יום שלישי, 18 במרץ 2014

בוודאי שמתם לב ש...

 

קיימת מגמה שהולכת וצוברת תאוצה בטלוויזיה האמריקאית. רשתות הברודקאסט החליטו שהן מנסות להחיות את שידורי הקיץ שלהן עם סדרות בעלות תסריט ולא להסתפק בתכניות ריאלטי, שעשועונים ושידורים חוזרים של להיטיהן. לאחר הניסיונות המרובים של רשתות NBC ו ABC בשנים האחרונות עם מספר סדרות (ולשתיהן ביחד ניתן לרשום רק הצלחה אחת: Rookie Blue, אשר תעלה השנה את עונתה החמישית), השנה רשת CBS תעלה 4 סדרות בעלות תסריט: עונה שנייה ללהיט של העונה שעברה, Under The Dome, עונה שלישית ל Unforgettable ושתי סדרות חדשות בשם Reckless ו Extant, כאשר האחרונה מגיעה עם כוכבת עולמית כדוגמת האלי ברי. כלומר, מדובר ברצון להשיק לוח קיץ חדש לחלוטין מכפי שהרשת התרגלה בשנים האחרונות. האם רשתות הכבלים צריכות להתחיל להיבהל שרשתות הברודקאסט יתפסו להן את הקהל ? עד כה, מלבד הצלחה אחת או שתיים (Under The Dome, Rookie Blue) הרשתות הללו לא הצליחו. אולי השנה יגיע המפנה.

יכול מאד להיות ש"אמריקן איידול" קרובה לסיום דרכה. נכון, התכנית עדיין מנפקת נתונים גבוהים מכל שאר תכניות הרשת, אך צריך לזכור שמדובר בתכנית יקרה מאד ובקרוב מאד היא תהפוך ללא רווחית עבור הרשת. בדיוק כמו ש Friends ו E.R הפכו בעונותיהן האחרונות. נכון לעכשיו, קשה להאמין שברשת יבטלו את התכנית, במיוחד לאור מצב הסדרות שלה ולאור העובדה שהיא כבר ביטלה את התכנית The X Factor, אך במידה ומגמת הירידה בנתוני התכנית של השנים האחרונות תמשך, קשה לראות כיצד ברשת יוכלו להעניק לה עונות נוספות. לפי דעתי, נקודת הסף של התכנית תהיה 1.5 נק' מדד. במידה והתכנית תרד מתחת לנתונים הללו היא תבוטל בתום העונה. עד לפני שנתיים אפשרות שכזאת הייתה דמיונית. לאור נתוני התכנית העונה, זו כבר אפשרות ריאלטית. בכל מקרה, החלה הספירה לאחור. עתה נותר לראות כמה עונות נותרו לה בקנה.

נתוני הסדרה Glee פשוט מחרידים. בשבוע שעבר הסדרה הידרדרה לנתונים של 0.9 נק' מדד. לסדרה נותרו 9 פרקים עד תום העונה ובאם הסדרה תרד לנתונים נמוכים מנתוני השבוע שעבר ברשת עלולים להימצא בבעיה לקראת העונה הבאה היות והסדרה כבר חודשה לעונה נוספת. מבחינה קריאטיבית הסדרה הייתה אמורה להסתיים לפני שנה וחצי, אבל ברשת יצטרכו לשבור את הראש היכן לשלב את העונה האחרונה של הסדרה היות ויש כבר מספר סדרות, אשר מועמדות לתפוס את משבצות השידור של יום שישי.

הסדרה החדשה של רשת USA, הכוונה היא ל Sirens, קצרת ימים. ברשת USA ניסו להעלות לפני כשבוע וחצי בפעם הראשונה מזה זמן רב קומדיה חדשה בת חצי שעה. ואולם, כבר בפרק הפתיחה הסדרה הניבה בסך הכל 0.5 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 1.328 מיליון צופים. הפרק השני הציג ירידה לנתונים של 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ל 1.044 מיליון צופים בלבד. במידה והנתונים ירדו מתחת למיליון צופים סביר מאד להניח שהסדרה אפילו לא תסיים את מספר הפרקים שהוקצו לה. נכון לעכשיו, עונה שנייה הסדרה לא אמורה לראות. מעניין גם יהיה לראות אם ברשת ינסו להפיק קומדיות נוספות לאור הכישלון עם הקומדיה הראשונה של הרשת מזה זמן רב.

רשת ABC Family ככל הנראה בדרך לבטל סדרה. ברשת פרסמו לפני כשבוע את הלוח שלהם לעונת הקיץ ומהלוח נעדרה הסדרה Twisted. על פי נתוני הרייטינג סביר להניח שהסדרה גם לא תזכה לראות עונה שנייה. הסדרה הידרדרה בנתוניה בחצי השני של העונה. היא החלה עם עליה מ 1.29 ל 1.37 מיליון צופים, אך החל מהפרק השלישי היא הידרדרה ל 1.12, 1.10 ואז ל 1.02 מיליון צופים בלבד. הפרק בשבוע שעבר הניב רק 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה הסדרה ל 1.044 מיליון צופים בלבד !!! קשה להאמין שעם נתונים כאלה הסדרה תקבל עונה נוספת. גם אם זה יקרה, הסדרה לא צפויה לחזור לפני חודש ינואר 2015 וגם אז סביר להניח שהיא לא תקבל יותר מעשרה פרקים לפני שתרד מהמסכים לתמיד, בדיוק כפי שקרה לסדרה The Lying Games. מעריצי הסדרה, גם במקרה שלה, הגיע הזמן להתחיל את הספירה לאחור, הסדרה די גמורה.

ברשת ה CW מאוהבים ביעל גרובלס. לאחר שהעניקו לה את התפקיד הראשי בריבוט שלא צלח ל The Selection ולאחר שהעניקו לה תפקיד אורחת מתמשך בסדרה Reign, עתה התבשרנו שברשת ה CW מעניקים לה תפקיד ראשי בפיילוט Jane The Virgin. אז נכון, הסיכויים של הפיילוט לקבל אישור לא גבוהים, אבל עדיין עבור שחקנית ישראלית לא מוכרת לקבל כל כך הרבה הזדמנויות מאותה רשת ? (מלבד אולי אלונה טל, שגם היא בלונדית. בעצם, אולי זו צריכה להיות הדרישה הראשונית משחקניות ישראליות ?...) אפשר לדעת מה בדיוק הם מוצאים בה ? יפה מאד היא לא, שחקנית מוכשרת גם לא. אז מה בדיוק סוד הקסם שלה ? ממה מנהלי הרשת ו\או מפיקי הסדרות כה מתלהבים ?


השבוע עלו או יעלו 5 סדרות חדשות:

יום ראשון: Crisis, Continuum.
יום רביעי: The 100.
יום שבת: . Da Vincis Demons.

השבוע יגיעו לסיום העונה 3 סדרות:

יום שלישי: Perception, Rizzoli & Isles, Pretty Little Liars.

אין תגובות: