יום ראשון, 4 במרץ 2012

6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על... הארי פוטר.



1. מס' הדמויות שרצו חיי נצח בסדרת הספרים הוא עצום, אם זה וולדמורט, גרינוולד ורבים אחרים. אבל רק דמות אחת הצליחה לזכות בפרס הנכבד-חיי אלמוות והיא פוקס, ציפור עוף החול של דמבלדור. כזכור, זו הגיעה להציל את הארי בחדר הסודות מהבסיליסק בספר השני.

2. סיריוס(בספר, הסנדק של הארי וחברו הטוב של ג'יימס פוטר) הוא כוכב שמכונה לעיתים "כוכב הכלב". לכן, צורת האנימגוס שלו היא של כלב שחור(שם משפחתו, בלק), כך לפי השערות ורמזים שטמנה ג'יי קיי רולינג כמובן.

3. דארקו מאלפוי נקרא ע"ש דרקון (ונחש, אגב) וזה ידוע לכל. אך האם ידעתם שגרגורי גויל נקרא כך מהמילה גארגויל, שזוהי סוג של מפלצת? האם ידעתם שמאלפוי מגיע מהמילה הלטינית "מאלפיקוס" שפירושה פועל ברשעות. לוציוס, אביו של דארקו מזכיר את לוציפר, אחד משמותיו של השטן ונרקיסה, אמו, מזכירה את נרקיסוס מהמיתולוגיה היוונית שהיא עלם ויאיר, מה שהביא להתאבדותו.

4.רולינג חשבה על הסיפור של הארי פוטר בנסיעה מספרד לאנגליה ברכבת. לדבריה, היא ראתה 7 ספרים צצים במוחה. לפני הספרים, כידוע או שלא, היא הייתה במצב כלכלי קשה והיום, הונה מעורך בכמיליארד דולר.

5. נאגיני, הנחש של וולדמורט וההורקרוס האחרון שהושמד הגיעה מהודו. או לפחות השם שלה. "נאגי" בהודית זה נחשה.

6. ניקולס פלמל הוא איש אמיתי. בשנת 1380 היה אלכימאי בשם ניקולס פלאמל. מדובר בחוקר ידוע והחקירה הממושכת ביותר שלו היה בעקבות אבן שלכאורה הייתה מיוחדת. בספר, הוא היה זה שגילה את אבן החכמים והוא בן 660 שנה בזכותה.

הערה: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

אין תגובות: