יום שני, 29 במרץ 2010

The Bridge פרקים 4-1: שימוש בנוסחאות מוכרות.


התיישבתי לראות את הסדרה The Bridge לפני מספר ימים.
זהו, אני מודה.
אז ישבתי וניסיתי לראות את ארבעת הפרקים (הראשון והשני היו למעשה פרק אחד – פיילוט ) ולמען האמת, זה היה לא רע בכלל. אבל...
ראשית, הרעיון של אדם שרוצה להלחם בשחיתות בצמרת המשטרה אך באותה מידה מעוניין להיפטר משוטרים מושחתים הוא רעיון יפה. יוצרים פה מעין סופר גיבור ללא כוחות על. ובעידן שלנו, כאשר סרטי הגיבורים מצליחים ניתן לראות איך רעיון כזה יכול להצליח.
נקודה חיובית נוספת היא, המשחק מאד פשוט ולא כל כך מסובך, מדובר בסדרת שוטרים שהנוסח שלה די ידוע מראש, לקחו את הנוסחאות הרגילות ויצרו מכך נוסחה אחת. להלן שתי דוגמאות: עורכת הדין היפה שנצמדת לשוטר הראשי (מישהו אמר "בלוז לכחולי המדים" משנות השמונים ?), השותף בעל הנכות שלא נותן לכך לעצור בעדו מלסייע לגיבור ("סוכן סמוי" ?) ועוד אלמנטים דומים אחרים. למה מדובר בנקודה חיובית ? משום שהרעיון מצליח, הסדרה קולחת בעיקר משום שיודעים שכל האלמנטים הללו עובדים.
נקודה שלישית היא, אין יותר מדי פרצופים מוכרים. מלבד השחקן הראשי, אהרון דאגלס אשר כיכב בבטרסטאר גלקטיקה, ואולי אונה גרואר שניתן היה לראות אותה בתפקידי אורחת בכמה סדרות וסרטים משניים, אין כאן יותר מדי פנים מוכרות. וזה טוב, נמאס כבר שרשתות השידור חושבות שאם יכניסו שלושה או ארבעה כוכבים משומשים לסדרה אחת זה יעשה לה טוב. לפי דעתי זה סתם מאוס. אני תמיד מעדיף לראות פרצופים חדשים על המסך, בתקווה כמובן שרמת המשחק שלהם גבוהה, והפעם, עד כמה שניתן לראות בארבעה פרקים היא בסדר גמור.
אז מה בכל זאת לא אהבתי ?
קודם כל, הסיפורים כבר די משומשים. כמו שקשה לראות איך בסדרות בית החולים (אולי מלבד "האוס") מרבית הסיפורים הם די אותו דבר גם כאן הסיפורים כבר משומשים. גם אם הנוסחה של הסדרה די ידועה לפי דעתי הפרקים צריכים לחדש, כפי שהפיילוט עשה אבל החל מהפרק השני חוזרים לסיפורים די מוכרים וידועים וזה קצת משעמם.
שנית, אני לא יודע עד כמה סדרה כזאת יכולה לסחוב מבלי להיות מאוסה. לפי דעתי הרעיון היה נכון למיני סדרה או לסרט ארוך אבל סדרה שתמרח על פני 13 פרקים ויותר עם הרעיון הזה ? קשה לי לראות אותה מצליחה לשרוד. וגם אם רצו למרוח את הרעיון היו צריכים לבנות את הסיפור מהפרק הראשון בצורה שונה, הפיילוט די לקח את מרבית הסיפור.
שלוש, נמאס שמרבית הסדרות מתחילות עם פרק אחד מעולה ואז, כאשר אתה מתיישב לראות את ההמשך אתה צופה במוצר בינוני במקרה הטוב. כך גם המקרה בסדרה הזאת. הפיילוט היה מעולה, אין בכלל ספק בכך, הבעיה צצה כאשר התיישבתי לראות את שני הפרקים הבאים והנפילה הייתה תהומית. קיימת ירידה גדולה מאד באיכות שני הפרקים הבאים לעומת הפיילוט ובכך צופים רבים עשויים להתאכזב. ככל הנראה גם בגלל שתקציב הפיילוט לקח הרבה מתקציב העונה כולה, ולכן נראה הרבה פחות אנשים על המסך, פחות אקשן ובמילה אחת: פחות.
ארבע, למרות שרמת המשחק יחסית בסדר, אין הרבה במה "לשטוף את העיניים". עבור הנשים דאגלס, השחקן הראשי, לא הכי נאה שבעולם. ולגברים בכלל אין במה "לשטוף את העיניים", גרואר לא מספיק יפה לטעמי וזה קצת חסר.
לראות או לא לראות ?
אפשר לראות אם אין משהו אחר לראות, אבל לא יותר מכך. זו לא יצירת מופת, היא לא מחדשת, אין בה אלמנט מייחד, הסיפורים די ממוחזרים ואין במה לשטוף את העיניים. מצד שני, רמת המשחק סבירה ומדובר בנוסחה שיודעים שעובדת ולכן, אפשר להעביר 42 דקות בצפייה בפרק אם אין משהו אחר, אבל לא יותר מכך.

אין תגובות: