תבוטל, אלא אם כן יקרה נס והיא תזנק שוב.

לרשת NBC יש שחקן קומי שחייבים לראות. תכנית נוספת שרשת NBC העלתה בקיץ מתוך מטרה ברורה לסיים את שידורה ואז לשכוח מנה הינה הקומדיה Undateable. הסדרה עוסקת בדני ברטון (כריס דאליה), גבר בגילאי השלשים, אשר ראה את חבריו נכנסים למערכות יחסים רציניות, אך בעצמו נשאר ילד במחשבה כאשר עולמו בדרך כלל כולל רק אותו ואת הרצון לשכב עם כל בחורה יפה ואז לשכוח ממנה, דני לוקח שותף לדירה בשם ג'סטין (ברנט מורין), חנון, שמציג אותו לחבריו הלא יוצלחים. דני מחליט ללמד את החבורה וג'סטין במיוחד כיצד צריך להתנהג בעולם בכדי להשיג את מה שהם רוצים. כריס דאליה מוכיח בקומדיה זו שהוא שחקן קומי מהשורה הראשונה ושהליהוק שלו בסדרה "וויטני" רק גימד את יכולותיו. רק בשבילו כדאי לצפות בקומדיה, שבלאו הכי הייתה טובה יותר מכל הקומדיות שהרשת העלתה עד כה בשנה זו. תראו את סוף פרק 7 של הסדרה, פשוט קורע מצחוק.

הסדרה Rookie Blue חזרה בצורה בינונית ומטה עבור רשת ABC. החלטה גרועה נוספת של רשת ABC הייתה להעלות את העונה החמישית של הסדרה כחודש לאחר שהעונה החלה בקנדה והפרקים שלה כבר עלו לרשת. ואכן, הסדרה חזרה עם 1.1 נק' מדד, ירידה לעומת 1.2 נק' מדד שהסדרה קיבלה בפתיחת העונה הקודמת. בפרק השלישי הסדרה כבר נפלה ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.92 ל 5.12 מיליון צופים. עושה רושם שהסדרה אמורה להיות בבעיה. אז זהו, שלא. בקנדה מדובר בלהיט גדול ובעונה זו הסדרה רושמת שם עלייה של כ 50% לעומת העונה הקודמת ! ואם תיקחו בחשבון, שהסדרה גם מופקת על ידי הקנדים תבינו, שגם אם רשת ABC תחליט לבטל את הסדרה, עושה רושם שבקנדה היא צפויה להמשיך בכל מקרה. אולם, מדוע שרשת ABC תבטל אותה אם העלויות שלה זעומות ? היא, ככל הנראה, לא תעשה זאת. אז, מעריצי הסדרה יכולים לשמוח כפליים. מדוע השמחה כפולה ? הם בוודאי שמחו לאחר שנודע להם שכוכבת הסדרה מיסי פרגרים נישאה לזאקרי ליווי. אתם לא ?

תגובה 1:

רועי אמר/ה...

מה דעתך על penny dreadful?