יום שני, 22 במרץ 2010

נשות הטייסים – עוד פיספוס ענק.


לאחר ההתמכרות לעונה השלישית של "כמעט מלאכים" הגעתי למסקנה שאולי ראוי שתהיה לי התמכרות אחת בשבוע. כלומר, שאצפה בסדרה אחת קבועה. נשאלה השאלה: באיזו סדרה אבחר ?
באחד הימים בהם חיכיתי לשידור משחק כדורסל נפלו עיניי על ערוץ 10 ועל הסדרה "נשות הטייסים". למרות ששמעתי על הסדרה בכמה הזדמנויות לא יצא לי, עד שבוע שעבר, לצפות בפרק של הסדרה. לאחר לבטים קלים החלטתי לשבת ולצפות בסדרה. ואתם יודעים מה ? היה בה אלמנט שמאד אהבתי אבל אותו אלמנט גם גרם לי לסלוד ממנה.
אז בואו נתחיל.
מדובר באופרת סבון, או דרמה יומית אם יהיה לכם קל יותר להתחבר לכך, אודות קבוצה של נשים אשר נמצאות בטייסת של חיל האוויר. הסדרה ככל הנראה היא חיקוי זול של הסדרה האמריקאית Army Wives, למרות שבניגוד לסדרה האמריקאית מדובר כאמור בדרמה יומית ולא ב 18 פרקים בעונה. וקיים הבדל גדול. בעוד בסדרה המקורית העלילה די איטית והסיפור מסופר שם באריכות הרי שדווקא בדרמה היומית, אשר מטבעה אמורה לקחת את העניינים באיטיות העניינים מתנהלים בקצב מטורף.
בכלל, מדובר בקו מאפיין של הדרמות היומיות בשנתיים האחרונות. אם עד לפני שנתיים קצב האירועים היה איטי ומבוקר הרי שמאז שעלתה "חשופים" הכל השתנה. קצב האירועים השתנה והפך מהיר בדרך כלל על חשבון איכות הסיפור וגם הפעם ניתן להבחין בכך.
נקודת השוואה נוספת שניתן להצביע עליה היא שבעוד שבסדרה האמריקאית ניתן להצביע על כך שהסדרה מצולמת בצילומי חוץ הרי ש"נשות הטייסים" מצולמת ב 99% באולפן. בשלב כלשהו זה כבר מעצבן. אם ראיתם את "כמעט מלאכים" בוודאי הצלחתם להבחין שאמנם רוב האירועים צולמו באולפן אבל היה גם מרכיב של צילומי חוץ וכך גם היה צריך להיות גם הפעם בסדרה הזאת אבל ככל הנראה מטעמי תקציב, בכל זאת מדובר בערוץ 10, הצילומים רובם ככולם צולמו באולפן ולפי דעתי מדובר בטעות. אבל אם היו אילוצים תקציביים ניתן להצביע על כך.
נקודת השוואה שלישית היא השחקנים. ב Army Wives מדובר בשחקניות מהשורה הראשונה. קריסטין בל, אשר זכורה לנו מג'אג, קים דייני מ NYPD וכל השאר הן נשים בעלות ניסיון ואיכות גבוהה. אבל אצלנו הלכו על האלמנט הרגיל: יופי לפני איכות. נתחיל דווקא עם הדוגמא הגברית: מי לעזאזל החליט שמייקל לואיס הוא שחקן ? הבן אדם לא יודע לשחק. נקודה. הדבר היחיד שהוא יודע לעשות זה להראות את הגוף שלו וזהו !!! אני לא מבין איך הוא מקבל תפקידים. לפי דעתי הוא צריך להתרכז בדוגמנות ולעזוב את הטלוויזיה. כשראיתי ב"האלופה 3" שהוא לא מופיע שמחתי מאד וידעתי שהרמה תעלה עקב חסרונו וזה בדיוק מה שקרה.

שרי גבעתי היא דוגמא נוספת. יש לה גוף מדהים (פנים לא משהו) אבל לשחק היא לא יודעת, בדיוק כפי שקורה עם גלית גוטמן. אגב, תביטו על גלית כשהיא מדברת, הצורה שהיא מדברת יכולה להוציא בן אדם משלוותו, לי היא מזכירה ינשוף. השחקנית היחידה שלפי דעתי היא מספיק יפה אבל גם מוכשרת היא טל טלמון שהסדרה הזאת קצת קטנה עליה. לפי דעתי, היא צריכה לקבל סדרה רצינית ולהפסיק עם הדרמות הלא מחמיאות הללו (דני הוליווד, חצויה ועכשיו נשות הטייסים). אם הייתה יודעת לקדם את עצמה כמו שמילי אביטל עשתה בתחילת הקריירה שלה היא הייתה יכולה להגיע רחוק. ולמען האמת, זה עדיין לא מאוחר, משום שבקרוב מאד, ובמידה ותמשיך להופיע בסדרות הללו היא תקוטלג כשחקנית לסדרות מהסוג הזה ואח"כ לאבד את הסטיגמה הזאת יהיה הרבה יותר קשה.
מהצד הגברי יש לנו את נתי רביץ, גיא אריאלי ורון שחר ומדובר באיכות גבוהה יותר מהצד הנשי אבל זה עדיין לא מספיק. היו צריכים עוד שני שחקנים טובים ברמה של עופר שכטר או יהודה לוי, כי לקבל את מייקל לואיס ועדו ברטל זה עדיין בעיה.

אז מה בכל זאת כן ניתן לקחת מהסדרה הזאת ?
אין בכלל ספק שמדובר בשורה של יפים ויפות. גם גלית גוטמן ושרי גבעתי שהן הפחות יפות (למרות הגוף הפצצתי שיש להן) עדיין נעימות מאד לעין, למרות שכפי שאמרתי, לשחק הן לא יודעות. מדובר ב 31 דקות (אם מוציאים את הפרסומות המעצבנות) שבהם באמת יש אוסף של דוגמנים ודוגמניות (אם בפועל או בפוטנציאל) כך שאם לא אכפת לכם לסבול תסריט ומשחק גרוע (ברובו) רק כדי לראות את התצוגה הזאת של היפים והיפות תיהנו מאד. כי אף אחד לא באמת שם לב לסיפור שמספרים בסדרה הזאת.
נשות הטייסים היא הדרמה היומית הראשונה שבאמת לא משנה לאן ייקח אותך הסיפור. הסיפור הוא דבר משני (עד כמעט שהוא לא קיים) כי כולם רוצים לראות את השחקנים כמה שיותר מתנשקים אחד עם השנייה, מורידים בגדים ויאללה למיטה. כי אם יש צופים שבאמת עוקבים אחר הסדרה בגלל הסיפור שמאחוריה, אני מרחם עליהם.
לסיכום, מדובר בעוד תוצר קלוקל שלקח רעיון אדיר שיכול היה להיות עם פוטנציאל לשנים, הרי כבר 50 שנה מדברים על חיל האוויר שלנו בהילה גדולה ומה יותר גדול היה מלהציג את הזווית הזאת ולא ללכת כרגיל על המכנה המשותף הנמוך ביותר. לפעמים כדאי ללכת על איכות ולא על כמות, זה מה שעשו בסדרה "חטופים" (כתבה על הסדרה תופיע בקרוב מאד) ובמידה רבה הצליחו (למרות מספר בעיות אותם אפרט בכתבה). חבל, עוד פיספוס ענק.
אה, מדובר בערוץ 10, אז למה אני מופתע ?

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

החלק הראשון של "נשות הטייסים" הכיל עלילה מרכזית שקשורה בחיל האוויר (חקירה בעקבות תקלות במטוסים) וגם הרבה מאוד צילומי חוץ, כי פשוט היה אז תקציב של דרמה לסדרה.
לסיכום, לא תמיד כדאי לשפוט סדרה על פי פרק אחד בודד שנתקלת בו במקרה.

D1D1 אמר/ה...

נתתי לה 5 פרקים לפני שכתבתי את הכתבה, וזה לפי דעתי מדגם מייצג.
אגב, אי אפשר לשפוך את כל התקציב על החלק הראשון ולהשאיר כלום לשאר הפרקים, זה פשוט מטומטם.

אנונימי אמר/ה...

לא מדויק בכלל.
יש די הרבה צילומי חוץ יחסית ל"אופרות סבון" או "טלנובלות" ישראליות.
הקצב המהיר הוא דווקא טוב, כי יצא לי לא מזמן לצפות ב"מיכאלה" בשידור חוזר והאיטיות שיגעה אותי.
ושלישית, הם לא שחקנים כל כך גרועים.
עידו ברטל הוא יוצא ניסן נתיב ובכלל לא רע, טל טלמון נפלאה כתמיד, גלית גוטמן מאוד השתפרה מאז ימי רמת אביב ג' העליזים ובכלל מדובר על דרמה נחמדה מאוד לאחה"צ.