יום שני, 27 בספטמבר 2010

שלב סיכום עונה: חצויה – עונה שנייה: חמש נקודות חיוביות וחמש נקודות שליליות.


כבר בתחילת הסקירה ניתן לומר שמבחינת 3 סדרות הנוער: העונה השלישית של האי, העונה השנייה של דאוס והעונה השנייה של חצויה, הרי שהעונה השנייה של חצויה עולה על השתיים האחרות ובפער ניכר, אין ספק בכלל, אבל גם לה היו כמה בעיות.
נתחיל עם האלמנטים החיוביים:
הרעיון הכללי של העונה השנייה, של מאבק משולש בין שדים לערפדים ובני אדם היה מעניין מאד והיווה את קפיצת המדרגה שהסדרה הייתה צריכה. היה נחוץ לפתוח את נושא הערפדים קצת יותר לאחר עונה ראשונה טובה והרעיון הזה עשה זאת.
נקודה חיובית נוספת, היא השימוש בצילומי חוץ. עדיין כמעט 95% מהצילומים התרחשו באולפן אבל למרות הכל, ניסו לשנות קצת את השבלונה של רק צילומי אולפן ויצאו קצת החוצה. בכל פעם שעשו זאת זה הוסיף לסדרה מימד נוסף.
נקודה חיובית שלישית היא התסריט, אשר למרות שבמקרים מסוימים (ראו בהמשך) היה שבלוני וקצת צפוי הרי שבכללותו היה ברמה די טובה, אפילו לא רק עבור סדרת נוער, אלא כסדרה בכללותה. עובדה זו גם מעלה את השאלה, מדוע התסריט של סדרות נוער אחרות כה חלש לעומת תסריט שכזה. אני מקווה ש Hot ו Yes ילמדו את הלקח לגבי הסדרות הבאות שלהן.
נקודה רביעית: תומש בתור אתוס היה פשוט נהדר, כמו שצריך להיות. אני לא מבין מדוע לא רואים את השחקן יותר על המסכים. אני מקווה שאם תהיה עונה שלישית הוא יחזור אליה.
ולבסוף, ההומור ששולב בתסריט היה בטוב טעם, ולשמוע את הדמות של דימה מדברת ברוסית עילגת היה פשוט תענוג. חבל שבשאר סדרות הנוער לא עושים זאת בצורה איכותית כמו בסדרה הזאת. ב"האי" או ב"דאוס" מרבית הבדיחות נשמעו ילדותיות.
ועכשיו לנקודות השליליות:
ראשית, הליהוק של חלק מהדמויות היה פשוט מזעזע. הליהוק המזעזע ביותר היה של לי בירן בתור אדם. לא יעזור שום דבר, הבן אדם לא שחקן, ולמרות שהיה צריך להראות קרירות במשחקו זה כבר היה מוגזם. בכל סצינה שהוא השתתף הרגשתי כאילו אני נמצא בהצגת בית ספר. הגיע הזמן שיפסיקו ללהק סלבריטאים רק בגלל השם שלהם.
ליהוק נוסף שהיה מזעזע היה של אגם רודברג. נכון, מדובר באישה יפה מאד, אבל בחייכם, היא לא יודעת לשחק. ראו את זה ב"אהבה מעבר לפינה", ב"אלופה 3" וגם לסדרת נוער היא לא מתאימה, למרות שהיא לא הייתה כל כך גרועה כמו לי בירן, ויופיה גם כיפר מדי פעם, זה עדיין לא תירוץ לוותר לה. היא צריכה להיות מחוץ לעסק הזה. לפחות עד שתשתפר.
ליהוק גרוע שלישי שנשאר מהעונה הראשונה הוא של רונה ליפז מיכאל בתור אמם של גיא ואלה רוזן. בכל פעם שהיא קוראת את השורות שלה זה נשמע כאילו היא מקריאה מהדף. מה, חסר שחקניות ? עכשיו מאוחר מדי, אבל אני מקווה שלא ייקחו אותה לסדרות אחרות.
נקודה שלילית נוספת היא סופי העונות. אני לא אוהב את העובדה שכל עונה מהווה התחלה, אמצע וסוף, ושבסוף שהעונה נשאר מעין סוף פתוח שהעונה הבאה אמורה להמשיך. אני חושב שסדרות כאלו צריכות מלכתחילה לתכנן את עצמן ל 3 שנים וכל עונה צריכה לתרום לתהליך קידום העלילה. אז את הסוף שבין העונה הראשונה לשנייה אני מבין, אבל הסוף של העונה השנייה היה כל כך צפוי ולא נכון, שזה קצת גרע מעונה יחסית טובה. ואני מניח שבעונה השלישית יילחמו בצאצאית של המלכה וליאו. רעיון כל כך צפוי.
אם תשימו לב, בסדרות בארה"ב מנסים לבנות את הסדרות, גם של הנוער, עם רעיון כללי שנמשך לאורך כל העונות, למה לא לאמץ את הרעיון ? רק בשביל הסיכון שהסדרה לא תחודש ? שהבעיה תהיה של הרשת המשדרת ולא של ההפקה.
נקודה שלישית: הסוף הטוב בכל סוף עונה. איכשהו בסוף כל עונה, וגם בעונה הזאת, יש לנו צמדים שאמורים לחיות באושר ועושר. זה צריך לעבוד בצורה כזאת: חלק מהדמויות צריכות להיות לבד, חלקן לסבול וחלקן גם ליהנות. אבל לראות בפרק האחרון את כל החבורה נכנסת לחדר של אמנון גרין (אלכס אנסקי הנהדר) וממש עומדים אחד ליד השני עורר בי תחושה של מיאוס.
נקודה רביעית היא, שלא ייתכן שבסדרה כזאת הכוכבת הראשית, עמית פרקש, היא שחקנית ברמה כל כך נחותה. עובדה שבאה לידי ביטוי במיוחד לאור איכותם של יון תומרקין וידידיה ויטל, שחקני סדרות הנעורים הטובים ביותר שניתן למצוא כרגע. השחקנית לא הצליחה לעשות את השדרוג הנחוץ מהעונה הראשונה, וזאת בניגוד למאיה שואף שההופעה שלה בעונה הראשונה הייתה חלשה ואילו בעונה השנייה הצליחה לבצע שדרוג קטן, למרות שעדיין היא לא ברמה של שחקנית ראשית.
נקודה שלילית חמישית ואחרונה: למה לקחו לנו את טל טלמון הנהדרת ? שחקנית יפה ומוכשרת שהייתה חסרה מאד. לפחות לי. נדיר מאד למצוא שחקניות שגם יודעות לשחק וגם נראות כל כך טוב, היא אחת מהן. אני מקווה שבמידה ותהיה עונה שלישית היא תחזור.
לסיכום, גם בעונתה השנייה חצויה עדיין סדרת הנוער הטובה ביותר שיש. לפי דעתי, הבעיה שלה תצוץ בעונה השלישית (אם תהיה) משום שלקראת סוף העונה השנייה חלה שחיקה בחומר, ועונה נוספת עשויה להרוס את מה ששתי הראשונות השיגו. בשביל המעריצים אני מקווה שזה לא יקרה.
אז, לראות את העונה השנייה של הסדרה או לא ?
לחובבי סדרות הנוער, כן. המבוגרים יאהבו אותה הרבה פחות.

Share on Facebook

אין תגובות: