יום שני, 17 בינואר 2011

ביקורת: Episodes – עונה ראשונה, פרקים 2-1: אכזבה.


כאשר קראתי את התקציר של הסדרה לפני שראיתי את רגעיה הראשונים, חשבתי לעצמי שמדובר בעוד פלופ, שאף אחד לא היה שומע עליו לולא מאט לה בלנק (ג'ואי מ"חברים") היה מככב בה. למען האמת, מי באמת רוצה לראות סדרה אודות הנעשה מאחורי הקלעים של סדרת טלוויזיה ? אם יורשה לי לומר, כבר הייתי בסרט הזה.
הצופים הקצת יותר מבוגרים אולי זוכרים את הסדרה "המופע של לארי סנדרס", אשר היוותה למעשה סדרה אודות הנעשה מאחרי הקלעים של תוכנית טוק-שואו אמריקאית. הסדרה שודרה במשך 6 עונות במהלך שנות התשעים (1998-1992) והייתה לא רעה בכלל, אולי אפילו ניתן להגדירה כטובה.
בכל זאת, כאשר שוחרר הטריילר ("בקרוב") של הסדרה Episodes דווקא מצאתי את עצמי מחייך יותר מפעם אחת משלוש הדקות הללו
ואז התיישבתי לראות את הפרקים, כאשר אני ספקן.
למי שלא יודע, הסדרה מספרת על זוג נשוי אשר כותב ומפיק סדרת טלוויזיה מצליחה בברטניה ומפיק אמריקאי קונה את הסדרה ומנסה להעביר אותה אמריקניזציה בגרסה האמריקאית שלה. כלומר, הוא מנסה להתאים אותה לצרכיו והפעולה הראשונה שהוא עושה זה להחליף את השחקן הראשי במאט לה בלנק, שחקן שהתסריטאים והמפיקים הבריטים לא ממש אוהבים ממבט ראשון.
הספקנות שלי קיבלה אישור מיידי. כל מי שצופה בסדרה מבין מהר מאד שהטריילר לא רק היווה את הרגעים הגדולים של העונה הראשונה של הסדרה (נכון לעכשיו, לא ברור אם תהיה עונה שנייה), אלא היווה את הרגעים הטובים היחידים שלה. כלומר, מתוך כ 60 דקות (כ 30 דקות לכל פרק) רק שלש הדקות של הטריילר היו באמת טובות. כל שאר הדקות במהלך שני הפרקים היו פשוט משעממות ולא מצחיקות.
אז נכון, נחמד לראות שוב את מאט לה בלנק, ואולי גם הטקסט סביר, אבל בשבילי מדובר באכזבה. קומדיה אמורה להעלות חיוך על פני הצופים שלה, ואם שני הפרקים הראשונים מצליחים לעשות זאת רק למשך כשלש דקות בלבד סימן שמדובר בבעיה. יהיו צופי שיגידו שיש כאן מעין פארודיה או סאטירה על עולם הטלוויזיה, יכול להיות שהם צודקים אבל עובדה זו לא מצדיקה תוכנית קצת משעממת, אשר גרמה לי יותר מפעם אחת להביט בשעון בכדי לראות מתי היא מסתיימת .
לסיכום, "המופע של לארי סנדרס" עשתה זאת טוב יותר בשנות התשעים. חובבי הסדרה "חברים" אולי ירצו לראות שוב את מאט לה בלנק, אבל מעבר לכך לא מצאתי סיבה לצפות בסדרה, שלדעתי, היו לה יחסי ציבור טובים יותר ממה שהיא באמת. עצה שלי ? צפו בפרק אחד בשביל הסקרנות ואז דלגו עליה.

Share on Facebook

2 תגובות:

ELI אמר/ה...

ראיתי פחות מחצי פרק וסגרתי את זה, סדרה משעממת חוץ מהעובדה שמאט לה בלנק משחק שם, תודה :)

אנונימי אמר/ה...

אני דוקא נהנתי מאוד...המפגש בין הדוגריות הבריטית לחלקלקות והנימוס המלאכותי של האמריקאים מוצג באופן מאוד משעשע, ההשוואה בין הברודקאסט הבריטי להוליווד באמצעות הזוג הנאיבי פשוט שובת לב...דווקא מאט לה בלנק מסכים להיכנס לנעלי השחקן החלקלק שמוכן לומר הכל ולרמוס הכל בשביל תפקיד. הדיאלוגים משעשעים ושנונים...בקיצור, למי שתמיד תהה איך ייתכן שסדרה בריטית איכותית הפכה לטראש אמריקאי של רדידות ונשים אנורקסיות בביקיני-זו ממש הסדרה בשבילו