יום שני, 10 במרץ 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.

 
Homefront - "בחזית"

פיל ברוקר (ג'ייסון סת'אתם), סוכן סמוי, אשר הפיל כנופיה של אופנוענים, שסחרה סמים ולאחר מכן עזב את המשטרה, מנסה להתחיל במקום חדש ביחד עם בתו מאדי (אשתו נפטרה שנה קודם לכן). יום אחד, בריון מציק למאדי בבית הספר והיא מכה ומשפילה אותו. קאסי (קייט בוסוורת'), אמו של הבריון, שמכורה לסמים מתקשה לקבל את העלבון ופונה לאחיה, "גייטור" (ג'יימס פרנקו), בכדי שיטפל בפיל. "גייטור" ביחד עם זונה נרקומנית בשם שריל (וינונה ריידר) פונה לראש כנופית האופנוענים שברוקר הפיל ומציע להם את ראשו. העניינים יוצאים משליטה ובסופו של דבר מאדי נחטפת ואנו מקבלים את הקרב האחרון בין פיל ל"גייטור", שהשריף של העיירה נוטה לסלוח לו משום שהוא מלשין עבורו על עבריינים אחרים.

עבור סרט של ג'ייסון סת'אתם, מדובר בסרט שבצורה יחסית מנסה לבנות עלילה ולא רק להסתמך על אמנויות הלחימה בהם הוא נודע. הבעיה היא, ש 100 דקות לכך לא מספיקות. התחלת הסרט די טובה, אבל התפנית בה ברוקר מוצא את עצמו במצב של נרדף מגיעה מהר מדי. וגם לאחר מכן, סצינת העימות בין כנופית האופנוענים לברוקר נמשכת מעט מאד זמן באופן יחסי לסרטים מהסוג הנ"ל. נכון, עושה רושם שרצו בכך להדגיש את העלילה, אבל עבור סרט שכזה אי אפשר להסתפק בקצת יותר מעשר דקות של לחימה, זה מעט מדי. בשביל סרט שכזה לא היה צריך את ג'ייסון סת'אתם.

כמו כן, ראוי לציין את רשימת הכוכבים בסרט הנ"ל. בנוגע לכך, שלשה איזכורים: היה נחמד לשוב ולראות שוב את וינונה ריידר על המסך. בשנות התשעים היא הייתה אחת הכוכבות הלוהטות על המסכים ומדהים לראות שמבחינה פיזית (וגם מקצועית) היא כמעט ולא השתנתה. האיזכור השני הוא לגבי ג'יימס פרנקו, קשה לי להבין את ההתלהבות מהשחקן הזה, אשר נראה לי שמתאים יותר לתיאטרון ופחות לקולנוע משום שהמשחק שלו לרוב מוגזם וגם בסרט זה ניתן לראות זאת. ולבסוף, מישהו מוכן להגיד לי כיצד רייצ'ל לפברה (Under The Dome), שבסרט הזה מגלמת את דמות המורה של מאדי שזו מנסה לשדך לאביה, מלוהקת לכל כך הרבה סרטים וסדרות ? מה המלהקים מוצאים בה ? כי לי זה לא ברור.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר, אבל לא חובה, לראות. הסרט יעביר לכם 100 דקות סבירות ואח"כ תשכחו ממנו. לא אחד הסרטים הטובים של סת'אתם, אך לא מהגרועים שבהם. התסריט סובל מחורים בעלילה, סצינת המכות לא מספיק ארוכה ולשם שינוי, מדובר בסרט קצר מדי לסוג העלילה הנ"ל. עבורי, היה שווה לראות את הסרט רק בכדי לחזור ולראות סרט של וינונה ריידר, לא מעבר לכך. כמו כן, מדהים לראות, שדווקא בסרט שכזה בו מעורבת ילדה חמודה (איזבלה וידוביק), היא לא גונבת את ההצגה. ולפי דעתי, מדובר בחסרון ולא ביתרון.

תגובה 1:

בובי אמר/ה...

מה אתה אומר על הסרטים כוח המשיכה ו12 שנים של עבדות?