יום ראשון, 21 בפברואר 2010

Brothers & Sisters עונה רביעית, פרקים, 14-1: מיותר.


אני לא אוהב אופרות סבון. זוהי האמת. אבל כשאני מביט בסדרה אני מנתח אותה לעומק ועל פי קריטריונים ידועים מראש, זה המצב גם בכל מה שקשור לסיקור של סדרות אשר מוגדרות כ"אופרות סבון" והסדרה הנ"ל היא ללא ספק סדרה שכזאת.
בעוד הסדרה "עקרות בית נואשות" מצליחה, למרות שהיא נמצאת כבר 6 עונות באוויר, מדי פעם להוציא עונות או אפילו חלקי עונות טובים, כמו למשל עשרת הפרקים הראשונים של העונה הנוכחית, הרי שבסדרה הזאת קשה מאד למצוא חלקים שהם ממש טובים.
אתם יודעים איך ניתן לזהות שסדרה נמצאת בבעיה מבחינה יצירתית ?
הם בדרך כלל פונים לאחת משתי האפשרויות: מוציאים דמות מהארון והופכים אותה להומו או לסבית, או שלוקחים דמות ומצמידים לה מחלה נוראית בכדי להראות את הסבל שלה. מכיוון שבסדרה כבר יש הומו (קווין), ומכיוון שבעונות קודמות החליטו באופן משונה להוציא את סול מהארון, נשאר להם רק הקלף של המחלה. ואכן, בתחילת העונה החליטו (זהירות ספויילר !!!) להעניק לדמות של קיטי סרטן. וכך, במשך יותר מעשרה פרקים ראינו את סבלה של הדמות. ואתם יודעים מה ? נמאס.
אני לא יודע מה אתכם, אבל לא ממש הרגשתי הזדהות איתה, כי כל הקטע נראה לי הזוי. פתאום, כאילו משום מקום היא חולה, ואז היא עוברת לבטים עד שהיא מתחילה טיפול, מקבלת טיפול, הטיפול לא מצליח ואז כאילו במטה קסם מחליטים להעניק לה ניתוח שיציל אותה, והכל במשך 12 פרקים. אני חושב שמדובר בעלבון לצופים ולאנשים שחולים או שלקו במחלה.
נקודה נוספת היא החתמה של שחקנים לסיפור של ארבעה או חמישה פרקים. כך היה במקרה של שרה ולוק. הדמות של שרה סוף סוף קיבלה דמות שאפשר היה לפתח אותה והיא נשארה רק לחמישה שבועות. רק עתה, ולאחר שהתרשמו שהשחקן מספיק טוב החליטו להיכנס עמו למשא ומתן שיהפוך לחלק מהקאסט הראשי. כך גם היה לגבי המאהב הצעיר של נורה אשר לא החזיק מעמד יותר מחמישה פרקים לפני שגם הוא הושלך הצידה לטובת סיפור אחר. אני יודע שמדובר באופרת סבון אבל בכל זאת צריך להיות קו שיניע את הסדרה והסיפור של החתונה של רבקה וג'סטין כבר לא מעניין כל כך.
בנוסף לכך, כבר עתה יודעים ש (זהירות ספויילר !!!) רוב לאו יעזוב את הסדרה בתום העונה וקליסטה פולקהרט תפחית את השתתפותה. קליסטה כבר התראיינה לתקשורת ואמרה שעזיבתו של לאו מבשרת את תחילת הסוף שלה. ולשמחתי, אני חייב להסכים איתה. מבחינת הרעיונות הסדרה משעממת, התסריט שלה פחות מבינוני, אין קו מאחד והיא עשויה מחלקים חלקים וזה קצת מעצבן (שילמדו מ"עקרות בית נואשות" איך עושים זאת נכון). למען האמת, אני לא יודע למה בכלל כדאי לצפות בה.

אין תגובות: