יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

מה קורה בממלכה של NBC ? או במילים אחרות: מדוע Community, Mercy ו Park & Recreation חודשו ?

מי שעקב אחרי הניתוחים שלי של הסדרות שעומדות בפני ביטול בוודאי שם לב ששתיים מהן Mercy ו Parks and Recreation קיבלו עונה מלאה, כלומר 22 פרקים השנה. השאלה שבוודאי אתם שואלים את עצמכם, איך זה קרה ? האם טעיתי בניתוח הנתונים ?
התשובה הקצרה: מדובר ב NBC.
להלן התשובה הארוכה.
נתחיל עם Mercy. הסדרה משיגה רייטינג של קצת מעל 7 מיליון צופים לפרק. נתונים סבירים בשביל NBC אבל גרועים בשביל רשתות כמו FOX או CBS. אז, האם NBC פשוט ויתרו ?
התשובה קצת מסובכת.
כפי שבוודאי רבים יודעים, בוודאי אלו שקראו את הכתבות שלי בפורום של FXP וגם בלוג שלי, בן סילברמן, מנהל התוכן של NBC פוטר ממשרתו לפני זמן לא רב, ולמרות שלפי דעתי צעד זה היה חיוני עבור NBC הרי שהעיתוי בו בוצעו הפיטורים היו הרי גורל. הסדרות שהוא כבר אישר עבור לוח המשדרים של NBC היו כל כך גרועים ש NBC כבר מחכים לסוף השנה כדי להתחיל מחדש, אם כי עדיין מצפה להם שנה נוספת עם ג'יי לנו ממנו הם רוצים להיפטר.
רק כדי שתבינו עד כמה NBC בצרות מבחינת הסדרות שלהם: ל NBC יש רק 3 סדרות שיכולות להוות סדרות מחליפות. צ'אק, כמובן שבהפקה סיימו כבר לצלם את מרבית מ 13 הפרקים שלהם לעונה השלישית, Parenthood שהייתה בכלל אמורה להיות משודרת בלוח החורף ובעקבות מחלתה של מאורה טירני נדחתה ההפקה שלה ועד היום היא בצרות, והסדרה הקומית 100 שאלות. וזהו, אין להם חומר חדש נוסף (אולי מלבד מיני סדרה של Day One שתשודר במהלך שני ערבים ברציפות). לכן, החליטו ב NBC ללכת עם מה שיש ואם Mercy מצליחה להשיג נתונים סבירים, במיוחד לאור העובדה שבינואר אמריקן איידול חוזרת, ו Mercy תשב על משבצת השידור מולה, וסביר להניח שכל סדרה של NBC תסבול בשל כך מירידה ברייטינג. אפשר לקרוא לכך השלמה עם המצב.
לגבי Community המצב ברור. הסדרה קיבלה 22 פרקים משום שעובר עליה מה שעבר על הסדרה 30 רוק בתחילתה. הסדרה אהובה על ידי המבקרים, ולמען האמת נהיית טובה מפרק לפרק, ולכן החליטו ברשת לתת לה לרוץ כל העונה לפני שהם חורצים את גורלה. לפי דעתי, אם הסדרה תשיג רייטינג של 6.5 מיליון צופים (השיגה רק 5.2 מיליון צופים בלבד בפרק האחרון) הסדרה תחזור לעונה שנייה, בגלל שכרגע רק דעת המבקרים, והעובדה שאין לרשת משהו אחר לשים במקומה, רק בשל כך הסדרה נותרת באוויר, משום שהרייטינג שלה בצניחה בפרקים האחרונים, למרות שהסדרה החלה את דרכה עם נתונים טובים מאד.
לגבי Parks and Recreation התשובה נעוצה במצבה של Community. בשל העובדה שזו חודשה NBC החליטו, ככל הנראה לא לחדש את יום חמישי, להשאיר על כנו את ערב הקומדיות ולא להחזיר את צ'אק ליום הזה.
החלטות אלו גם קובעות כיצד שאר הלוח של NBC יראה. Trauma ככל הנראה לא תחודש ואם לא יבטלו אותה תסיים את 13 הפרקים שהובטחו לה לצד גיבורים. לאחר שהסדרה תסתיים תחליף אותה ככל הנראה צ'אק, Mercy או Parenthood.
סדרה נוספת שסיימה ככל הנראה את דרכה בעונה הזאת ואולי בכלל היא הסדרה הותיקה חוק וסדר שתסיים, ככל הנראה, את דרכה ביום שישי לאחר 13 פרקים. קשה לראות איך הסדרה חוזרת לעונה 21 אבל יש לזכור שמדובר ב NBC אז הכל יכול לקרות.
ולבסוף, ואני יודע שדי נמאס לכם לשמוע על כך אבל אין ברירה – היא חלק מ NBC, צ'אק. החידושים האחרונים של שלוש הסדרות הללו, ככל הנראה סוגרים את הגולל על חזרה מוקדמת של הסדרה. אלא אם Trauma תבוטל במהלך השבועיים או השלושה הקרובים, והסיכויים לכך פוחתים מיום ליום, הסדרה אכן תחזור ללוח המשדרים של NBC רק לאחר אולימפיאדת החורף שתשודר ב NBC עד סוף פברואר. פשוט, אין מקום אחר לשבץ את הסדרה, ולא נראה לי שברשת רוצים לסכן את התקווה האחרונה שלהם. הסדרה תחזור במרץ 2010 אולם לא ברור לאיזה יום. במידה וזה אכן יקרה התנאים לא השתנו, רייטינג של 6.5 מיליון בממוצע לארבעת הפרקים הראשונים וצ'אק מקבלת 9 פרקים נוספים ונכנסת אל שידורי הקיץ ומשודרת עד סוף אוגוסט עם 22 פרקים בעונה השלישית, או שברשת מחליטים לשדר 13 פרקים בעונה השלישית ולחדש אותה לעונה רביעית כאשר הסדרה תשודר באותו יום עם סדרת הריגול החדשה של ג' ג' אברהאמס.
אבל היי, זו NBC, הרשת שמקבלים בה את ההחלטות הכי גרועות, אולי פרט ל CW, אז צפו להפתעות. כרגע זה נראה הניתוח הכי הגיוני של המצב.

אין תגובות: