יום שני, 8 במרץ 2010

Parenthood – פיילוט: עוד אופרת סבון בינונית.


קשה שלא להביט בסדרה הזאת ולחשוב: מה אם ? מה אם מאורה טירני לא הייתה חולה בסרטן שד והייתה מופיעה כשרה ברוורמן. אני חושב שהיא הייתה משנה את כל הדמות משום שקשה שלא לדמיין אותה כאישה הכנועה, אגב זו הדמות שהייתה אמורה להיות, ובמקומה קיבלנו את גרהאם האקטיבית והלא מתפשרת. כפי שאמרתי הכל היה נראה אחרת, משום שגם היחס בין הדמויות היה משתנה. אבל זה מה שיש ולכן הגיע הזמן להעביר בכל זאת ביקורת על סדרה שיצאה לאוויר באיחור של שבעה חודשים.
ראשית, שוב מדובר פה באופרת סבון. סוג של סדרות שמזמן לא נראו ברשת המשדרת, רשת NBC. בתוך אופרות הסבון אפשר לשייך אותה יותר לסוג של Brothers & Sisters מאשר ל"עקרות בית נואשות". השאלה היא בתוך הז'אנר שלה, עד כמה הפיילוט היה טוב ?
הוא היה, בדיוק כמו הרייטינג שלו, בסדר. אני לא יודע למה, אבל משום מה דואגים בסדרות להכניס את כולם אל הסדרה בפרק אחד. לפי דעתי, היו עושים בחוכמה אם היו מתמקדים בזוג אחד, הסדרה מספרת על משפחה שכל אחד מילדיה הוא הורה בצורה זו או אחרת, או שניים במקום בחמישה וכך היה קל יותר להיכנס אל האווירה של הסדרה. ניכר שרוצים שהסדרה תהווה מסחטת דמעות ולמען האמת, היא לא כל כך הצליחה בכך. אז אם נסכם את נושא התסריט: ניסו יותר מדי להכניס יותר מדי מידע בפרק הפתיחה, עובדה שגרמה לו להיות כבד מדי וככל הנראה לפרקים הבאים להיות קלים מדי.
מבחינת הרעיון. אני לא יודע אם זה בדיוק מה שהרשת צריכה. אני חושב, שבתור רשת שנמצאת בבעיית רייטינג היא הייתה צריכה לבדל עצמה מאחרות ולא לנסות להיות כמוהן. אם היא הייתה פונה יותר לכיוון המתח או המדע בידיוני במקום לסדרות רפואה או במקרה שלנו, אופרת סבון, לפי דעתי היא הייתה מצליחה יותר. בכך שהיא פונה אל אופרות הסבון היא פשוט מודה בכישלון. הרשת אומרת, אני לא מספיק טובה. במיוחד כשאת כל הנושאים שראינו בפרק: גבר שפוחד להיות הורה, אמא שעובדת יותר מדי ואבא נשאר בבית והופך להיות חביב הילדים (מישהו אמר העונה הראשונה של Brothers & Sisters), הורים לילד עם תסמונת כלשהי, אבא שבוגד באם, הילדה שחוזרת הבייתה בשל בעיות כספיות ועוד... הכל כבר נעשה ונראה על המסך.
מבחינת השחקנים: גם כאן קיים ניסיון גדול מדי למכור את הסדרה. יש יותר מדי שחקנים ששרפו מסך בשנים האחרונות. הזכרתי כבר את לורן גרהאם כשרה, פיטר קראוס כאדם (Dirty Sexy Money), מוניקה פוטר (Trust Me), דקס שפרד ("פאנק'ד") ואפשר להמשיך הלאה... כולם ראו הרבה שעות מסך. לפי דעתי, היו זקוקים אולי לדמות אחת עם ניסיון רב והשאר היו צריכים להיות שחקנים חדשים, טריים יחסית. בוודאי לא עם כל כך הרבה ניסיון.
מבחינה חיצונית: גם מוניקה פוטר, יש שיאהבו את גרהאם ואריקה כריסטיאנסן נעימות מאד לעין וכך גם פיטר קראוס ודקס שפרד עבור הצד הנשי כך שיש עם מה לשטוף את העניים.
האם כדאי לצפות בסדרה ?
זו אופרת סבון, וכמו כל אופרת סבון בשלב כלשהו, ובמיוחד אם תצפו בשניים או שלשת הפרקים הראשונים, יש לה פוטנציאל להיות ממכרת. אבל אם זה היה תלוי בי, לא הייתי ממליץ עליה כי די נמאס מאופרות הסבון הללו שבסופו של דבר לא תורמות כלום.
מה המצב שלה מבחינת הרייטינג ?
הפרק הראשון, למרות כל מסע הפרסום והעובדה שהייתה לפניו תוכנית ריאלטי מצליחה, הצליח להניב רק 8.1 מיליון צופים. בשבועות הקרובים אני צופה שהסדרה תסתובב סביב השבעה מיליון. במידה והיא תרד משישה מיליון צופים היא לא תחודש, כי הדבר האחרון שהרשת רוצה הוא עוד פיאסקו כדוגמת "סאותלנד" בשנה שעברה. אם היא תשמור על קהל של למעלה משבעה מיליון היא תחודש, אבל ההחלטה לגביה תתקבל, לדעתי, לקראת סוף אפריל תחילת מאי.

אין תגובות: