יום רביעי, 9 באפריל 2014

עונת הפיילוטים 2014: הליהוקים הטובים ביותר של העונה.



אנחנו נמצאים אחרי חודש מרץ, לאחר שתקופת הליהוקים לפרויקטים החדשים של רשתות הברודקאסט הגיעה לסיומה. כאשר אנחנו נכנסים אל תוך עונת הפיילוטים האמיתית (צפייה בפיילוטים וקבלת ההחלטות של הרשתות) קיימת דאגה שפריחת הפלטפורמות הנוספות מלבד רשתות הברודקאסט (כבלים, דיגיטלי) תגרום למתח גדול יותר על ראשי מנהלי רשתות הברודקאסט בכל מה שקשור לליהוק, בעיקר במשיכת השמות הגדולים. היום, ניתן לומר שהם עברו את תקופת הליהוקים בהצלחה יחסית, כאשר הם הצליחו ללהק למעלה מ 80 פיילוטים חדשים וורק 3 פיילוטים\פרויקטים נזנחו בשל בעיות ליהוק.

עונת הפיילוטים הנוכחית הביאה עימה גם זעזוע נוסף, כאשר קווין ריילי מרשת FOX הודיע על זניחת "עונת הפיילוטים" ומעבר לאישור פרויקטים כמו רשתות הכבלים. למרות ששלש פרויקטים אושרו ישירות לסדרות בעונה זו ובמספר פרויקטים התחילו ללהק מוקדם, אפשר לומר ש"העסקים כרגיל" ויותר מ 1500 תפקידים לוהקו. ניתן למצוא ברשימה זוכים ומועמדים לאוסקר (ויולה דיוויס ואוקטביה ספנסר מ The Help) ובעונת הקיץ נזכה לראות שם ענק כגון האלי ברי, אשר חוזרים לטלוויזיה. כמו גם שמות גדולים מעולם הטלוויזיה (דיוויד שווימר, פטרישיה ארקט, מארי לואיז פרקר, ג'וש דוהאמל) שחוזרים. ולבסוף, הקאסט של הסדרות שבוטלו, Nikita ו Happy Endings, כוכבם זרח וכמעט כולם לוהקו לפרויקטים חדשים.

כאשר אנו סוגרים את העמוד האחרון בספר של תקופת הליהוקים לעונה זו, קובצו הנשים המרכזיות (וגבר אחד) שעסקו בליהוקים מטעם מנהלי רשתות הברודקאסט לשיחה על תקופה זו: טס סאנצ'ז (FOX), קלי לי (ABC), גרייס וו (NBC), לורי אופנדן (רשת ה CW) ופיטר גולדן (CBS), בכדי לענות על שאלות אודות האתגרים של עונת הפיילוטים הנוכחית, ההתקדמות על הגיוון בליהוקים, על הליהוקים של המתחרים, הגילויים הגדולים של העונה והתפקידים הקשים ביותר ללהק. להלן התשובות שהם סיפקו:



טס סאנצ'ז, הסגנית לאחראי על הליהוקים ברשת FOX

האם הליהוק השנה היה קשה או קל יותר מאשר בעונת 2013 ?

העונה הליהוק היה מאתגר יותר מכמה אספקים, אך גם קל יותר משום שלא היינו דבקים לשיטת "עונת הפיילוטים" כפי שהיינו בעונות קודמות. עתה יש לנו גמישות רבה יותר, מאשר לאימוץ 22 פרקים לשבעה פרויקטים חדשים כפי שהיינו צריכים בעונות קודמות, וכמו כן, יש לנו גישה טובה יותר לטאנטים שבעבר לא היה לנו. אולם, אנו כמו גם גורמים אחרים בתעשייה עומדים בפני אתגרים חדשים בעיקר בשל ריבוי הפלטפורמות והצורך להשיג טאלנטים אשר הפך לקשה יותר.

הליהוק הגדול ביותר שלכם ?

בלי הרבה מחשבות, אנה גאן. לאחר סיום הסדרה Breaking Bad, השחקנית יכלה לבחור כמעט כל פרויקט שרצתה, ולכן ניתן להבין כמה שמחנו כאשר היא הסכימה לתפקיד הבלשית אלי מילר בסדרה Gracepoint.

הגילוי הגדול ביותר שלכם ?

מבחינת דרמה, ז'נבייב אנגלסון בתפקיד הבלשית ניקול גראוולי בדרמה Backstrom. לפי דעתי, נראה אותה לאורך זמן רב. מבחינת דרמות, ג'ק קאטמור סקוט בסיטקום של מאט הווארד (Cabot College), אשר מעניק הופעה בעלת השראה מבחינה קומית.

השחקן מרשת אחרת שהיית שמחה לייבא ?

ניתן לציין שניים: ראשידה ג'ונס (מהסדרה Tribeca של רשת TBS) ונטשה ליון (מהסדרה Old Soul של רשת NBC).

הדמות הקשה ביותר ליהוק ביותר ?

בדרמה Gotham ערכנו חיפוש ארצי בכדי למצוא את ברוס ויין הצעיר (באטמן לעתיד), כאשר נבחנו לתפקיד מאות נערים. הדמות אמורה לשבור לצופים את הלב, אך גם להכיל את הניצנים של גיבור. לדיוויד מאזוז יש את הכל.

טייפ קשה לליהוק ?

דיימון ויינז ג'וניור.

איזו התקדמות נרשמה בנושא הגיוון על המסך ?

קיים כבר גיוון בצורה כבדה. מרבית הכותבים ומפיקים ברשת FOX מבינים את הצורך, ולכן ניתן למצוא בפרויקטים של הרשת גיוון רחב מאד.




קלי לי, אחראית על הליהוקים ברשת ABC

האם הליהוק השנה היה קשה או קל יותר מאשר בעונת 2013 ?

עמדנו בפני מספר אתגרים בעונת הפיילוטים: מעט מאד טאנלטים, דרמות בעלות סיפור מסגרת רבים יותר העונה, וטלנטים רבים יותר המעוניינים במספר מצומצם יותר של פרקים בעונה. בעיקרון, התחרנו על אותם שחקנים בגילאי 45-25 עם מתחרות רבות.

הליהוק הגדול ביותר שלכם ?

למרות מספר מצומצם של טאנטים הצלחנו למצוא מספר פרצופים חדשים ושמות גדולים השנה. ויולה דיוויס, דיוויד שווימר, מרי אליזבת' ווינסטד, ראיין פליפה, פליסטי הופמן, ג'ניפר קרפנטר, ג'ק דוונפורט.

הגילוי הגדול ביותר שלכם ?

שרה סנוק (Clementine), ג'ושוע סאסה (Galavant), קרלה סוזה (How To Get Away), ג'ק וויטהול (American Education).

השחקן מרשת אחרת שהיית שמחה לייבא ?

גרטה גרוויג (מ How I Mey Your Dad של רשת CBS)

טייפ קשה לליהוק ?

נשים בגילאי 45-25 וגברים בגילאי 45-30.

איזו התקדמות נרשמה בנושא הגיוון על המסך ?

יש לנו מגוון גדול יותר השנה בעונת הפיילוטים מאשר היה לנו עד כה. יש לנו 7 תוכניות עם טאלנטים מגוונים בתפקיד הראשי או בתפקידים הראשיים (אחד מ...) אנטוני אנדרסון וטרייסי אליס רוס בפיילוט של אנטוני אנדרסון זו רק דוגמא אחת. אודט אנאבל וג'ואנה גרסיה ב Astronat Wives Club ועוד...



גרייס וו, אחראית על הליהוקים ברשת NBC

האם הליהוק השנה היה קשה או קל יותר מאשר בעונת 2013 ?

הליהוק בעונה זו היה מאתגר מאחר וכל כך הרבה רשתות כבלים וברודקאסט ליהקו מאז יוני 2013, כך שמאגר הטאלנטים היה די מצומצם בעת שהתחלנו את התהליכים בינואר 2014. למרות זאת, התמקדנו במאגר הטאלנטים האיכותי האפשרי ביותר, ואני חושבת שיש לנו שחקנים מעולים  כמו גם פנים חדשות לתפארת.

הליהוק הגדול ביותר שלכם ?

אני חושבת שהחתמת קייט וולש, קייט הינה כוכבת טלוויזיה אמיתית ויהיה נהדר לראות אותה חוזרת לשורשיה הקומיים.

הגילוי הגדול ביותר שלכם ?

סטייסי מקגאניגל מחזיקה את התפקיד שלה בצורה נהדרת ב Ellen More Or Less. מפיקים ומלהקים נדרשו לחפש פניות טריות לתפקיד שלה והם עמדו במשימה ומצאו שחקנית נהדרת.

טייפ קשה לליהוק ?

תפקידים לגברים בגילאי 45-35. ישנם טאנטים ושחקנים מוכשרים, אך יש גם שחקנים כדוגמת סקוט כהן (Coerction) וריצ'י קוסטר (Babylon Fields) שתענוג לצפות בהם.

איזו התקדמות נרשמה בנושא הגיוון על המסך ?

גיוון זה עדיין אחד מהעדיפויות אצלנו והעברתי זמן רב בעונת הפיילוטים הנוכחית בשיחות עם המפיקים והמלהקים בנידון.




פיטר גולדן, אחראי על הטאלנטים והליהוקים ברשת CBS

האם הליהוק השנה היה קשה או קל יותר מאשר בעונת 2013 ?

כל שנה נראית כקשה יותר מקודמתה והשנה לא שונה משנים עברו. כמובן, כל פרויקט מציג אתגרים משלו. החדשות הטובות הם שהקו בין שחקני על לכוכבי טלוויזיה כמעט ונעלם, כך שמאגר הטאלנטים כולל בחירות רבות שעד לפני כמה שנים לא היו אפשרויות. ככל שזה היה מתאגר זה היה מלהיב לעבוד על כל כך הרבה פרויקטים שונים, סוכנים ומנהלים בעלי תשוקה לעבודתם, וכולם מנסים להפיח חיים בדמויות על הדף. בנוסף לכך, בעידן המטורף שלנו כרגע, אנו צריכים לקבל החלטות ברגע  לגבי שחקנים או להסתכן שהמתחרים יחטפו לנו אותם. נינה, וונדי, כריסטינה והקבוצה שלנו כולם עובדים ביחד במשך שנים.

הליהוק הגדול ביותר שלכם ?

אני שמח לגבי כל השחקנים שליהקנו השנה, אך אני לא רוצה לדבר על מה שנחשב כליהוק "טוב", משום שהכל תלוי בהתאמה הנכונה ואנחנו לא יכולים לדעת זאת עד שנראה את הפיילוטים הגמורים. אשמח לדון בכך שוב לאחר שזה יקרה.

הגילוי הגדול ביותר שלכם ?

אני מאד שמח שדרו טראבר יככב לצד גרטה גרוויג ב How I Met Your Dad.

השחקן מרשת אחרת שהיית שמח לייבא ?

יש לי רשימה של מספר שחקנים, אך אני תמיד מרגיש ששחקנים מלוהקים בסופו של דבר לתפקידים שהם היו אמורים להיות מלוהקים.

התפקיד הראשי הקשה ביותר לליהוק ?

כולם היו קשים.

הטייפ הקשה ללהק ?

שחקנים ראשיים לסיטקומים (נשים וגברים).

איזו התקדמות נרשמה בנושא הגיוון על המסך ?

גיוון תמיד נמצא בסדר העדיפויות שלנו. המנדט שלנו תמיד יהיה ללהק בכדי להדגיש את הגיוון של החברה שלנו. אנחנו שמחים שהאלי ברי, מגי קיו וסופי אוקונדו הם חלק מהליהוקים לתפקידים הראשיים בפרויקטים שלנו.



לורי אופנדן, אחראית על הטאלנטים והליהוקים ברשת ה CW

האם הליהוק השנה היה קשה או קל יותר מאשר בעונת 2013 ?

את האמת ? זה הזמן הטוב ביותר בשנה עבורנו. תהליך הליהוק מאד מרגש. יש את הפוטנציאל למצוא טאלנטים חדשים, להביא אותם אל הרשת וליצור טלוויזיה מעולה.

הליהוק הגדול ביותר שלכם ?

קשה לתמצאת את הנקודה הזאת. ישנם מספר שחקנים שהיו בביקוש גבוה במספר רשתות או לסרטים, כולל אנה אוריילי (Identity), דייגו מורגאדו (The Messengers), ג'יימי קאמיל, אשר לוהק לאופרת הסבון Jane Is A Virgin, שהוא גם כוכב טלנובלות גדול במקסיקו, ג'סי ל מרטין וטום קאוונה, שהם בקאסט של  The Flash.

הגילוי הגדול ביותר שלכם ?

אנו גאים ברקורד שלנו מגילוי טאנטים חדשים - שחקנים כגון בלייק לייבלי, לייטון מיסטר, נינה דוברב, סטפן אמיל, ג'וזפה מורגן, בעונה שעברה: אדליין קיין. בעונת הפיתוח הנוכחית, יש לנו מספר פרצופים חדשים שאנו גאים בהם כולל גראנט גאסטין אשר יככב ב The Flash, ג'ינה רודריגז, אשר תככב בתפקיד הראשי בדרמה Jane The Virgin נהדרת וג'ון פלטשר ב The Messengers.

השחקן מרשת אחרת שהיית שמחה לייבא ?

ניקולאס דיאנג'לו, אשר יככב בסיטקום Hoe I Met Your Dad, תמיד נשמח לקבל אותו. וקל פן (בפרויקט Battle Creek), שהוא נהדר, מצחיק, אך גם יכול לגלם תפקידים דרמטיים.

הדמות הקשה ביותר ליהוק ביותר ?

למצוא את את השחקנית הנכונה לגלם את התפקיד הראשי בדרמה iZombie של רוב תומאס, היה מאד מאתגר. זו הייתה צריכה להיות מישהי שיש לה כוח והומור לגלם זומבי בסתר. לא מטלה קלה. רוזי מקלבר, שלאחרונה הייתה בסדרות Once Upon A Time ו Masters Of Sex נהדרת, אנחנו מאושרים שיש לנו אותה.

טייפ קשה לליהוק ?

אני חושבת שעבור כל הרשתות, למצוא תפקידים ראשיים לגברים, נחשב באופן מסורתי לקשה.

איזו התקדמות נרשמה בנושא הגיוון על המסך ?

לקחנו בחשבון את נושא הגיוון ברצינות גמורה בתהליך הליהוק שלנו, זה חשוב לנו שהקאסט של התכניות שלנו מייצגים את אמריקה שאנו אוהבים. אנחנו מרוצים שיש לנו אוסף של שחקנים מגוונים בעונה זו; למעשה, זו העונה שיש לנו את הגיוון הגבוה ביותר שהיה לנו מעולם עד כה. אך זה אלמנט שאנו דוחפים לו מדי עונה.



הערה: הידיעה מבוססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מצחיק.. בכל הרשת לקחו את השאלה האחרונה על גיוון למקום של גיוון בשחקנים..
לעומת זאת מבחינת סוג הסדרות בכל הרשתות מה שהיה הוא שיהיה (משטרה ב-CBS, אופרות סבון ב-ABC, דרמות נוער קיטשיות ב-CW..) חוץ מפוקס, שהם לקחו את השאלה למקום של גיוון בתכנים, ואכן- לדעתי הם הערוץ הכי מפתיע ומנסה לחדש מכל ערוצי הברודקאסט..

משה אמר/ה...

כן, נכון, זה עדיין די מצחיק איך יש לאמריקאים שמות קוד כמו ״גיוון״ ואיך כמובן הראש האמריקאי המרובע רוב הזמן יקח את זה למקום פוליטיקלי קורקט פתטי ודי מאוס (סדרה עם שחור, אסייתי, לבן, אישה ערביה קנדית כדוגמא?),
במקום לקחת את זה למקום הכל כך הגיוני קריאטיבית של באמת לגוון בסדרות ולא ליצור את אותו מוצר כל שנה אלא לחדש וליצור ולגוון ולהיות יצירתי, שרק פוקס באמת לקחה את זה לכיוון הזה...
אבל לצפות מהאמריקאים ליותר חדשנות ופחות לעיסה פוליטית-חינוכית-ליברלית מרובעת, זה כנראה ממש מטומטם מצדי...

רק אפשר לשמוח שיש הרבה תחרות, המון רשתות כבלים מצליחות, הרבה רשתות כבלים שמנסות להצליח, שחקנים בשוק התוכן באינטרנט שכבר משחקים תפקיד לא קטן, ובכלל, המון לחץ על הרשתות ותחרות בריאה. זה תמיד מה שמוביל לשינויים, פוקס ואנביסי לא ממש יכולים להרשות לעצמם להירדם על ההגה. יכולים, אבל זה יגמר בבום.

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב על אנשי המחר ? חוצה כוכבים ? הם יחודשו ? למי יש יותר סיכוי להיות מחודשת לפי רייטינג, יציבות וכול זה .. אתה מתגעגע ל90210 ? חחחחחחחחחח גם אני לא :D