יום שבת, 17 באוקטובר 2009

מעקב: האלופה – עונה שלישית, פרקים 20-3.

טוב, לאחר שצפיתי בפרק הראשון של העונה הענקתי ביקורת על העונה שעומדת לצאת לדרך, ימים ספורים לפני שהחלה בערוץ 3 של הוט. עכשיו הגיע הזמן לבחון מחדש את מצבה. 

ראשית, כפי שציינתי, במאמר שסיקר את פרק הפתיחה, הסדרה עברה מתיחת פנים רצינית וזה עבד. במקום לקבל את המשפחות של שני הצדדים ואת מייקל לואיס המאוס קיבלנו בדיוק את מי שצריך, את תום שלייפר, סער פדידה, ליאן ודריה וסביבן נבנתה הטלנובלה. מתיחת הפנים הייתה נחוצה ובוצעה על הצד הטוב ביותר. ארבע הדמויות הראשיות מצליחות להחזיק את הסדרה ונעזרות בתסריט מעולה. 

קשה לי להגיד את זה על טלנובלה, בעצם אני לא יודע אם לקרוא לסדרה טלנובלה אבל אגיע לכך יותר מאוחר, אבל בניגוד לטלנובלות קודמות (האלופה 2, בובות, חשופים) התסריט ממש טוב. לא הייתי קורא לתסריט יצירת מופת אולם יחסית לז'אנר ניתן להגיד שמדובר בהצלחה גדולה. העובדה שהתסריט כל כך טוב מאפשרת לנו להבין את הדמויות טוב יותר, להזדהות עם תום על הכאב שלו, להבין בדיוק מה מניע את סער, לראות כיצד אישה כמו ליאן כלואה בין מה שהיא חושבת שיש לה ביד למה שבמציאות ניצב מולה ואת הדמות הטראגית של דריה שלא תמצא אהבה בחיים כי היא לא יודעת לאהוב את עצמה. כל הכבוד לתסריטאים על כך. 

נקודות חיוביות נוספות הן המשחק של אלכס אנסקי ואלון אבוטבול. אני לא יודע איך לא גילו את אנסקי בסדרות טלוויזיה קודם לכן, אבל הצפייה בו ב"חצויה" וכעת ב"האלופה" מראה לנו איך משחקים בצורה משולמת. הבן אדם פנומן מול מצלמה ורצוי שיוצרי סדרות אחרות ייקחו אותו לעבודות נוספות, הוא זכאי לזה. השחקן נכס לכל סדרה שהוא משחק בה ולמרות מיעוט הזמן שלו על המסך הוא מצליח להראות לשאר השחקנים איך עושים זאת בצורה נכונה. גם אלון אבוטבול מוסיף לחוויה וניכר, שהליהוק הפעם בוצע על הצד הטוב ביותר. השחקן גם לא שיחק בטלנובלות קודמות ולא שרף כל כך הרבה שעות מסך ובכך היווה שינוי מרענן וחיובי, וגם הוא משחק את דמותו החצי טראגית על הצד הטוב ביותר. 

ועכשיו לנקודות שלילית. אני לא מבין ולא יודע איך בדיוק לקטלג את הסדרה. היא לא בדיוק טלנובלה כי קצב האירועים בסדרה הוא מהיר מאד ונוגד את הז'אנר הזה, מצד שני לא ניתן לכנות את הסדרה אופרת סבון כי יש לה פתיחה, אמצע וכנראה סוף. כמו כן, בטלנובלות קודמות (לפני "חשופים") אורכו של פרק היה כ 37 עד 38 דקות. כעת, האורך המקסימאלי של פרק הוא כ 26 עד 27 דקות. למה ? למה בסדרות שאנו רואים בחו"ל אורכו של פרק הוא כ 42 דקות ובארץ חתכו יותר מעשר דקות ? אני לא מבין את פשר קיצוץ זה ומקווה שלסדרות הבאות יגדילו את אורכי הפרקים. לסדרה כה טובה כמו "האלופה 3" זה יכול רק להועיל.

ולבסוף. עדי הימלבלוי. כפי שציינתי במאמר הקודם, היא מסוג הנשים שלא משנה מה הן יעשו הן תגרומנה לי לשבת ולראות אותן כמעט בכל דבר שהן יעשו, והפעם בנוסף ליופי היא גם מביאה משחק לא רע, לא שחקנית השנה אבל ניתן לומר שהתפקיד די תפור עליה וקשה לי לראות מישהי אחרת עושה את התפקיד של ליאן פדידה. ואגב, המתח המיני שנבנה בין הדמות שלה לזו של תום שלייפר נראה אמיתי מרגע לרגע ומפרק לפרק, ובניגוד לסדרות קודמות (בובות, חשופים) זה נראה ממש אמין. 

לסיכום, מדובר במוצר די טוב יחסית לז'אנר שלו. למרות שקשה לקטלג אותה בדיוק, הסדרה נמצאת על הסקאלה שבין טלנובלה לאופרת סבון, שחקנים איכותיים, תסריט טוב מאד ועדי הימלבלוי. אני לא רוצה שהסדרה תיגמר וכבר מקווה שתהיה "האלופה 4". אני רק מקווה שלא יחזרו על הטעות שעשו ב"האלופה 1" כאשר סגרו את כל הקצוות של הסיפור וב"האלופה 2" נאלצו להתחיל מחדש בתנאים לא טובים. אה כן, לא ניתן למצוא בסדרה את מייקל לואיס, שזה דבר חיובי מאד בפני עצמו.

אין תגובות: