יום ראשון, 25 במרץ 2012

בוודאי שמתם לב ש...



למשחק המכור בתוכנית "אייל גולן קורא לך", אשר שודרה בערוץ 24. לכל מי שלא מכיר את התוכנית אזכיר שמדובר בגרסה "המזרחית" של "כוכב נולד" פרט לכך שלקהל אין יכולת השפעה, אלא רק לאייל גולן, אשר נעזר ב 5 שופטים. כמעט מהתוכנית הראשונה סומנו שני זוכי התוכנית, מאור ונסרין, כמי שיזכו בתוכנית וגם כאשר הביצועים שלהם היו פחות טובים סלחו להם על כך. הבעיה היא, שהזוכים הטריים בעיתיים מאד. נסרין פונה לקהל מצומצם מאד של הזמר ה"מזרחי" הבכייני (אחת מנציגותיו הייתה זהבה בן) שהיה נפוץ אולי לפני 20 שנה ודווקא אייל גולן היה זה שדחף אותו החוצה מהנישה הנ"ל ויותר לכיוון המזרחי-פופ הקליל יותר. גם הזוכה השני, מאור, בעייתי מאד: הבן אדם חסר כריזמה ונוכחות בימתית. לבחור יש קול יפה אבל ללא ספק בעוד 5 שנים כשישאלו אותנו לגביו לא נזכור מאומה. דווקא הזמרת היחידה שהייתה חייבת לזכות בשל היותה יהלום, אמנם יהלום לא מלוטש אבל יהלום, תאיר שדה בת ה 14 וחצי (בתמונה), הפסידה ממש לפני הפיניש. אבל גם ההפסד שלה נראה כ"משחק מכור". בתוכנית הגמר ששודרה ביום חמישי לשתי הזמרות, נסרין ותאיר, היו ביצועים מעט פחות טובים מאלו שהציגו במהלך העונה, אך בעוד שלנסרין סלחו על כך, תאיר לא קיבלה את אותו יחס. הוכחה לכך שזה עומד לקרות היה ביחס לנסרין, כאשר באמצע שיר שלה חיים רביבו, אחד השופטים (מי אחראי לבדיחה הזאת ?), קם והתחיל לרקוד עמה ובכך למעשה הוכיח את העדפתו, במידה והיה עושה זאת עם מתמודדים אחרים הייתי מבין, אך היות והיה זה מאורע חד פעמי ניתן להבין מכך שיש לו מתמודדת מועדפת. הוכחה נוספת להעדפה שלה היא העובדה ששתי תוכניות לפני הגמר היא כבר הוקפצה לגמר מבלי להתחרות !!! איפה זה יכול לקרות ? חבל, לתוכנית הייתה נערה צעירה (תאיר) שיש לה הכל: קול אדיר, נוכחות בימתית, יופי חיצוני, יכולת למידה ואפשרות גם להיות מותג. כמה עצוב שבתוכנית החליטו ללכת מראש על הזוכים שלהם מהתוכנית הראשונה ולא הרימו את הראש. ודרך אגב, לדור, שאף הוא הודח ברגע האחרון לפני הזכייה, יש קול ונוכחות בימתית טובה מזו של מאור. צריך גם להדגיש, שאייל גולן ושופטיו הדגישו מתחילת התוכנית שהם לא מחפשים את הזמר\ת המוכנים, אלא מישהו\מישהי שיוכלו לפתח אותו\אותה. הבחירה שלהם מראה אחרת, הם לקחו את הזמרים הכי מוכנים בשלב הזה של הקריירה שלהם. כמה חבל שלא הודיעו על כך למתמודדים בתחילת העונה וכל הסבל שהם עברו במשך כשלשה חודשים היה נמנע מהם. מצד שני, זכינו להכיר כשרון גדול בדמות תאיר שדה, שכל מפיק או סוכן שייקח אותה תחת חסותו ייהנה מאחת התגליות המוזיקליות הגדולות ביותר של השנים האחרונות, כולל מתוכניות כגון "כוכב נולד" או The Voice. הביצוע שלה ללהיט Te Reconnaitras היה אחד הביצועים המדהימים ביותר שראיתי בשנים האחרונות, ישראלי או בין לאומי. להקליט, לשמור ולשמוע פעם אחר פעם.

עד כמה נינט טייב היא בן אדם מדכא. בשבוע שעבר התארחה נינט בתוכנית "סמול טוק" עם יונתן ריגר בערוץ הבידור הישראלי ואחרי חצי שעה של שיחה בא לצופה לגשת ולנער את האישה. אני מבין את הרצון של נינט לשנות פאזה ולעזוב את המיינסטרים, אבל מי קבע שהיא צריכה להיות כל כך מדכאת ? ודרך אגב, גם אם השינוי שהיא עברה אמיתי עבור הצופה זה נראה כמו פוזות למצלמה. ואני לא מזכיר את העובדה שמה שהיא יוצרת בכלל לא נקרא מוזיקה, גם אם היא מחשיבה את הסטייל שלה כחלק ממוזיקה ב"שוליים".

עד כמה רשת NBC לא יודעת להמר על "סוסים מנצחים". בעונת הפיילוטים הקודמת רשתות NBC ו CBS הימרו על פרויקטים מבית היוצר של אותה יוצרת: הקומיקאית וויטני קאמינגס. בעוד שרשת CBS קיבלה להיט שיכול להחזיק מעמד במשך מספר שנים, אני מתכוון לקומדיה Two Broke Girls, הרי שרשת NBC החליטה להמר על הקומדיה Whitney, אשר מניבה עבורה נתונים גרועים וכלל לא ברור האם היא תשוב לעונה שנייה. דרך אגב, מי שראה את שתי הקומדיות יכול להבחין בדמיון העשיר בין הדמות של וויטני בסדרה Whitney לדמותה של מקס בסדרה Two Broke Girls, לפי דעתי מדובר באופי האמיתי של וויטני, אבל זו רק התרשמותי האישית.

שהסדרה GCB איבדה מעט גובה בפרק השלישי שלה מבחינת נתוני הרייטינג שלה. לאחר עלייה קטנה מ 2.2 ל 2.3 בפרק השני שלה, הסדרה איבדה בשבוע שעבר גובה כאשר הידרדרה ל 2.0 נק' מדד. יתרה מכך, גם במספר הצופים הכללי הסדרה מאבדת גובה ואצלה הירידה החלה כבר מהפרק הראשון. כזכור, בפרק הראשון מ 7.56 ל 7.12 לפרק השני. נתוני הפרק השלישי, אשר נעצרו על 6.07 מיליון בסך הכל, כבר מתחילים להדאיג מאד את מעריצי הסדרה. צריך לזכור, שלרשת יש 2 אופרות סבון בקרב הפיילוטים שלה ובמידה והסדרה לא תצליח להתרומם בחזרה היא צפויה לקבל הודעת ביטול, במיוחד כאשר אליסה מילאנו מככבת באחד הפיילוטים של אופרות הסבון וברשת יכולים להחליף אותה בקלות. נתוני 3 הפרקים הבאים יהיו קריטיים עבורה.

לנתוני הרייטינג הגרועים של הסדרה Harry's Law. אני לא יודע מדוע ברשת NBC מוכנים לסבול את הנתונים הגרועים של הסדרה שבוע אחד נוסף. השבוע הסדרה הניבה 1.0 נק' מדד בלבד. בשלב מסוים נראה שהנתונים שלה עומדים להידרדר לנתוני הסדרות של רשת ה CW. מזל שנותרו רק 7 פרקים עד תום העונה, משום שקשה לי לראות כיצד ברשת יכולים לאשר לה להמשיך ולהישאר באוויר. מיותר לציין, שבמידה והסדרה תקבל עונה נוספת (סיכויים אפסיים) זו תהיה עדות לכך שרשת NBC הולכת לאבדון.

לנתוני הרייטינג הבינוניים של ערב הפתיחה של "רוקדים עם כוכבים" האמריקאית. איזו תוכנית יכולה לקבל 3.5 נק' מדד בפרק הפתיחה ועדיין לחשוב שמדובר באכזבה ? התשובה היא: "רוקדים עם כוכבים". צריך לזכור, שמדובר במפלצת רייטינג והנתונים הנ"ל הופכים את התוכנית לבעלת נתונים טובים בלבד. צריך גם לזכור, שנתוניה בעונה הקודמת שהחלה בחודש ספטמבר לא היו כה גבוהים, כפי שהיו בשנים קודמות. מעניין אם סוף סוף נמאס לקהל האמריקאי מהתוכנית או שמא רק הכוכבים לא מספיק אטרקטיביים. אני מניח שהתוכנית תשוב גם בשנה הבאה ואז נהיה חכמים יותר. דרך אגב, הנתונים הפחות טובים שלה גם לא מסייעים לסדרה Castle שהניבה השבוע 2.3 נק' מדד בלבד.

ערב הקומדיות של רשת FOX ביום שלישי הוא כישלון גדול. הסדרה I Hate My Teenage Daughter, אשר השיגה 1.2 נק' מדד בלבד כבר ירדה מלוח המשדרים ותשוב רק בקיץ, Breaking In לא רחוקה ממנה והניבה השבוע 1.3 נק' מדד, אפילו Raising Hope הידרדרה ל 1.6 נק' מדד בלבד והיחידה שהצליחה להניב נתונים סבירים היא New Girl אשר הגיעה ל 2.7 נק' מדד. יש לי הרגשה שמערב הקומדיות הנ"ל בעונה הבאה תישאר רק New Girl, אני אתפלא אם המצב יהיה שונה.

לנתוני הרייטינג הגרועים של הסדרה Bent. רשת NBC העלתה קומדיה חדשה ביום רביעי שעבר וקיבלה סטירה לפנים. הנתון המעניין הוא, שבשנה שעברה היא עשתה ניסיון דומה עם התוכנית של פול רייזר וקיבלה נתונים דומים, לכן נתונים של 1.0 ו 0.8 נק' מדד לשני הפרקים הראשונים לא הפתיעו רבים. אין טעם להתרגל לסדרה משום שהיא לא תזכה ליותר מ 6 הפרקים שכבר צולמו. למען האמת, קיים סיכוי שברשת אפילו לא ישדרו את כל 4 הפרקים הנותרים, אלא שידחו אותם לשידור בקיץ. ואני שואל, מי מעלה קומדיה בשלב כזה של העונה בלי סדרות מובילות נורמאליות שיובילו אליה ? אה כן, רשת NBC.

לנתוני הרייטינג המעולים של הסדרה Touch בפרק השני שלה. נכון, רבים ראו בירידה של הסדרה מ 3.9 נק' מדד שהפרק הראשון הניב כאשר שודר בחודש ינואר ל 3.3 נק' מדד שהפרק השני הניב ביום חמישי שעבר כנתונים מאכזבים, במיוחד לאור העובדה שרשת CBS לא שידרה פרקים חדשים באותו ערב. אני לא רואה את הדברים בצורה כזאת. לסדרה הייתה ציפייה גדולה, במיוחד בשל העובדה שקיפר סאת'רלנד מככב בה, ולכן הנתונים שלה היו גבוהים בצורה יחסית. כמובן שלא הזיקה העובדה ש"אמריקן איידול" הובילה אליה. צריך גם לזכור 3 דברים מרכזיים: בין שידור הפרק הראשון לשני בארה"ב עברו כמעט חודשיים ולכן הייתה צפויה ירידת מתח. כמו כן, כפי שדיווחתי לכם, בארה"ב עברו לשעון קיץ ונתוני הסדרות, בעיקר בשעות 8 עד 10, ספגו פגיעה. תוסיפו לכך את העובדה שהסדרה עולה למעשה לקראת תום עונת החורף שלה ותקבלו נתונים טובים, אפילו טובים מאד. האתגר שלה יהיה לשמר את הנתונים הללו. לפי דעתי, גם אם הסדרה תרד מתחת ל 3.0 נק' מדד עדיין יהיה מדובר בנתונים טובים. מעניין יהיה לבדוק את נתוניה בשבוע הבא, כאשר רשת CBS תחזור באותו ערב בפרקים חדשים.

לנתונים הגרועים של הפרק הרביעי של הסדרה Awake. לאחר שנדמה היה שהסדרה התייצבה לאחר הנפילה מ 2.0 ל 1.6 נק' מדד בפרק השני, כאשר בפרק השלישי היא שמרה על 1.6 נק' מדד הגיעה נפילה נוספת השבוע, בנתוני הפרק הרביעי שלה, כאשר הסדרה איבדה 25% מהנתונים שלה וירדה ל 1.2 נק' מדד. אם עד עתה הייתה שאלה לגבי האפשרות לעונה נוספת לסדרה הנתונים הללו כמעט וסותמים את הגולל על אפשרות שכזאת. ושוב, הסיכוי היחיד שלה, במידה ותצליח להתרומם מעט בנתוניה, הוא לעבור להיות משודרת ביום שישי לצד Grimm. רשת NBC לא מצליחה לייצר הצלחה רצינית מלבד The Voice, כאשר גם Smash, הדרמה בעלת הנתונים הטובים ביותר שלה, היא רק הצלחה בינונית ביחס לרשתות האחרות.

להידרדרות בנתוני הרייטינג של הסדרה Missing בפרק השני שלה. צריך לזכור שהעונה הראשונה של הסדרה מונה 10 פרקים בלבד, כך שאין לה מספיק זמן בכדי להתרומם בחזרה ונתוני הפרק השני שלה היו כבר נתונים גרועים. עבור רשת ABC, לקבל בסדרה שעולה בשעה 8 רק 1.6 נק' מדד זו אכזבה גדולה. הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה, מלבד ירידה צפויה מפרק הפיילוט לפרק השני, היא שאחריה לא שודר פרק חדש של הסדרה Grey's Anatomy ולכן מדובר בערב חלש כללי של הרשת. עם נתונים כאלה בהפקה יכולים לשכוח מעונה שנייה.

לירידה בנתונים של Community, שבוע לאחר החזרה מחופשה. כפי שציינתי בשבוע שעבר, פרק החזרה של הסדרה גרם להרמת גבות רצינית מבחינת נתוני הרייטינג שהשיג. נתונים של 2.2 נק' מדד עבור הקומדיה היו נתונים מעולים. השבוע חזרה הסדרה לממדיה הרגילים, כאשר הפרק הניב בסך הכל 1.7 נק' מדד. צריך גם לציין שלא שודר במקביל פרק חדש של הסדרה The Big Bang Theory, אשר עלול לדרדר את הנתונים עוד יותר. שבוע הבא אמור להיות מעניין מאד עבור סדרות רבות ולתת לנו אינדיקציה לגביהן, Community ביניהן.

לנתונים הבינוניים של הסדרות של רשת USA ביום שישי. הרשת העלתה לפני עשרה ימים 2 סדרות חדשות. Fairly Legal ו In Plain Sight. מבחינת מספר הצופים הכללי הסדרות הניבו בפרקי הפתיחה מספרים יפים של 3.497 ו 4.014 מיליון צופים בהתאמה, אך בנק' המדד המספרים היו פחות מרשימים: 0.7 ו 0.8 בהתאמה. אין ספק שלעובדה שהסדרות משודרות ביום שישי הייתה השפעה על הנתונים, אולם לא ברור עדיין האם ברשת יאהבו את המספרים הללו עבור Fairly Legal, שעתידה לוט בערפל. נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הבאים בכדי לקבל אינדיקציה טובה יותר.

לנתונים הגרועים במיוחד של הסדרה Fringe ביום שישי. הסדרה נלחמת על חייה בכדי להשיג עונה נוספת ועושה רושם שלמעריצים האמריקאיים לא ממש אכפת. אחרת, איך תסבירו שביום שישי האחרון הסדרה הידרדרה לשיא השפל של 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה הסדרה ל 2,888,000 מיליון צופים בלבד. לפני כשלשה חודשים הודיע נשיא התוכניות של רשת FOX, שהסדרה מפסידה כסף עבור הרשת. ההודעה נמסרה, כאשר הסדרה עוד הניבה נתונים של 1.3-1.2 נק' מדד, מעניין מה הוא יגיד למשמע הנתונים הנ"ל. עד לפני מספר שבועות חשבתי שלפחות אחת מהסדרות של ג' ג' אבהרמס ("אלקטרז" ו"פרינג'") תקבל הודעת חידוש, עכשיו אני לא כל כך בטוח.

השבוע מסתיימות 7 סדרות. ביום ראשון הסתיימו העונות וגם הסדרות Skins בעונה השישית ו Luck בעונתה הראשונה (וגם האחרונה) וכן העונה הרביעית של הגרסה הבריטית ל Being Human. ביום שני ישודרו 2 פרקיה האחרונים לעונתה הראשונה, ואולי גם האחרונה, של הסדרה Alcatraz. ביום רביעי יסתיימו שתי קומדיות חדשות של רשת NBC, שגם להן אולי אין עתיד: Whitney וגם Are You There, Chelsea ? ולסיום, ביום שבת תסתיים העונה של סדרת הכבלים Spartacus.

השבוע יעלו או יחזרו לאוויר 5 סדרות. ביום ראשון עלתה העונה החמישית של הסדרה Mad Men. ביום שני תחזור הסדרה The Secret Life of the American Teenager לחלק השני של העונה הרביעית עם ציון דרך של הפרק ה 100 של הסדרה. באותו יום גם תעלה העונה השלישית של הסדרה Make It or Break It. ולבסוף, ביום חמישי תעלה תוכנית המתיחות ההוליוודית Punk'd. ביום חמישי תחזור גם הקומדיה של רשת CBS בעלת השם Rules Of Engagement.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

D1D1 האם יש לך מידע בנוגע לספרטקוס?
האם תהיה עוד עונה אחרי ספרטקוס: נקמה או שזו העונה האחרונה?

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה לגבי GCB
ראוי להעיר שBENT גם גרועה ולא מצחיקה בנוסף לכול הצרות האחרות, ולמרות אמנדה פיט המקסימה... כאילו מי שיצר אותה שכח שזו קומדיה ולא סיים את העבודה עליה לפני ששלח אותה לאקרנים.... :(

ולגבי ספרטקוס, למרות המחליף האיום לשחקן המקורי המנוח, הרייטינג אאל"ט בשמיים, ולכן אין מה לדאוג לגבי חידוש, הלא כן D1D1?!

ליאת אמר/ה...

לא הגיע הזמן להודיע לארצות הברית שערב קומדיות פשוט לא עובדות??
גם שנה שעברה (אני לא זוכרת בדיוק באיזה רשת זה היה) היה ערב כזה והוא פשוט היה כישלון.
הם סתם הורסים להם את הסדרות..