יום ראשון, 30 במרץ 2014

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Pretty Little Liars, Bitten.

שלב סיכום עונה של העונה הרביעית של הסדרה Pretty Little Liars קיבל מספר תגובות, אשר כללו שאלות לגביה. להלן השאלות והמענה שלי עליהן:

1. באופן אישי, אני מסכים איתך. הסדרה איבדה את ה"כיף" שלה. אבל החצי השני של הסדרה עסק רק ב-3 פרקים האחרונים בנוגע לספנסר ואליסון. רוב החצי היה דגש על זה שעזרא הוא א' ואליסון בחיים.

2. מה דעתך על פרק 19? (שחור-לבן). [שאלה אשר נשאלה על ידי שני קוראים שונים]

3. שאלה מדניאל: אתה מדבר על הקבוצה של שקרניות קטנות ויפות בנוגע לתרגום של השם או להוט (א' זה עבור אוסף תשובות)?

4. זנחתי את הסדרה אחרי פרק וחצי ונראה לפי הביקורת שלך לא ממש טעיתי, מעניין שהסדרות שנמשכות לעד ולא קורה בהן כלום באופן יחסי מצליחות מאוד, ודווקא סדרות של אותה הרשת שבהן העלילה מתפתחת מהר והדברים מאוד דינמיים [בטוח לעומת שקרניות] כמו TWISTED או משחק השקרים, לא זוכות כמעט לרייטינג ומבוטלות אחרי כשתי עונות בקושי, האם יש לך הסבר לכך D1D1 ?! תודה

5. מה דעתך על המשחק בסדרה? מי לדעתך משחקת טוב ומי משחקת רע?



תגובה:

1. זה בדיוק מה שציינתי בכתבה של "שלב סיכום עונה" שערכתי לעונה הרביעית של הסדרה. לא הבנתי את ההערה.

...כאשר מביטים על שני החצאים של העונות ניתן לומר בבירור שהחצי הראשון, בו הנושא המרכזי היה הניסיון של A להכניס את אמה של האנה לכלא באשמת רצח השוטר ווילדן (כאשר למעשה מי שרצחה אותו היא סיסי דרייק, ובפרק האחרון של העונה מצליחה המשטרה לשים את ידה עליה), היה טוב בהרבה מהחצי השני. בו הנושא המרכזי היה כמובן, סיפורו של עזרא ובשלב מסוים גם הפלשבקים שספנסר קיבלה מערב ההיעלמות של אליסון ולפיהם היא חשבה שהיא ניסתה לרצוח את אליסון, אך בפרק האחרון מתברר שהכל היה מהומה על לא מאומה. החצי הראשון נכתב בצורה טובה ומעניינת יותר, אולי בשל העובדה שהיה לו נושא מרכזי חזק.

2. באופן אישי, אני לא אוהב פרקים מיוחדים כאלה, הם פוגעים לי בהנאת הצפייה. כמו כן, אני לא חושב שהשחקנים של הסדרה (ובעיקר השחקניות) מספיק טובים בכדי לגלם פרק בסגנון הקולנועי הנ"ל. במידה ומדובר היה בפארודיה על סוג הסרטים הנ"ל הייתי מבין, אבל לא כפרק מיוחד מתוך מטרה. רצו להעביר את סערת הרגשות בתוך ספנסר ולטעמי אולי עשר דקות היו מתאימות. מעבר לכך, זה קצת "נמרח".

3. בתרגום שיצא ברשת תרגמו את הפרק כ"א' בשביל הלילה ההוא". אני מצטער, אבל זה לא תרגום מדויק. אני לא זוכר מה היה התרגום בהוט, אבל אם רוצים לתרגם בצורה נכונה, אולי אפשר לתרגם זאת כך: "א' בשביל תשובות לגבי הלילה ההוא", זה נשמע הכי הגיוני.

4. לפי דעתי, האשמות הן סדרות כגון 24 או נמלטים, אשר הולידו לאחר שהן עלו אינפלציה של סדרות אשר רצו לחקות אותן מבחינת המבנה המסובך של העלילה, אבל פשוט לא היו מספיק טובות. מהבחינה הזאת גם Pretty Little Lairs עשתה אותו דבר. שאר הסדרות נראות כחיקוי של המקור והאנשים לא רוצים לראות חיקוי, אלא את המקור. זו הסיבה שהיא מצליחה ודומיה לא. מצד שני, אופרות סבון פונות למכנה המשותף הנמוך ביותר של הצופים, בדיוק כמו שסרטי הבורקס הצליחו בישראל בשנות השבעים והשמונים. זה פועל על פי אותו עקרון. ברגע שיש לך את הליהוק הנכון, כל אופרת סבון תצליח. לא משנה מה איכות התסריט. תראו מה נהיה מסדרה כמו "אליפים", שבעונה הראשונה הייתה טובה ובעונה השנייה והשלישית הפכה לאופרת סבון, אך עדיין המשיכה למשוך קהל, בעיקר בשל הליהוק (התסריט היה זבל), שעבד בצורה כה מוצלחת בעונה הראשונה ביחד עם תסריט לפי ספר נהדר.  גם סדרה כגון "גוסיפ גירל", אשר התחילה בצורה טובה מאד, בגלל רעיון נכון שגם הוא הגיע מסדרת ספרים הפך להיות סבוניה, אבל הצליח בגלל השחקנים ולא בגלל האיכות של התסריט. חבל, שבני נוער שמים לב יותר למעטפת ופחות למה שיש בתוכה.

5. אני אוהב מאד את המשחק של שיי מיטשל (אמילי), אבל הדמויות שאני אוהב לראות על המסך הן של אריה (לוסי הייל) ואליסון (סאשה פיטרס) מסיבות שונות (ולא, לא רק בגלל המראה). לגבי משחק רע, אשלי בנסון (האנה) שחקנית בינונית מאד. לגבי טרויאן בלוסריו, אין לי ממש דעה. המשחק בסדר, אבל הדמות מעצבנת.

יש גם בקשה מדנה:

תודה שהחזרת את הפינה (פינת המענה לקוראים). מאוד חסרה לי בימי ראשון.
אשמח אם תמשיך לספר לנו גם על סדרות לא אמריקאיות - בעיקר בריטיות ואוסטרליות. היו הרבה סדרות שהכרתי בזכותך כי אין להן כמעט חשיפה בארץ.



תגובה:

כאשר יגיעו סדרות שוות התייחסות בין אם הן בריטיות או אוסטרליות אבקר אותן ואביא אותם לתשומת לבכם. דרך אגב, ניסית את הסדרה הבריטית "ג'ונתן קריק", שזה עתה סיימה עונה בת 3 פרקים. פשוט סדרה נהדרת. לראות מהפרק הראשון ולא להפסיק. גם אם היא החלה בסוף שנות התשעים ועברה הפסקה גדולה בין העונות. פנינה אחת גדולה.

ועכשיו, צמד שאלות:

די1, דעתך על bitten ו motive?
לא הצלחתי למצוא בחיפוש...



תגובה:

לא מצאת כי לא פירסמתי עליהן ביקורת. לצערי, לא צפיתי עדיין בסדרות הללו מחוסר זמן. ככל הנראה, אצפה ב Bitten בקיץ ואפרסם עליה "שלב סיכום עונה". אומר רק זאת, אני מצפה לצפות בה בעקבות השחקנית הראשית, כולי תקווה שלא אתאכזב. לגבי Motive, אני לא יודע מתי יהיה לי זמן לצפות בה, במידה ויהיה אפרסם עליה ביקורת. מצטער.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הפינה ועל המענה לשאלה שלי לגבי PLL...
למי ששאל motive היא כמעין גלגול מודרני של cold case [באווירה, בצילום ובצורת גלגול החקירה- ובשחקנית הבלונדינית המדהימה לדעתי שבתפקיד הראשי ;) ]. רק שכאן כבר בתחילת הפרק מוכרז מי הרוצח ומי הנרצח ומשם הולכים קדימה ואחורה [אךרק בזמן הקרוב לחקירה - לא שנים ועשורים כמו בCC[.
BITTEN היא נסיון לא מוצלח לחקוי של דם אמיתי [שלדעתי גם היא לא משהו..] יש בה הרבה שחקנים מצודדים שמראים את הגוף השרירי והישבן שלהם, ואת לורה ואנדרוורט המדהימה- שגם היא מתפשטת ומראה את הגוף הערום שלה מאחור; פרט לכך כמעט לא קורה שום דבר מעניין ואין התפתחות כלשהי בעלילה... וחבל.

אנונימי אמר/ה...

זה פחות שאלה מה ששאלתי, אלא יותר הערה. אמרת בביקורת שהחצי השני של העונה עסק בעזרא ובפלאשבקים של ספנסר, אבל זה לא נכון. אלא זה יותר עוסק בעובדה שאליסון בחיים

Unknown אמר/ה...

ביטן סדרה המתחלקת ל2 חלק מהפרק יכלו לוותר- צבע מתייבש ואילו לקראת הסוף יש תזוזה מותחת. כך בכל פרק. אבל אם להשוות אותה לסדרות ערפדים זאבים היא די גולשת לתחתית יחד עם דרקולה שמדי פעם מראה "דופק" בפרק אחד מתוך כמה.

דנה אמר/ה...

תודה על התשובה.
לא ידעתי שיש פרקים חדשים לג'ונתן קריק. כמובן שאני מכירה את הסדרה. ומאוד אוהבת את השחקן.
גם הסדרות שהזכרת בפינה של "בוודאי שמת לב" הם סדרות שלא שמעתי עליהן - שוות צפייה (הכוונה לסדרות הבריטיות)

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה.
מ-1 עד 10, עד כמה היית מדרג את הסדרה שקרניות באופן כללי? ומ-1 עד 10 כמה היית מדרג את העונה הרביעית?